GRADNJA PRVE METRO LINIJE ZA GODINU: Čučković - Mašina koja će kopati tunele stiže za nekoliko meseci

Š. Marović

30. 09. 2022. u 10:43

IZGRADNjA prve linije beogradskog metroa od Mirijeva do Železnika trebalo bi da počne za tačno godinu dana, istakao je gradski menadžer Miroslav Čučković na poslednjoj sednici Skupštine grada.

Foto Tanjug

Takođe, radovi na Makiškom polju napreduju šest meseci ispred ugovorenih rokova, a potrebno je nasuti čak 72 hektara zemljišta.

Na prostoru između Obrenovačkog puta, Ulice Bore Stankovića i postojeće ranžirne stanice, u dužini od 2.242 metra i širine od 150 do 400 metara, pripremni radovi na izgradnji infrastrukture depoa budućeg metroa počeli su u novembru prošle godine, a rok za završetak je 36 meseci.

- Radovi na Makiškom polju napreduju šest meseci pre ugovorenog roka, radnici i mašine su svakodnevno na terenu - kaže Čučković. - Mislim da svi treba da podržimo ovaj projekat, koji je od velikog značaja za grad i državu. Što se tiče trase prve linije metroa od Železnika do Mirijeva, trenutno se rešavaju imovinsko-pravni odnosi i eksproprijacija. Ukoliko sve bude po planu, uveren sam da će prve mašine krenuti sa podzemnim i nadzemnim radovima u ovo vreme sledeće godine.

Gradski menadžer je istakao da se za drugu liniju metro-sistema, koja će ići od Mirijeva do Novog bežanijskog groblja i imati 23 stanice, u ovom trenutku radi idejno rešenje.

Foto V. N.

- Projektuje se punom parom, a takođe se i pravi mašina koja će kopati ispod zemlje i biće u Beogradu sledeće godine - napominje on.

Radovi na izgradnji depoa na Makišu prvi su korak ka ispunjenju obećanja datog davne 1970. godine, kada su počele i prve priče o izgradnji beogradskog podzemnog čvorišta. Prema planu, prvom linijom građani bi trebalo da se voze 2028. godine, dok bi druga bila završena dve godine kasnije.

- Tunele će kopati TBM mašina krtica, za čije je pravljenje potrebno 13 meseci i još tri za sklapanje - istakao je ministar finansija Siniša Mali. - Metro koji gradimo biće najsavremeniji mogući, potpuno automatizovan, bez mašinovođe. Njegovom izgradnjom otvaramo novu eru. Država ovim projektom pokazuje koliko je snažna, kao i da je politika koja se vodi pre svega usmerena ka poboljšanju kvaliteta života građana.

Foto N. Skenderija

Miroslav Čučković

Prvi deo, odnosno depo, namenjen je za smeštaj i održavanje celokupne vozne flote prve linije. Cilj je da se trenutna visina terena lokacije za depo od 70 do 72 metra nadmorske visine, naspe na visinu od 74 metra. Na površini od 72 hektara biće sagrađene upravna zgrada, inspekcijska hala gde vozovi dolaze na pregled, hale za pranje vozova, za održavanje i smeštaj, nove saobraćajnice, koloseci..

Pored depoa na Makišu, prve i druge linije, uveliko se projektuje i treća linija metro-sistema. Ona pak predviđa povezivanje najmnogoljudnije prestoničke opštine Novi Beograd sa Banjicom, čime bi prošla i pored glavne železničke stanice "Beograd centar", odnosno Prokopa. Imaće ukupno 23 stanice, kretaće iz Surčinske ulice, preko Novog Beograda i Trga republike stizaće do Prokopa, a kasnije će putanju nastaviti preko Autokomande, naselja Stepa Stepanović i Braće Jerković do trolejbuske okretnice na Paunovom bregu. Predviđeno trajanje vožnje u jednom pravcu biće 34 minuta.

Foto Beoinfo

ŠAPIĆ UGOSTIO FRANCUZE

GRADONAČELNIK Aleksandar Šapić juče je u Starom dvoru ugostio delegaciju francuskog poslovnog udruženja "Pokret francuskih preduzeća" - MEDEF (Mouvement des entreprises de France), koju predvodi Kristof Peti, potpredsednik "Buig gradnje". On je podsetio da su francuske kompanije deo tri najveća beogradska projekta, postrojenja za komunalni otpad u Vinči, kao i fabrike za preradu otpadnih voda, ali i beogradskog metroa. Na sastanku je pomenuta namera da se železnicom povežu Grad Beograd i aerodrom "Nikola Tesla" sa budućim nacionalnim stadionom.

Pogledajte više