PANDEMIJA POVEĆALA CENU SRPSKOM BRENDU: Malina baš kao "crveno zlato"

N.J.

14. 12. 2020. u 08:29

NAJZNAČAJNIJI srpski voćarski brend na svetskom tržištu ovih dana ima najvišu cenu još od 2005. godine: prema rečima predsednika Asocijacije proizvođača jagodičastog voća Dobrivoja Radovića "crveno zlato" ide u izvoz po ceni od 3.5 evra po kilogramu, što je za 70 odsto veći iznos od onog plaćenog proizvođačima tokom letošnje berbe.

D.Dozet

Razlozi za povećanu vrednost srpske maline su dvostruki: pandemija korone povećala je tražnju za zdravom hranom, a berba u konkurentskim zemljama popu Čilea i Poljske je pobacila.

- Zalihe se brzo smanjuju, u vremenu pandemije hrana koja ima lekovita svojstva je na ceni, svetski prozvođači brzo su prodali svoje zalihe, a Srbija kao najveći među njima delimično može da nadomesti deficit - stav je agronoma Aleksandra Leposavića.

Proizvođači očekuju da će novi ugovori za iduću berbu biti unosniji za poljoprivrednike.

- Hladnjačari su srpskom seljaku plaćali u proseku 215 dinara po kilogramu tokom poslednje berbe. Apelujemo na otkupljivače da deo zarade podele sa proizvođačima. Pored maline, raste i cena kupine, a ova proizvodnja je u Srbiji skoro u potpunosti uništena zbog niske otkupne cene, ne sme se dozvoliti da malina doživi ovakvu sudbinu - ističu u Asocijaciji proizvođača jagodičastog voća.

Pogledajte više