I LEGALIZACIJU USPORIO VIRUS: Iz grada u opštine preneto 180.000 predmeta za ozakonjenje, posao se veoma sporo odvija
OZAKONjENjE izgrađenog objekta mnogim Beograđanima visi nad glavom. Otkad su od 1. januara ovaj posao za određenu kvadraturu preuzele opštine, trebalo je vremena da se stari predmeti, kojih je bilo ukupno oko 180.000, srede, pa tek onda obrađuju.
Foto M. Labudović
Dodatno ih je u poslu omela pandemija virusa korona, zbog čega mnogi odseci u opštinama nisu radili i primali stranke. Kako navode u opštinama, većini građana koji su podneli zahtev nedostaje prateća dokumentacija, pa je neophodno da se najpre jave i informišu, a potom dostave dopunu.
Kako bi ubrzala postupak legalizacije objekata, Opština Voždovac je pre nekoliko dana otvorila poseban šalter za ovu namenu. Od tada se 140 građana informisalo na pultu Opštine, a ukupno im je iz gradske uprave prosleđeno 28.000 predmeta.
- Na šalteru stranka može da dobije informacije o svom predmetu kada se legitimiše kao zainteresovana strana u postupku - navode u GO Voždovac. - Sva dokumentacija koja je potrebna predaje se na pisarnici, a ne direktno na šalteru. Kada se sugrađani obrate, predmet se povlači iz arhive i uzima u rad, nakon čega se stranka pisano obaveštava šta je potrebno da dostavi. Suština je da je veliki broj premeta podnet bez ikakve prateće dokumentacije, pa je prvo što treba da dostave dokaz o pravu svojine.
Na povratnu informaciju o tome šta je neophodno da prilože uz već podnet zahtev Beograđani ne bi trebalo da čekaju dugo, bar po tvrdnjama nadležnih u opštinama.
- Povratna informacija od dana dolaska na šalter stiže u roku od nekoliko dana. Najveći problem za ozakonjenje su nerešeni imovinski odnosi - kažu u Opštini Voždovac.
I u drugim opštinama zatrpani su hrpom papira koje su im delegirane iz Grada.
- Stiglo nam je 26.000 predmeta - navode u GO Čukarica. - Nemamo poseban šalter za te svrhe, ali građani zahteve mogu da podnesu na pisarnici. Stiglo nam je nekoliko stotina novih zahteva, nadležni referent pregleda predmet i onda nalaže dopunu.
DO 400 KVADRATA ZA GRADSKI DEO
Od 1. januara, prema Statutu Grada, deo posla legalizacije i izdavanja građevinskih dozvola poveren je opštinama. Tako su one zadužene za ozakonjenje objekata do 400 kvadrata za gradske, a do 3.000 za prigradske opštine.
Opština Stari grad trenutno nema poseban šalter za ova pitanja građana, ali otvaranje pulta za ozakonjenje biće jedan od prioriteta u narednom periodu.
- Iz Grada nam je do danas prosleđeno 5.014 predmeta, od toga je obrađeno 668 - navode u GO Stari grad. - Novi zahtev se može podneti kao zahtev za proveru vidljivosti objekta na satelitskom snimku Republike Srbije, te ukoliko je objekat vidljiv, takav objekat može biti predmet ozakonjenja. Od 1. januara do danas je podneto 11 zahteva za vidljivost, te je dalja obrada predmeta u toku.
Administrativna taksa za ovaj postupak razlikuje se u zavisnosti od kvadrature. Cene se kreću u rasponu od 5.000 dinara za objekte do 100 kvadrata, 15.000 od 100 do 200 metara kvadratnih, 20.000 za građevine od 200 do 300 kvadrata, za više od 300 kvadratnih metara je 50.000 dinara.