PROBIJEN TUNEL "BELI POTOK": Korak bliže završetku obilaznice oko Beograda (FOTO)
U TUNELU "Beli potok", na obilaznici oko Beograda, danas je probijena prva tunelska cev, dok će druga biti probijena sledeće nedelje, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Foto: Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture
Ministar Vesić, koji je jutros prisustvovao probijanju tunela, istakao je da je upravo tunel "Beli potok" najzahtevniji i najvažniji objekat na sektoru 6 obilaznice oko Beograda.
- Danas su vredni radnici koji rade na sektoru 6 obilaznice oko Beograda probili prvu tunelsku cev u tunelu 'Beli Potok', koji je dug 360 metara.. Druga tunelska cev biće probijena sledeće nedelje", rekao je Vesić i precizirao da je u tunel, ugrađeno 10 tona armature, kao i 10.000 metra kubnih betona, a iskop je urađen na oko 100.000 metara kubnih u samim tunelsku cevima.
- Sektor 6, od Straževice do petlje Bubanj potok, dugačak je 9,6 kilometara. Foto: Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture
Na tom sektoru urađena su ukupno četiri nadvožnjaka, dužine 870 metara, dva mosta dužine 913 metara, tunel "Beli potok", a radi se petlja "Avala" i petlja - čvor "Bubanj potok", sa izlazom prema Beogradu.
- Kada završimo ovaj sektor, biće završena kompletna obilaznica oko Beograda, duga više od 47,7 kilometara, do Bubanj potoka i tada će se steći uslovi da se potpuno izmesti tranzitni saobraćaj iz centra Beograda, odnosno sa Gazele - istakao je Vesić.
Kako bi obilaznica u potpunosti bila završena, neophodno je i na tome se radi, da se ugovori poslednja deonica obilaznice, od Bubanj potoka do Pančeva, sa drumsko-železničkim mostom kod Vinče.
- Kada ugovorimo taj poslednji 31 kilometar i završimo sve, Beograd će, konačno, posle više od 30 godina, dobiti svoju obilaznicu, koja je počela da se gradi 90-ih godina - naznačio je ministar.
Foto: Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture
On se, u ime resornog Ministarstva i Vlade Srbije, zahvalio predsedniku Aleksandru Vučiću, koji, kako je rekao, dobro razume značaj saobraćajne infrastrukture i insistira da se obezbedi novac kako bi se ulaganja u infrastrukturu u Srbiji nastavila.
- Beograd je milionski grad i ne može da funkcioniše bez obilaznice, metroa, gradske železnice. I zato je ovaj projekat značajan, ne samo za Beograd i Srbiju, već i za međunarodni saobraćaj, s obzirom da je ovaj koridor jedan od najznačajnijih evropskih koridora - rekao je ministar Vesić.
Probijanju tunela prisustvovali su i državni sekretar Mihajlo Mišić, pomoćnik ministra za drumski transport Miroslav Alempić, direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak. Foto: Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture
Radove na izgradnji obilaznice, na sektoru B, od mosta preko Save kod Ostružnice do Bubanj potoka, koji obuhvataju deonice 4 - od Ostružničkog mosta do petlje Orlovača, 5 - od od petlje Orlovača do tunela Straževica i 6 - od Straževice do Bubanj potoka, izvodi kineska "Power China", a glavni podizvođač je azerbejdžanska kompanija "Azvirt".
Tunel "Beli potok" radi se u otvorenom iskopu.
Na petlji "Avala" u toku su radovi na produžetku dva kraka i vezei ka petlje na Kružni put, a na petlji "Bubanj potok" izvode se preostali radovi na konstrukcijama.