PREMINULI ZA STRUJU DUGUJU OSAM MILIONA: Oko 4.000 potrošača moraće do kraja sledeće nedelje da promeni vlasništvo nad brojilom

I. D. S.

14. 10. 2021. u 08:38

ELEKTROPRIVREDA Crne Gore upozorila je potrošače čija se brojila vode na preminule osobe, a iza kojih je ostao dug za struju, da u roku od 10 dana izvrše prenos vlasništva - u suprotnom sledi isključene sa mreže. Na taj način, EPCG planira da naplati osam miliona evra duga koji se vodi na osobe koje više nisu žive.

EPCG poziva dužnike da prenesu vlasništvo nad brojilima / Foto: epcg.me

Kako su za "Novosti" kazali iz EPCG, reč je o domaćinstvima koja imaju dug za struju, ali su tužbe za naplatu odbijene jer je reč o umrlim licima.

- Prevođenje vlasništva nad brojilom u slučaju smrti, zakonska je obaveza Opštih uslova o snabdevanju električnom energijom, gde se navodi da u slučaju smrti kupca ili prestanka postojanja pravnog lica, naslednici ili pravni sledbenici su dužni da u roku od 90 dana obaveste pisanim putem snabdevača i podnesu zahtev za promenu imena - naziva kupca električne energije - objasnili su u "Elektroprivredi".

Iako za prenos vlasništva nad brojilom nije neophodno izmiriti kompletan dug, novi vlasnici će morati da izaberu jedan od protokola za izmirenje duga u ratama, kao i obavezati se na redovno plaćanje tekućih računa.

"Elektroprivreda" je objavila spisak umrlih lica koja su imala utuženja i na čijim brojilima podstoji dug, odnosno onih čije vlasništvo mora biti promenjeno u datom roku. Napominju, broj potrošača koji nisu izvršili promenu naziva kupca je mnogo veći.

- Zato pozivamo još jednom sve potrošače čija se brojila vode na umrla lica, da pokrenu proceduru. Takođe, ovim putem bismo pozvali i sve druge potrošače, kod kojih se razlikuje vlasništvo nad brojilom od vlasništva nad nekretninom, da blagovremenu pokrenu ovu procedure, jer je to njihova zakonska obaveza. Naime, krajnji kupac je dužan da u slučaju promene podataka iz ugovora o snabdevanju bez odlaganja, pisanim putem obavesti snabdevača.

GUŽVE NEMINOVNE

U "Elektroprivredi" naglašavaju da od početka pandemije proces rada organizuju u skladu sa epidemiološkim merama, ali upitno je kako je moguće izbeći gužvu i redove ispred distribucije kada u tako kratkom roku hiljade građana moraju predati zahtev za prenos vlasništva i potpisati protokol o izmirenju duga. Jedina preporuka sa ciljem da se spreči stvaranje gužve je da potrošači pre dolaska pročitaju proceduru "Promena imena-naziva kupca", koja se nalazi na njihovom sajtu i informišu se šta ona podrazumeva.

ZAPRATITE NPORTAL NA FEJSBUKU

Pogledajte više