SA zaradom od 528 miliona evra u prvih šest meseci, što je 62 miliona evra više nego lane, turistički radnici Srbije zadovoljno mogu da trljaju ruke na kraju špica letnje sezone.

Povećanje deviznog priliva od 13 odsto u odnosu na prošlu godinu biće još veće kada Narodna banka sabere i priliv u julu i avgustu. Naime, u prvih šest meseci prošle godine Srbija je imala devizni priliv od “samo” 528 miliona evra. Povećanje broja stranih turista vidi se na svakom koraku, a najbolje u statistici.


PROČITAJTE JOŠ:
BRITANCI ZADIVLjENI BEOGRADOM: Prekrasni pejzaži, impresivni spomenici i Ada Ciganlija

- Broj turista je za prvih sedam meseci veći za 11, a noćenja od 12 odsto, pa očekujemo da će se ovaj trend i nastaviti - kaže Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije. - Turisti se Srbiji često vraćaju i prepoznaju kvalitet. Srbija je uspela da se pozicionira kao celogodišnja turistička destinacija koja nudi raznovrsne turističke proizvode.

Srbiju je do jula posetilo skoro dva miliona turista, a polovina su domaći gosti. To je odlična vest, jer je zaustavljen trend pada broja domaćih putnika.

- Vaučeri su tu mnogo doprineli i pokazali da naši građani žele da, bar, deo odmora provedu u svojoj zemlji - kaže Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija JUTA. - Svih 100.000 vaučera je podeljeno do početka jula, pa predlažem da se vaučeri naredne godine ne ograničavaju visinom zarade, već da svi koji žele mogu da ih uzmu. Na taj način će deo novca koji su ljudi planirali za putovanja sigurno ostati u zemlji, umesto da sve potroše u inostranstvu.

Ovog leta, do juna, najviše deviza izneli smo, tradicionalno, u Grčku - 190 miliona evra. Naši turisti su u predsezoni putovali i u Tursku, gde su potrošili 45 miliona evra. Zanimljivo je da je na trećem mestu Nemačka, u kojoj smo ostavili 38 miliona evra. Srpski turisti su ukupno iz zemlje izneli 593 miliona evra, 13 odsto više nego lane.

Od stranih turista, u našoj zemlji najviše su se “baškarili” gosti iz Srpske - 74 miliona evra. Slede Britanci sa 39 i Nemci sa 32 miliona evra. Šta turistička organizacija Srbije radi da tako i ostane?


PROČITAJTE JOŠ:
Svaki peti u “crnom” krevetu

- Radimo na ponudi i sadržaj turističkih destinacija je na sve višem nivou - ističe Labovićeva.- Očekivanja turista rastu, pa je neophodno i dalje raditi na sadržaju. Svedoci smo koliko je urađeno na promociji Srbije, a na nama je da osmislimo nove, inovativne načine i da u našem nastupu, u zemlji i inostranstvu, animiramo i zadržimo turiste da posete našu zemlju u budućnosti i na taj način doprinesemo odličnim rezultatima, ali i onim rekordnim.