KONCESIJOM PREPUŠTAJU "ZLATNU KOKU": Da li će vazdušne luke biti ustupljene zakupcu?
DA li će Crna Gora ustupiti upravljanje vazdušnim lukama trebalo bi odlučiti što pre, poručio je ministar ekonomskog razvoja Goran Đurović.
Foto Aerodromi Crne Gore
Smatra da je trenutna situacija sa aerodromima nezadovoljavajuća, te da bi najbolja opcija bila dati koncesije. Ipak, ekonomski analitičar Vesko Pejak ocenjuje da aerodrome ni pod razno ne bi smeli dati na koncesuju, jer bi to značilo prepuštanje "rudnika novca" iz kojeg država godišnje može da prihoduje i do 30 miliona evra.
Država mora u narednom periodu odlučiti šta želi da uradi sa aerodromima, kazao je Đurović, i dodao da je on za to da se vazdušne luke daju u koncesiju.
- Crna Gora je raspisala koncesiju za aerodrome u toku mandata 41. Vlade, međutim mi do dana današnjeg nismo tim ponuđačima rekli ni da, ni ne, što mislim da je vrlo neozbiljno i neodgovorno. Moramo u narednom periodu odlučiti šta hoćemo od tih aerodroma. Ono što je fakat i što imamo sada, jeste da smo jako nezadovoljni sa ovim što imamo - rekao je ministar.
Tvrdi i da su aerodromi neuslovni i da, kada slete dva ili tri aviona, nastane gužva koja se teško izdrživa.
- Moramo naći održivi mehanizam, da li će to država da uradi ili ćemo nastaviti koncesionu priču. Lično sam više za to da se ti aerodromi daju na koncesiju nekome ko zna da upravlja na kvalitetan način aerodromima i ko će nam otvoriti nove destinacije - naveo je Đurović.
Vesko Pejak, Foto Fejsbuk
Kako ističe, Crna Gora je avio destinacija i potrebna su nova tržišta, te ne vidi ništa sporno u tome da se ustupi upravljanje vazdušnim lukama, ukoliko neko ponudi kvalitetan program za razvoj aerodroma, kvalitetnu infrastrukturu i nešto što će biti nove destinacije.
Sa druge strane, Pejak navodi da davanje koncesija na aerodrome nikako nije dobra opcija.
- Nijedna normalna zemlja ne daje koncesije za aerodrome, jer su oni rudnici novca.
Goran Đurović, Foto gov.me
Aerodromi su kao parking mesta u prometnom gradu. Što je grad prometniji, to više mogu da se naplate mesta, a od takve naplate niko nije bankrotirao. To što bi crnogorske vlade i kliker pokvarile je stvar korupcije i kriminala, a ne nerentabilnosti projekata - tvrdi Pejak.
REŠENjE - OTPUSTITI VIŠAK
PEJAK napominje da su Aerodromi u prethodne dve godine primili više stotina radnika, pored toga što je u toj kompaniji već bilo viška zaposlenih.
- Rešenje za Aerodrome je da se otpusti polovina (ne)radnika, primi stručno osoblje i racionalizuje potrošnja i troškovi. Od njih bi država svake godine imala bar 20-30 miliona evra u kasi. Taj novac bi kasnije mogao da se preusmeri u zapošljavanje i socijalnu politiku - navodi analitičar.