RAMPA ČEKA DA STIGNE OPREMA: Zbog signalizacije prelazak preko pruge u Mladenovcu nije bezbedan

S. B. M.

23. 12. 2020. u 06:47

OD kada je 6. novembra nadvožnjak u glavnoj mladenovačkoj ulici Kralja Petra Drugog zatvoren za saobraćaj, žitelji ove opštine češće prelaze preko pružnog prelaza u Karađorđevoj ulici, da bi izbegli kruženje.

Vozači moraju da budu oprezni / Foto Fejsbuk

Iako je ovaj deo postao prometan, rampa na prelazu ne radi od 4. decembra, potvrđeno je "Novostima" u "Infrastrukturi Železnica Srbije"

Kako je jedna Mladenovčanka zabeležila na fotografiji, koju je objavila na društvenim mrežama, voz prolazi dok su obe rampe podignute.

- Da, postoji znak "stop". Ali, to i dalje ne menja činjenicu da rampa već duži period ne radi i da je vreme da nadležni počnu da rade svoj posao i daju nalog da se ona popravi - napisala je ona.

Na pitanje "Novosti" da li će rampa biti popravljena, iz "Infrastrukture Železnica Srbije" odgovaraju:

- Putni prelaz u Karađorđevoj ulici u Mladenovcu, koji se nalazi na pruzi Beograd Centar - Mladenovac - Niš, u kvaru je od 4. decembra. Razlog kvara je neispravnost opreme za napajanje uređaja za osiguranje putnog prelaza. S obzirom na procenjenu dužinu trajanja kvara, zamračeni su putni signali na ovom prelazu i o svemu je obavešten upravljač putne infrastrukture. Zatim je 15. decembra dat nalog za demontažu polubranika. U toku je postupak nabavke nove opreme, koja treba da se ugradi na ovom putnom prelazu umesto neispravne.

Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Branislav Bošković za "Novosti" je nedavo ponovio da ne postoje neobezbeđeni pružni prelazi, jer svi imaju neku zaštitu, ali je problem što vozači ne poštuju saobraćajnu signalizaciju.

ULAGANjE U INFRASTRUKTURU

Prema podacima nadležnih iz "Infrastrukture" Železnice Srbije, na srpskim prugama postoji ukupno 2.118 putnih prelaza, među kojima je 1.707 aktivnih, dok se 411 nalaze na ukinutim prugama.

U prethodne tri godine, prema njihovim rečima, automatizovana su 22 putna prelaza, a na 44 je postavljen video-nadzor, reflektorsko osvetljenje na 35, vibro trake na 20, a prvi put su solarni markeri postavljeni na pet putnih prelaza.

Pogledajte više