"GRAD BUDUĆNOSTI" RASTE POD ZEMLJOM: Pogledajte kako izgleda projekat koji će da predstavlja Srbiju na Bijenalu arhitekture u Seulu (FOTO)

S. B. M.

22. 04. 2021. u 09:53

PROJEKAT arhitekte Danila Dangubića na temu "Samoodrživi grad", predstavljaće Srbiju u septembru na Bijenalu arhitekture u Seulu (Koreja).

Foto: Beoinfo

Biće izložen uz još 39 projekata iz celog sveta, izabranih među 1.400 pristiglih radova. Dangubićev projekat, podržao je i Grad Beograd, prvenstveno gradski urbanista Marko Stojčić.

Pošto je podtema bila kapacitet arhitekata i arhitekture da iskoriste podzemni deo zemlje kao prostor za gradnju, Dangubić i njegov tim kao početnu ideju uzeli su tunel između Bulevara despota Stefana i Ulice Gavrila Principa, čije projektovanje je u toku.

- Ovaj projekat se bavi potencijalima grada, pa smo mi tunel, koji je u svojoj suštini klasičan saobraćajni tunel, želeli da "otvorimo". Tako da iz njega uđete u garažu, a da se iznad njega nalazi tržnica. Ili, na mestu gde je škola "Drinka Pavlović", možemo da izgradimo podzemni ulaz u parking škole, na kojem se nalaze fiskulturna sale, bazen i slično. Ovim nudimo gradu paletu iz koje će izvlačiti potencijalne ideje za buduće konkurse. Ne kažemo kako nešto treba da se gradi, nego ukazujemo na dodatna rešenja nečega što će uskoro postojati - naveo je Dangubić.

Glavni gradski arhitekta Marko Stojčić kazao je da teritorija grada u budućnosti ne bi trebalo da se širi, jer ima mnogo delova koji nisu urbanizovani.

"PODZEMNA ATHITEKTURA"

PODSEĆAMO, tunel Savska Dunavska padina će smanjiti saobraćaj u centru prestonice za 17 odsto. - Jedan automobil ima 10 kvadratnih metara u površini, pa ako imamo 650.000 automobila znači da je 6,5 miliona kvadratnih metara javnih površina zauzeto automobilima u našem gradu. Činjenica je da bar pola te površine možemo da oslobodimo uz pomoć podzemne arhitekture - kazao je Stojčić.

- Zato Beograd narednih decenija čeka remodelacija. Tako su i načela kojih ćemo se držati pri donošenju novog generalnog urbanističkog plana da po svaku cenu moramo da oslobodimo prostor za pešake, smanjimo broj vozila na ulicama, kako bi kvalitet vazduha bio bolji. To oslobađanje prostora dovodi nas do toga da je upravo ovaj projekat "Beograd pod zemljom" nešto što nas očekuje u budućnosti - navodi Stojčić.

Pogledajte više