AUTOBUSI SU KOMFORNI, A MOTOR "PREDE": Reporteri "Novosti" se provozali novim vozilom na gas turske firme BMC, koji saobraća na liniji 31

Š. Marović

24. 11. 2022. u 10:21

NOVI zglobni autobusi na gas turske firme BMC od juče saobraćaju prestoničkim ulicama, a raspoređeni su na pet najfrekventnijih linija 17, 23, 31, 65 i 88. Reporteri "Novosti" provozali su se jednim od njih na liniji 31, od Studentskog trga do Konjarnika, i uverili se da će ova garnitura vozila mnogo značiti sistemu javnog prevoza.

Vozila već krstare prestoničkim ulicama, Foto N. Skenderija

Ipak, oni neće trajno rešiti nagomilane probleme sa kojima se GSP godinama suočava i predstavlja najvećeg gubitaša među gradskim preduzećima.

Vozila o kojima smo već pisali su niskopodna i zglobna, sa maksimalnim kapacitetom prostora od 150 putnika, od čega je 38 sedećih mesta. Oni će se do izgradnje gasne stanice na Karaburmi puniti na privatnim gasnim stanicama "Kriogasa", na tri lokacije u glavnom gradu.

- Vozila su udobna, veoma komforna i prostrana, mada meni u globalu bolje deluju "Solarisovi" modeli - istakao je za naš list vozač Dalibor Miljković, koji autobuse GSP vozi od 2005. godine.

- Zaista sam isprobao mnogobrojne modele za ovih gotovo dvadeset godina i "Solaris" deluje neprevaziđeno, bar za mene. Ipak, i ovi su zaista dobri, posebno je bitno što se smanjuje buka i emisija štetnih gasova. Motor radi, a gotovo da se ne čuje. Brzo smo se uhodali u vožnju, nije komplikovano. Ovde su svakako modernije kontrolne table, sve je na "tač skrin" (dodir).

Vozač Dalibor Miljković, Foto N. Skenderija

Na prvi pogled, dok smo se vozili put Konjarnika, autobusi zaista deluju komforniji u odnosu na ranije garniture koje su saobraćale ovim pravcem. Ipak, naš sagovornik našao im je i po koju zamerku.

- Na "Solarisovim" vozilima retrovizori su bili dosta pregledniji i bolji - kaže Miljković.

- Takođe, imali su i spoljne i unutrašnje kamere, dok BMC ima samo četiri unutrašnje.

Ima stvari u kojima su raniji autobusi bolji, a neke gde su novi iz Turske kvalitetniji.

Trenutno na liniji 31 za Konjarnik saobraća 15 ovih vozila. Oni se pune na gasnim stanicama, a zapreminom će moći da odrade tri do četiri smene, odnosno oko tridesetak sati. Samo da ih građani čuvaju, da traju što duže.

Foto N. Skenderija

I brojni putnici koje smo zatekli u prepunom autobusu zadovoljni su novim vozilima, a neki su i izvadili mobilne telefone kako bi ih uslikali i snimili.

- Najbitnije je da vozila ne kasne, već da poštuju red vožnje - bilo je prvo što nam je rekla Jelena I. sa Voždovca, koja se redovno vozi linijom 31.

- Deluju udobnije od prošlih, a svakako se manje čuje buka, što je važno. Svakog dana putujem na posao u centar grada, pa će mi značiti ova promena. Svakako, dosta je tu još stvari koje treba unaprediti, ali bitno da se krene u tom pravcu.

Vozila su opremljena sistemom za detekciju požara u motornom delu, imaju rampu za olakšan ulazak osoba sa invaliditetom, osvetljena su LED svetlima, a grejanje je, osim radijatora, pojačano kaloriferima i krovnim grejanjem. Autobusi su opremljeni savremenim rashladnim sistemima, kao i nadzornim kamerama, sistemom za brojanje putnika i vaj-faj internetom.

BEZ ZAGAĐENjA

PORED dve EKO linije i puštanja u rad sto vozila na gas, Grad planira da do 2030. godine sa prestoničkih ulica potpuno ukloni autobuse na dizel. To će se ubrzati kada prestonica dobije prvu i drugu liniju metro sistema, ali i kada se proširi BG voz.

Pogledajte više