GRAĐEVINCI IZ INDIJE RADE I DUŽ OBILAZNICE: Uprkos tropskim temperaturama angažovani neimari iz Srbije i inostranstva

Š. MAROVIĆ

28. 07. 2022. u 09:00

NA sektoru šest Obilaznice oko Beograda, poslednjem delu putnog pravca koji pripada Koridoru 10, uprkos tropskim temperaturama radnici bez prestanka obavljaju posao.

Foto: Printskrin RTS

Kako je za "Novosti" izjavio ministar građevinarstva Tomislav Momirović ova deonica trebalo bi da bude završena do marta naredne godine. Sektor šest proteže se od tunela Straževica do petlje Bubanj potok, budućeg najvećeg čvorišta u Srbiji. Na terenu se trenutno nalazi oko 400 radnika, od kojih je 40 odsto stranaca, a na toj deonici najbrojnici su Indijci. Ima i Turaka i Kineza. Kako su istakli nadzorni organi, na ovom strateški bitnom projektu, zbog visokih temperatura neimari obavljaju posao pola sata, pa onda naprave pauzu oko desetak minuta.

Od 9,6 kilometara koliko iznosi dužina putnog pravca koji se radi u punom profilu auto-puta, već je asfaltirano 70 odsto, a preostalo je da se završi još nekoliko najsloženijih delova. Tu su petlja Bubanj potok i Avala, kao i najsloženiji poduhvat ovog dela Obilaznice, tunel Beli potok.

- Ukupno će biti čak 14 mostova i tunel Beli potok - istakao je za naš list Jovica Radić, odgovorni izvođač radova za mostove i tunele na sektoru pet i šest. - Deonica počinje pri izlasku iz tunela Straževica i dugačka je deset kilometara. Gradi se od 10. septembra 2019. godine i najveće probleme imali smo oko eksproprijacije, odnosno raseljavanja lica na trasi ovog dela. Potrajalo je da se čak 60 kuća ukloni.

PANČEVO JOŠ DALEKO

KAKO bi se kompletirala Obilaznica oko Beograda i završila u punom profilu od 69 kilometara, potrebno je uraditi i treći deo koji vodi ka Pančevu. Kako su nadležni ranije istakli, radovi na tom potezu neće početi pre završetka druge deonice, odnosno pre marta naredne godine.

Takođe, zbog izgradnje tunela Beli potok otvorena je i nova devijacija Kružnog puta iznad iskopanog dela, u koji su reporteri "Novosti" imali priliku da prvi uđu. Započeto je s trećom fazom izgradnje, koja podrazumeva poslednjih 160 metara otvorenog iskopa uz pomoć dijafragmi. Na ovom gradilištu radi se od 7.00 ujutru do ponoći, a grubi građevinski radovi trebalo bi da se završe početkom februara, nakon čega sledi faza opremanja. U ovkiru ovog posla radi se i tri kilometra kolektora koji će prihvatiti otpadne vode iz Belog potoka i naselja Rakovica selo.

- Deo stare devijacije Kružnog puta je srušen, kako bi se odradio poslednji segment tunela - ističe Radić. - Kopa se do vrha tunela otvoreni iskop i s tog nivoa rade se dijafragme u zemlji. Biće dve cevi sa po tri trake, pun profil auto-puta.

Od nastavka radova 2018. godine otvoren je Sektor 4, od Ostružnice do Orlovače, sa novim mostom preko reke Save, kao i Sektor 5, od Orlovače do tunela Straževica.

Pogledajte više