Šta se krije iza ćutanja Moskve?

Branko VLAHOVIĆ

27. 04. 2013. u 20:55

Nema nikavih izjava ni komentara povodom poteza srpskog državnog vrha oko KiM. Vučić i Dačić moguće kod Putina oko Uskrsa. Predsednik Nikolić u Moskvi 21. maja

OD STALNOG DOPISNIKA: MOSKVA

EPILOG pregovora predstavnika Beograda i Prištine koji opredeljuje budućnost Srba na Kosovu i Metohiji, nije do sada komentarisao nijedan ruski političar. To ne znači da ruski diplomati i političari ne prate kakve poteze vuče srpsko rukovodstvo. Predsednik Srbije Tomislav Nikolić će 21. maja, kako je već najavljeno, stići u Rusiju na poziv predsednika Vladimira Putina. Osim što je informisao ruskog ambasadora Aleksandra Čepurina o sporazumu koji je u Briselu postignut sa predstavnicima Prištine, predsednik Srbije je i poslao pismo Putinu.

Pre dolaska Nikolića u Rusiju 21. maja, oko Uskrsa bi, kako se govori u političkim krugovima u Moskvi, mogla stići srpska "izvidnica", tandem Vučić-Dačić. Ta vanredna "tajna" poseta, ako do nje zaista dođe, trebalo bi da ima konsultativni karakter jer se premijer Dačić nedavno u Moskvi sastao s predsednikom Putinom i premijerom Medvedevom.

Rusija je do sada bila najverniji srpski saveznik u borbi za očuvanje Kosova i Metohije, pa se samo po sebi nameće pitanje: šta zapravo znači to ćutanje ruskih političara. Da im se sviđa dogovor, oni bi već javno izneli stav. Jedan od ruskih političara sa kojima je razgovarao dopisnik "Novosti" rekao je da u takvoj situaciji "nema šta da se kaže". Pogotovo su zaćutali oni koji su javno kritikovali bivšeg predsednika Tadića i bili na neki način lobisti sadašnjeg predsednika Nikolića. Pogotovo oni ruski političari i analitičari koji su se razočarali u Nikolića, sada ne žele da komentarišu dogovore Beograda i Prištine.

"Briselski dogovor je poraz i ruske diplomatije, jer su posle izbora Nikolića ruski diplomati govorili o posebnim odnosima sa novim predsednikom Srbije koji u spoljnoj politici ima i ruski vektor", piše u komentaru agencije "Regnum", koji se u mnogo čemu poklapa sa mišljenjem velike većine moskovskih eksperata za Balkan.

Ovih dana mnogo puta smo čuli rečenicu: Bio je u pravu ministar Sergej Lavrov kada je u Dumi rekao "ne možemo mi biti veći Srbi od Srba". Poslednji ruski zvaničnik koji je govorio o pregovorima Beograda i Prištine bio je Andrej Maslov, direktor četvrtog departmana Ministarstva spoljnih poslova Rusije koji pokriva Balkan. Da podsetimo:

- Suvereno je pravo srpskog rukovodstva da traži rešenja izlaza iz sadašnje situacije. Rusija je spremna da prihvati bilo koju odluku rukovodstva u Beogradu, rekao je Maslov. On je zapravo ponovio poznati stav najvišeg rukovodstva u Kremlju.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------PROČITAJTE JOŠ
Iznad Ibra nova Palestina
Severu potreban paraf naroda
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sada se bolje razume pomalo nervozna reakcija premijera Medvedeva posle pregovora sa Dačićem kada je na pitanje dopisnika "Novosti" "kako će Rusija pomoći Srbima" rekao: "Ispada da bi Rusija trebalo da bude više zainteresovana od samih Srba za odbranu Kosova".

Kako će se događaji na Kosovu i Metohiji odvijati dalje, u Moskvi, ne samo političari već i analitičari, ne žele da prognoziraju. Jedino poneki komentator, poput Dmitrija Semušina iz agencije "Regnum", sa cinizmom poručuje da "ruskim diplomatima ostaje da pričaju o suverenom pravu Beograda da odlučuje, a jedino će korist imati novi ruski mladi diplomati kad se budu otvarala radna mesta u novom diplomatskom predstavništvu u Prištini".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (219)

Zona sumraka

27.04.2013. 21:17

Po rečima Medvedeva jasno je da su Dačić, Vučić i Nikolić izgubili svaku šansu da Rusija na bilo koji način uskoro pomogne Srbiji. Možda jednog lepog dana u dalekoj budućnosti.

naranca

28.04.2013. 11:49

@Zona sumraka - @zonasum.U clanku se ne pominju nikakve reci Medvedeva.Jel to on samo tebi nesto napomenuo?

euROPSKA unija

28.04.2013. 13:11

@Zona sumraka - @naranča, jesi li ti nepismen ili čitaš samo naslove? Pročitaj celi tekst pa onda piši komentare.

naranca

29.04.2013. 11:28

@Zona sumraka - @europska.-"EPILOG pregovora predstavnika Beograda i Prištine koji opredeljuje budućnost Srba na Kosovu i Metohiji, nije do sada komentarisao nijedan ruski političar."-Procitao sam naslov i ovaj prvi red.Ipak sam pismen,a ti?

Blanco

27.04.2013. 21:32

Razlog cutanja je vrlo jednostavan a to je da su Rusi razocarani cinjenicom da im i nova srpska vlast okrece ledja i odlucije se za Evropsku Uniju sa ovim Sporazumom.

Rus

27.04.2013. 22:59

@Blanco - Srbija nikome ne okreće leđa nego u ovom momentu deluje da smo se više okrenuli ka EU. Saradnja sa Rusijom nam je neophodna i siguran sam da Vučić i Nikolić neće dozvoliti prekid saradnje sa Rusijom.

aurora

28.04.2013. 09:09

@Blanco - Ne okrecu ni Nikolc ni Dacic ni Vucic ledja Rusiji. Srbija sama mora da resi problem Kosova u zadatim politickim okolnostima. A pomoc Rusije ce stici kada to bude potrebno.

Radovan

27.04.2013. 21:51

Pa ne znam ko je mogao i pomisliti da ce se Rusi baviti nasim pregovorima sa Tacijem i Estonovom?

Игор

27.04.2013. 22:51

@Radovan - Наравно да се неће бавити или боље рећи срамотити, јер Српски народ је ово изабрао. Србија је гласала за независност Косова. Како? Тако што је изабрала проевропске странке. И шта људима није јасно кад из ЕУ кажу да "неће дозволити нови Кипар"?

Rus

27.04.2013. 23:01

@Radovan - Nije ni bilo očekivano da nam Rusija rešava probleme sa Kosovom. Kosovo je naš problem i moramo ga sami rešiti. Podrška Vučiću.

Radovan

28.04.2013. 00:41

@Radovan - Veruj mi, kako Vucic resava taj problem,i ja bih ga mogao tako resiti!

ljubica

28.04.2013. 11:46

@Radovan - Ali tebe tek treba da izaberu na izborima pa da onda mozes da udlucujes.

Alex

27.04.2013. 22:34

A sta ljudi da kazu, osim da se krste i cude autodestruktvinoj ekipi zvanoj Srbi. I nemojte da mi neko kaze da je to uradila vlast, a ne narod. Sami smo krivi za svoje gluposti, a narod ima vlast kakvu je i zasluzio...

ljubica

28.04.2013. 11:45

@Alex - Zaista sada srpski narod ima vlast koju je zasluzio posle citave decenije pogresnih izbora. Nema jos ni devet meseci od izbora. Mora jos da se ceka da bi se plodovi istinskog rada vlade za oporavak zemlje videli na delu i u zivotu obicnog coveka.

Dopisnik

27.04.2013. 22:36

Mislim da ovaj sporazum nije mogao da s izbegne, i potrebno je bilo sta da se posigne. Kao sto je Vucic rekao, nismo presrecni ali ovako je moralo. Verujem da ce Rusija podrzati Srbju u ovom naporu da ocuva Kosovo.

Rus

27.04.2013. 23:03

@ljubicica - I ne treba niko d as emeša u odluke Srbije. Mogu da kažu da l iim se sviđa ili ne a odluke su na nama. Bez obzira na put ka EU Srbija neće prekinuti saradnju sa Rusijom. Neće to dozvoliti ni Nikolić ni Vučić.

ljubicica

27.04.2013. 22:39

Zasto bi Rusi bili veci Srbi od nas samih,kad god su ponudili pomoc mi smo se okrenuli zapadu

Dr.Srbin

28.04.2013. 09:16

@ljubicica - Daj mi molim te primjer!? Rusi samo obecavaju ali nista ne rade a zapad niti obecaje niti nam pomaze. Pustite se i zapada i Rusije, svi oni gledaju SAMO sjove interese.

filip

28.04.2013. 10:37

@Bucko Irig - Da,ali kada na neciji zahtev pruzis nekome javnu podrsku, ne ocekujes da sutra ovaj uradi nesto poptuno suprotno od onog za sta se godinama kobajagi zalagao,jer ispadas smesan.

Bucko Irig

27.04.2013. 22:40

Srbi treba sami da odlučuju o svojoj sudbini. Međutim, pošto su Amerikanci otvoreno na strani Albanaca, mora da se pronađe neka protivteža.

GABRIJELA POPOV

27.04.2013. 22:56

@ljubicica - Ovde se ne radi ni o kakvoj igri vatrom , jasno je rečeno da se Srbija okreć I istoku I zapadu I smatram da je to najbolje za našu zemlju.

Rus

27.04.2013. 23:05

@ljubicica - Srbija nikome ne okreće leđa. Idemo u EU a Rusija nam ostaje veliki partner na istoku. Mislim da će Nikolić i Vučić uspeti u ovoj nameri.

ljubica

28.04.2013. 10:27

@ljubicica - Dok mi postanemo punopravni clan EU proci ce mnogo vode Dunavom i Savom. A dotle mirno cemo razvijati i povecavati ekonomsle i svake druge odnose sa Rusijom na obostranu korist. A Rusi kao veliki bratt pomoci ce malom bratu da stane na noge.

promenuti kurs

27.04.2013. 22:42

Rusija se nije mešala jer je htela da se i ovi naši i sami uvere da se zapad neće držati dogovora i da će na podmukao način pokušati da ga izvrdava.Sad kada se uveri i naša vlada nema dalje čekanja,nego u BRIKS ući to je asocijacija zemalja u razvoju gde su perjanice Rusija i Kina.

hrvat

28.04.2013. 04:20

@promenuti kurs - Ma vi gradite uniju sa Belorusijom i Severnom Korejom, i drugim najnaprednijim drstvuma ove planete

naranca

28.04.2013. 11:44

@promenuti kurs - @hrvat.Zar S Koreja nije unistena brzom akcijom NATO i B2 avionima???Rekli su da za to treba 5 minuta..

Dragana Durkovic

30.04.2013. 08:16

@promenuti kurs - Evo ocitog primera dobrog suseda koji likuje nad tudjom nesrecom za koju je delimicno i on kriv,znaci ostaje nam strogo poslovna saradnja jer ovaj jaz je nepremostiv

NENAD

27.04.2013. 22:42

Lično mislim da je sasvim normalno da se Rusija ne meša u problem sa Prištinom jer je EU ta koja je bila pozvana da rešava to pitanje i ne vreujem da oni ne žele da podrže ovu vlast jer su doprineli da se ona i postavi.

ljubicica

27.04.2013. 22:43

Probleme u Rusiji resavali su sami i nisu trazili od nikog savet i pomoc,verovatno su i nama ostavili da sami resimo problem Kosova koji je rak rana decenijama a onda da razmislimo u pravcu jacanja i razvoja privrede u zemlji

ljutka

27.04.2013. 22:51

Rusija ne mora nista ni da kaze. Dovoljno je da mi kazemo da je juce potpisan zakljucak o radu rusko -srpskog Humanitarnog centra u Nisu i da je Srbija neposredno po krahu osme runde pregovora u Briselu ekspresno dobila status posmatraca u Zajednici dogovora o kolektivnoj bezbednosti (ODKB), saveza okupljenog oko Rusije . A o ekspresnom organizovanju devete runde da i ne govorimo.

Povratak u realnost

27.04.2013. 22:51

Putin je davno digao ruke od Srbije, jer ne zeli biti veci Srbin od Srba, pogotovo sto je Srbija postala clan NATO programa Partnerstvo za mir i uvela sankcije ruskim saveznicima Siriji i Iranu.

Najlon

27.04.2013. 22:53

Pa Risija nije htela ni ranije da se mesa u politiku Srbije. Da je sada potrebna pomoc, Srbija bi se sigurno obratila. Kako nije Rusija se ne mesa.

GABRIJELA POPOV

27.04.2013. 22:55

Baš se ništa ne krije , Rusija je rekla da neće da se mesa u pregovore koko Kosova jer nije bila pozvana da pregovara od starta .

Rus

27.04.2013. 23:07

Srbija ide napred, već je u evropi a Rusija joj je partner na istoku sa kojim sarađuje. Ne smem oodustati od ulaska u EU ali isto tako ne smemo zaboraviti i činjenicu da je Rusija ogromno tržište za naše proizvode koji ne mogu da prođu u evropu ali su u Rusiji dobrodošli.

Dima

28.04.2013. 05:18

@Rus - Šta očekivati od Evrope ona nam nikada nije pomogla. U ratu sa Turcima od 1371 g. Pa do 1460g kada je Srbija izgubila državnost ona je samo posmatrala a ni prstom nije makla da nam pomogne. Danas kada NATO je pohodu na istok opet Srbija je žrtva stala na putu. 1944 g. Taj isti NATO je bobardavo Srbiju vise nego Hitler 1941 g. To isto je NATO uradio u ovom ratu. Neocekujte da taj prokleti zapad nam pomogne!! Jedanput je red da probao sa istokom jer je to nabolje rješenje za nas.

Pile

28.04.2013. 09:04

@Rus - Super nam je tržište - sve izvezemo u Rusiju, pa mi jedemo uvozne jabuke.

Saša

27.04.2013. 23:26

Ne treba biti mnogo pametan pa videti da je sadašnja vlast oterala Rusiju i odrekla se Kosova zarad datuma koji ništa ne znači. Evrofanatizam je smrt srpskog naroda.

Sasa Djordjevic

28.04.2013. 01:44

@Saša - Dragi imenjace, mislim da si malo prenaglio sa zakljuchcima. Niti je Srbija oterala Rusiju, niti se Srbija odrekla Kosova.

ljubica

28.04.2013. 11:41

@Saša - Sadasnja vlast radi i najboljem interesu srpskog naroda racunajuci na stanje koje je zatekla i sporazme predhodnika koje mora da postuje.

marko

28.04.2013. 14:23

@Saša - U Spaniji je 70% stanovnistva za izlazak iz EU, Velika Britanija vec odavno spominje mogucnost izlaska. Jedino mi po svaku cenu, bubreg cemo da prodamo samo da se ukrcamo na brod koji tone.

GRU

27.04.2013. 23:50

Rusija vidi da ne znamo ni šta nećemo a kamo li šta hoćemo, zato će se s pravom totalno distancirati od nas.

Ivanaaa

28.04.2013. 02:01

@GRU - Zasto bi se distancirali.? Mi zivimo u Srbiji i moramo resavati probleme i jacati zemlju u ekonomskom pogledu.. Nece ni Rusi da ulazu u zemlju koja srlja u propast, gde rat cveta...nemaju ni oni novaca na bacanje.

Ranoranioc

28.04.2013. 07:36

@GRU - Mislim da ipak nece doci do toga, Rusi znaju koliko je teska situacija, i milsim da ce nas podrzati, ima razloga za to, verujte.

Srđan Điđo Drljača

28.04.2013. 08:33

@GRU - Potpuni sam rusofil ali zašto se Rusija ne potrudi da ljudi koji imaju ovakav stav dođu na vlast. Amerika i EU dobro paze da njihovi simpatizeri dođu na vlast, neka i Rusija učini isto.

yutopija

28.04.2013. 00:11

Rusi nece da se mesaju ali verujem da Vucic ima neki plan da sve to bude kako treba u opstene sumnjam u njega.

kum

28.04.2013. 00:13

Evropska unija! ja mislim da su do sada i ptice na grani videle da od toga nema nista samo se mi jos nadamo u pomrecemo u nadi. Prosla su ta vremena kada se u kapitalizmu lepo zivelo, ne zato sto je bilo mnogo dobro nego sto je bio cilj da se pobedi druga strana - komunizam, danas kada toga vise nema kapitalizam je pokazao pravo lice. Samo oni koji nisu dovoljhno upoznati sa gorkom istinom ili imaju licne interese mogu da propagiraju zapadnu evropu - uniju,

zoks

28.04.2013. 06:47

@kum - kumeee,oni koji veruju u eu nisu ni silazili sa grane!Sve smo mi Radikali to lepo vamaa govorili,ali vi ...............necete da slusate!Ali eto,bolje ikada nego nikada!

geronimo

28.04.2013. 00:15

Ja mislim da kupujuci avione od Rusije Srbja salje vrlo jasnu poruku Rusima i celom svetu po meni da je saradnja Srbije i Rusije na najvecem nivou i da ce tako biti i u buduce.tako da za politiku izmedju Srbije i rusije ne treba brinuti.

Ivanaaa

28.04.2013. 01:59

@geronimo - Pojedinci prizeljkuju i pokusavaju na sve nacine na naruse odnose izmedju dve zemlje,samo od tih njihovih pustih zelja nema nista. Saradnja je jaca nego ikada.

y

28.04.2013. 08:39

@geronimo - ti avioni ce neprekidno biti u kvaru i kostace drzavu ogromne pare i najverovatnnije ce pasti sa neba ako budu leteli. a sami Rusi ne koriste Mig 29. pradati ce nam nedovrsene letelice.

scatman

28.04.2013. 00:18

Ja mislim da ce Rusija pomoci kad Srbija bude zainteresovana za to,a koliko vidim saradnja izmedju Srbije i Rusije je na najboljem mogucem nivou i tako ce ostati.

Ivanaaa

28.04.2013. 01:57

@scatman - Rusija i Srbija imaju saradnju na obostranu korist,nema razloga da se nesto menja.

PAJA

28.04.2013. 00:21

Verujem da je naša saradnja sa Rusima dovoljno jaka I da ovakve pretpostavke su medijski scenarijo.

Ranoranioc

28.04.2013. 07:03

@PAJA - Slazem se da je ovo mozda samo mediska paznja da se privuce, Mislim da Rusi jako cene Srbiju i nas narod, tako da imam poverenja u Bracu Ruse da ce da nas podrze.

kum

28.04.2013. 00:32

Decenijama se stvarala pogresna slika o kapitalizmu, masovni odlazci radne snage na zapadu su najbolji dokaz, zarade tih radnika nisu bile ni priblizne zaradama domacih radnika ali su bile mnogo vece od zarada u zemljama iz kojih su ti radnici dosli, sto je i doprinelo da su narodi iz komunistickih zemalja mislili da na zapadu tece med i mleko. Disciplina i rad do iznemoglosti se nije video samo su se lepi automobili brojali koji su morali jos dugo da se odplacuju, danas je to samo nostalgija.

kum

28.04.2013. 00:47

Mi moramo sami da se okrenemo sebi i nase probleme resimo a ne da ocekujemo da za nas to neko drugi uradi. nama ne treba neko da nas na silu natera da sebi napravimo bolji zivot , svaki pojedinac mora da se angazuje i da za sebe uradi nesto korisno a ne samo da kukamo kako nema i nema i da je za sve to neko drugi kriv. Nasu zemlju , nase dvoriste mi mora da sredimo a ne evropa - tesko onome kome u kucu drugi komanduje a to je slucaj sa evropskom unijom , opametimo se jednom dok nije kasno.

VEKI

28.04.2013. 00:53

Odnos naš sa Rusijom je bio i biće u dobrim odmosima tako da su ovo samo zlurade priče.

naranca

28.04.2013. 15:56

@VEKI - @veki Izgleda da je Hrvatima krivo sto necemo sa njima u raj zvani EU.

CVETKO

28.04.2013. 00:55

Rusija je jasno rekla da je uvek tu da pomogne Srbiji ali da je za pregovore sa Prištinom evropska unija izabrana pa ne bi bilo dobro da se ona sad imeša što ne znači da ne žele da pomognu Srbiji

BeogradZemun

28.04.2013. 00:56

Putin ceka da konacno kazemo NE Briselu, to sam i ja cekao i ocekivao od naprpednjaka i Tomislava Nikolica koji su obecavali da ce biti ponisteni svi sporazumi sa kosovskim Albancima...

jova

28.04.2013. 00:56

Kada nas je Zapad unistavao bombama - zastitnicka reakcija tadasnje Rusije je izostala. Na rusevinama sadasnje Srbije treba izgraditi nove odnose i Rusija danas - verovatno oseca obavezu da ispravi greske tadasnje Rusije. Zato imaju strpljenja i vise nego sto je potrebno,ali do kada...

sceka

28.04.2013. 01:00

Rusi su nam uvek pomagali sad zbog jednog Jelcina da govorimo da Rusi nece da nam pomognu to apsolutno nije tacno,ja verujem da predsednik zna sta nam je ciniti i da radi u najboljem interesu Srbije i njenih gradjana,a Rusi ce momoci kad to bude Srbija trazila od njih>

mili

28.04.2013. 01:16

Verujem da predsednik nece uciniti nista lose za Srbiju i njene gradjanje,saradnja sa Rusijom je na najboljem mogucem nivou sto dokazuje i kupovina 6 aviona mig-29m ali dosta je bio izolacije idemo u Evropu i svet sa podrskom Rusije.

Aca31Bg

28.04.2013. 01:42

Vekovima u nazad se pozivamo na Rusku podršku,a kad god nam je iskreno trebala pomoć rusije,ona je uvek bila uzdržana!

naranca

29.04.2013. 17:50

@Aca31Bg - @aca31Bg Zato si nam Nemci uvek iskreno pomagali.cak su nam i slali municiju i bombe.

Aleksandar Velic

28.04.2013. 01:43

Kosovo je problem Srbije i sporazum koji smo potpisali jednostavno se ne tiče Rusije!

Kole

28.04.2013. 03:26

Zanemeli Rusi od odusevljenja. Prosto ne mogu da veruju u genijalnost nasih odluka.

JA

28.04.2013. 10:08

@Kole - Veću glupost nisi mogao da napišeš, EU je postavljenja za pregovarača sa Prištinom pa nije normalno a ni ukusno da se Moskva mesa u te pregovore.

Ranoranioc

28.04.2013. 06:58

Ja ipak mislim da ce Rusija podrzati Srbiju, jer je do sada uvek bila uz nas, i zna u kakvoj se situaciji nalazimo.

marina

28.04.2013. 08:04

Ne traži Rusija od Srbije da ne ide u EU, već samo da bude korektna prema Rusiji, i da se ne ponovi slučaj da se i ne pita Rusija za mišljenje da se poregovori oko Kosova prebace sa UN na EU, a da se posle od Putina traži da razgovara sa evropskim liderima da se da bolja ponuda Srbiji u pregovorima oko Kosova. Tako je to radila vlada DS-a, a ja verujem da ova vlada takve greške neće praviti.

berislav

28.04.2013. 08:53

Suradnja Srbije i Rusije će se intenzivirati, a to znači da će se do kraja definirati političke, ekonomske i vojne veze, jer Srbija nema drugog saveznika osim Rusije. A posljednji događaji na Kosmetu jasno pokazuju kako Zapad i Ameri dozvoljavaju nekažnjeno ubijanje i maltretiranje Srba na tom okupiranom području. Briselski sporazum vrijedit će samo ako Šiptari ne prestanu sa ubijanjem i pogromom preostalih Srba na Kosmetu. Zato naprijed sa Rusijom.

EVROPA

28.04.2013. 09:08

Decenijama smo se cenkali zelimo li istok ili zapad. U svakom slucaju trebali bi se okrenuti Rusiji, ali nam Rusija poslednjih sedamdesetakgodina samo odmaze. Setite se samo 1999. godine kada su nas bombardovali. Rusi su samo pricali i pricali i nista nisu ucinili. Medjutim, ne treba prekidati saradnju sa Rusijom, ali se ipak moramo okrenuti i EU.

euROPSKA unija

28.04.2013. 12:53

@EVROPA - A je li ti znaš uopšte tko je na vlasti u Rusiji bio 1999? Je li ti znaš čije je interese zastupala ruska vlast devedesetih godina? Je li ti znaš da je ruski narod devedesetih godina bio na rubu gladi i da je Rusija 1998. proglasila bankrot?

BEKANA

28.04.2013. 09:29

Nešto ne vidim da je važno da se Moskva umeša u pregovore sa Prištinom , time bi prekršili sporazum u kojem se jasno zna ko je odgovoran za te pregovore ,dovoljno je što nam daju podršku .

Mungos

28.04.2013. 09:52

Lepo reče čovek, ne mogu Rusi da budu veći Srbi ne Srbi sami! Kao i uvek postupci Rusa izostaju kad je najteže. Treba se oslanjati na njih i sa njima saradjivati, ali ne treba samo njima biti okrenut! Ako su mogli da pomognu što nisu, a ako još žele da pomognu neka to i urade, mi pomoć nećemo odbiti!!!

euROPSKA unija

28.04.2013. 12:50

@Mungos - Pa kako će i zašto Rusi pomoći kad vide s kim imaju posla? Već više od 10 godina svi srpski političari rade samo ono što Zapad traži od njih. Đinđić je to barem otvoreno i pošteno radio, a ovi današnji su na vlast došli prevarom svojih birača.

BAKLAVA

28.04.2013. 10:05

Podrška Moskve je dobrodošla uvek i verujem da će nas kada god bude potrebno naša braća podržati ali konkretno kada se tiče pregovora sa Prštinom je jasno rečeno da je EU ta koja je određena za pregovore.

vuja

28.04.2013. 10:12

Rusija gubi na prodaji oruzja u evropi,potisnuta je iz Libije,Egipta a bice ponizena i u Siriji jer ce iznad njene vojne baze leteti avioni NATO/a.Na zalost to je dokaz da ruske vojne baze nisu nikakva sigurnost za srbiju.Ono sto se sada pregovara da Rusija ustupi Srbiju Natu, a za uzvrat da Gruzija bude van bloka je veoma moguca.

vujanic2

28.04.2013. 12:29

@vuja - Moram da kazem da mi srbi usporavamo nato ka Rusiji kao 1941,ali bojim se da rusi igraju na kartu ruske zime trazeci od nas da neudjemo u nato kako bi dobili u vremenu.Mi smo samo jedan kamicak u nato cizmi koji moze skupo da nas kosta.Rusi i da hoce ne mogu da prebace svoju tehniku kod nas jer ce istog trenutka Nato zatvoriti svoj vazdusni prostor.Pogledajte Kubu ostavili su ih na cedilu Amerikancima.Tako moze biti sa nama cim ode Putin, a posle bi nas rasparcali kao gladne hijene.

euROPSKA unija

28.04.2013. 12:42

@vuja - Imaš neobičan smisao za humor. Da nije bilo Rusije, Amerika i NATO bi odavno napali Siriju, a dok bude Putina, Amerika i NATO o napadu mogu samo sanjati.

vuja

28.04.2013. 14:00

@vuja - Kazi mi iznad koje baze NATO lete Ruski avioni,da li znas da je nasa vojska drzala aerodrom Zeljava do samog kraja i da su ga prepustili rusima jer su dobili garancije da ce ga oni cuvati.Zato ga nismo unistili, rusi su ga ostavili i povukli.Srbija nema vise takvih aerodrma to je drugi aerodrom po kvalitetu u celoj bivsoj SFRJ.Sada ono malo aviona sto imamo stoji na pisti kao glineni golubovi.Kroz nekoliko godina to ce biti siptarski aerodrom.Zapamti da su nas izradili jer ga nisu unistili.

vujanic

29.04.2013. 07:25

@vuja - Oni su tako poceli i sa Kosovom, prvo su ih naoruzavli 10 godina je to trajalo.Samo ovde ce biti drugi razlog a to je bojni otrovi, kao kod Iraka.Neznam da li znas da se rusi polako povlace.Zasto su prevarili Iran pa mu nisu poslali pvo iako je jedan deo iran platio avansno.Na njih se nijedna ozbiljna drzava ne moze osloniti.Kada kupite rusko oruzje vi ste potencijalna meta NATO.Nisam cuo da su Rusi unistavali NATO pvo i tenkove.

banex

28.04.2013. 10:12

Predsednik Rusije Putin može mnogo da utiče pre svega na velikog poslovnog prijatelja Rusije, a to je Nemačka, i nije isključeno da je do poboljšanja ponude Srbiji došlo i nakon par telefonskih razgovora Putina sa evropskim, a možda i američkim zvaničnicima, jer je Putin obećao nakon posete Dačića Rusiji da će obaviti razgovore sa svojim evropskim i američkim kolegama u vezi pregovora oko Kosova.

vaske

28.04.2013. 10:37

Prijateljski odnos dve zemlje, i status povlašćene nacije koji Srbija ima sa Rusijom, i ugovori koji su potpisani sa Rusijom oko projekta "Južni Tok" i gasnog sporazuma. Sve ovo je velika prednost Srbije ukoliko, a sve su prilike da će tako biti, u narednim godinama postane članica EU. Upravo ovakvi odnosi sa Rusjom će biti jedan od razloga da neki veliki investitori dođu u Srbiju.

miki

28.04.2013. 10:45

Bez obzira šta kritičari odnosa Srbije i Rusije pričali, Srbija ima veliku podršku od Rusije. To smo videli i prilikom skorašnje posete gospodina Milera, direktora Gasproma. Nije mala stvar da je ugovorena isporuka gasa do 2021 godine, i to po nižim cenama nego za druge zemlje, i bez ikakve opcije plaćanja penala. Ovako povoljan ugovor sa Rusijom oko isporuke gasa retko koja zemlja ima.

Pobesneli Maks

28.04.2013. 10:52

Rusija je najverniji srpski saveznik u borbi za ocuvanje Kosova i Metohije...

Spartacus

28.04.2013. 10:52

Srbija nema drugog saveznika osim Rusije,oni su nam oduvek bili prijateljski nastrojeni i uvek ce biti...

Cat Woman

28.04.2013. 10:52

Rusija podrzava Srbiju,ali je Kosovo unutrasnje pitanje gde se Rusija nece mesati

Tresnja

28.04.2013. 10:52

Kad bi se Rusija umesali u unutrasnje pitanje Srbije,onda bi ispalo da Rusija vise zainteresovana od samih Srba za odbranu Kosova...

KRISS

28.04.2013. 10:55

Rusija je decenijski prijatelj Srbiji ali se ne secam ni jednog konkretnog poteza pomoci Rusije, sve se svodi samo na reci ali bez konkretnih dela.

RISTO-MECAVA

28.04.2013. 11:01

Jasno je da Rusi iz stava Srbije po ovom pitanju nisu zadovoljni.Razlog je sto se u predhodnim stavovima Moskva stavljala otvoreno na stranu Srbije da ocuva Kosovo,sada je taj njihov stav na neki nacin izigran,i smatraju dasu nepotrebno uvuceni u ovo pitanje.

ljubica

28.04.2013. 11:37

@RISTO-MECAVA - Ne mogu Rusi da budu veci Srbi od Srba. Kda mi sami izdefinisemo svoj drzavni i nacionalni interes oni ce nas podrazati.

Radovan III

28.04.2013. 11:05

Rusija je jedna od najmocnijih drzava ana svetu i lepo je znati da imamo takvu drzavu kao iskrenog prijatelja, mada zameram Rusiji sto se intenzivnijie nije ukljucivala u resavanje Kosovskog problema.

Mihailo Krunić

28.04.2013. 11:32

@Radovan III - Rusija ima pametne državnike, jer nije dobro se mešati u unutrašnje stvari druge države, ako nisu njeni interesi ugroženi. U ovom slučaju njeni interesi u Srbiji nisu ugroženi, a ako su ugroženi, narod te države treba da to režava. Iz pouzdanih uslova znam, da Srbija nije tražila konkretnu pomoć, sem Miloševića. Ovde mislim na vojnu, a ne na ekonomsku pomoć.

euROPSKA unija

28.04.2013. 12:27

@Radovan III - A kako se mogla uključiti kad je Tadić rešavanje problema prebacio iz UN u EU i time Rusima izvukao ćilim ispod nogu?

VILJEMOVKA

28.04.2013. 11:13

Bez obzira šta bajni kritičari odnosa Srbije i Rusije pričali, Srbija ima veliku podršku od Rusije. To smo videli i prilikom skorašnje posete gospodina Milera, direktora Gasproma. Sutra ce se Aleksandar Vucic sastati sa predsednikom Putin i premijerom Medevedevim. Nije mala stvar da je ugovorena isporuka gasa do 2021 godine, i to po nižim cenama nego za druge zemlje, i bez ikakve opcije plaćanja penala. Ovako povoljan ugovor sa Rusijom oko isporuke gasa retko koja zemlja ima na svetu.

Ivica SM

28.04.2013. 11:52

Ne razumem zasto je Briselski dogovor poraz i ruske diplomatije, ovim sporazumom se stite prava srba na Kosovu i nijednom recju nije priznata njegova nezavisnost. Prosla su vremena suludih ideja o federaciji sa Rusijom i Belorusijom, srbija trenba da se okrene buducnosti i EU jer geografski tu i pripada.

euROPSKA unija

28.04.2013. 12:21

@Ivica SM - Geografski bi i Švajcarska i Norveška trebale bi po tebi biti u EU, ali nisu. Pogodi zašto.

Boro

28.04.2013. 13:17

@Ivica SM - Cak dva puta je norveski narod na referendumu rekao ne i to na referendumu koji je odrzan pre nekakvog datuma.

borka

28.04.2013. 11:57

Bez obzira na osnovni cilj Srbije, a to je članstvo u EU, Srbija ne sme da zapostavi, i treba da razvija svoje odnose sa Rusijom, jer upravo ti dobri odnosi sa Rusijom, mogu biti velika prednost Srbije, ukoliko Srbija narednih godina postane član EU.

Buba

28.04.2013. 11:58

Jos od Rusko-Turskog rata,Rusija nas je uvek ostavljala na cedilu,pa ne vidim sta tu ima da nas iznenadjuje.Znam da ce mi vecina staviti minus,ali preporucujem takvima da pogledaju istoriju.Znam da istina boli,ali se moramo pomiriti sa njom.

AVATAR

28.04.2013. 12:36

@Buba - Istorija je jedno ali ovo je 21 vek i druga su vremena narod se menja a ova vlada je dobila podršku Rusije i to ne smeš da zaboraviš .

naranca

28.04.2013. 13:11

@Buba - @buba.Istorija se menja. Kad su u proslosti Ameri pomagali Siptare.Nikada.A sad su im najveca braca:)

Buba

28.04.2013. 13:39

@Buba - Nista ja ne zaboravljam,ali istorija se kao i moda uvek ponavljaju.Od praznih reci se ne zivi.Samo dela mogu da ucine nesto,a od ovih nema vajde.To je sve prazno zavaravanje.Srbi ne sanjaj te,uzdajte se u se i u svoje kljuse!

aco

28.04.2013. 13:42

@Buba - Da pogledaju koju istoriju ? Onu koju vi niste ocigledno.. Koji motivi vas podsticu da prosipate te gluposti ovde - u to ne ulazim, ali to jednostavno nije tacno! Kao sto se, na kraju krajeva, ni odnosi medju drzavama ne zasnivaju na nekom prijateljstvu i ljubavi (ali mogu biti casni i dosledni ili suprotno tome). Kad bi se ta vasa logika, ne daj boze, primenila mi sa recimo Nemackom ne bi trebali ni ambasadora da imamo a ne nesto vise... Ne boli istina, nego glupost, a zla namera jos vise

sreto

28.04.2013. 12:05

Moskva se nece (i ne treba) da mesa u SRPSKO-SAMOUBISTVO (saradnja sa EU i NATO) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zoran

28.04.2013. 12:44

Zashto se ljutitet na Ruse..? Choveka bez kichme retko ko podnosi. Ulizicu niko ne voli i ne zeli da bude sa njim. Srbija je upravo takva. Idemo kod Rusa i plachemo, a onda EU nam ponudi shargarepu mi gurnemo Ruse u stranu. Pa ne mzoes sa takvom zemljom na taj anchin. Mi smo velichine moskovskog okruga. Uvek smo imali petokolonashe u vladi, imamo ih i sada. Rusi to znaju bolje od svih na na ovim komentarima. Jednom zadnjicom na dve stolice se ne moze.

zoks

28.04.2013. 12:50

@zoran - Zoran@ Svaka cast na komentaru!Vec godinama govorim isto,ali izgleda ne dopire ni do usiju,a kamoli do mozga!Opet kazem prevrtljivce i ljigavce niko ne voli,ne postuje,ne shvaca ozbiljno!

Morena

28.04.2013. 14:33

@zoran - recimo da si dobrim delom u pravu, osim oko ovog sedenja na dve stolice. poenta je to odigrati mudro, bas zato sto smo mali i nemocni, ali do sada nismo imali nekoga ko je za to sposoban, a da sve to ne lici na uvlacenje, koje si pomenuo.

Delija

28.04.2013. 12:45

Mi moramo sami da se okrenemo sebi i nase probleme resimo a ne da ocekujemo od Rusije ili nekih drugih zemalja da nam resavaju probleme...

Jagoda

28.04.2013. 12:45

Dobri odnosi sa Rusijom, mogu biti velika prednost Srbije, ukoliko Srbija narednih godina postane član EU.

zoks

28.04.2013. 12:49

@Jagoda - Jagoda@ ??????Kad postane(a nadam se da nikada nece)Srbija clan eu,ni jednu cackalicu neces smeti uvesti u zemlju bez znanja i odobrenja(a ponajvise "ugradjivanja" eu)centralnog komiteta u Briselu!

Predrag

28.04.2013. 13:04

@Jagoda - Jagoda, tvoja koleginica iz SNS-a Borka je ovde vec iznela taj stav. Nadji neku drugu ceduljicu da se ne ponavljate.

BELKA

30.04.2013. 12:46

@Jagoda - Tacno da je Jagoda naivna zato sto nije nevina..... svako joj ostavio blesave ideje.

Vojislav

28.04.2013. 12:47

Najjednostavniji odgovor na pitanje sta se krije iza cutanja je da imaju mnogo vaznijih geostrateskih interesa od nas i da im bas nije mnogo vazno sta ce se desavati. NIS su kupili za male pare, ugovorili su Juzni tok ( po nepovoljnijim uslovima po nas od bilo koje druge zemlje sa kojom su ugovorili gradnju, i to bi odprilike bilo to. Nista drugo nije interesantno.

naranca

28.04.2013. 15:39

@angie - @angie.Najveci problem srba je apatija.Bio sam u jednoj varosici u Srbiji odakle je moja baba.U soping centru,koji je nepotreban, jedan penzioner kupuje jaja.I nema dovoljno para pa broji poslednju crkavicu.Pitam burazera da li ga zna.Odgovor da jedan od dobrih majstor u velikoj fabrici koja je sad zatvorena.Covek deluje zdrav i ima oko 60 godina .Varos nije velika i on sigurno ima okucnicu.Moja baba je do kraja zivota je imala 5-6 kokosaka i uvek imala jaja.Eto to je najveci srpski problem

AHIL

28.04.2013. 13:05

Za sve sto nam se desilo najvise smo krivi mi sami, nismo znali da odredimo prioritete u proslosti, zato ne krivim ni Rusiju sto nam nije vise pomagala, niti zapadne zemlje. Da bi nam bilo bolje moramo prvo mi sami da promenimo i budemo mnogo bolji.

Ministarka

28.04.2013. 13:06

Srbija ima velike potencijale i sto je najogore mnoge neiskoriscene, da bi se ceo proces zapoceo neophodna su strana ulaganja i investicije.

Morena

28.04.2013. 14:29

@Ministarka - Neiskorisceni su jer nije imao ko da ih iskoristi, strane donacije koje su trebale da posluze ulaganju u ovu zemlju, ulagane su u dzepove i na bankovne racune ex vlastodrzaca.

Jesen stuže dunjo moja

28.04.2013. 13:08

Sada očekivati da se opet prebaci tema KiM u UN je više nego naivno. Kako i na koji način? Ameri, francuzi i Britanci će u svakom pokušaju staviti VETO.

Jesen stuže dunjo moja

28.04.2013. 13:16

Same posete predsednika Srbije Tomislava Nikolića i premijera Dačića Rusiji i razgovori koji su vođeni sa predsednikom Putinom i premijerom Medvedevim govore o mnogo boljoj saradnji dve bratske države po svim pitanjima. od Vojnim,ekonomskim do političkih pitanja. Imam osećaj da naši kontaktiraju i konsultuju se sa Ruskim zvaničnicima. Ipak, kroz Srbiju če prolaziti veoma strateški koridor Južni tok.

Jesen stuže dunjo moja

28.04.2013. 13:20

Naravno, kroz sve konsultacije, Srbija treba i mora da zastupa svoje,nacionalne i državne interese Ovo što smo dobili mislim da je rezultat one diplomatije koja ne izlazi u javnost. Iza toga mislim da stoji Rusija i ruska diplomatija.Ipak je EU zavisnica od Rusije po pitanju energetike. Energetika je danas svetsko pitanje broj jedan.

Jesen stuže dunjo moja

28.04.2013. 13:22

Što se tiče Ruskog priznavanja tzv. nezavisnog Kosova i stolice u UN i uspostavljanja diplomatskih odnosa Rusije i tzv. Kosova, nema ništa sve dok Srbija ne prihvati i prizna tu tzv. nezavisnost. Kako Rusija tako ni Kina. To nam je najbitnija i najvažnija podrška bratske nam Rusije i Kine.

Morena

28.04.2013. 14:28

@Jesen stuže dunjo moja - Nista ne menja stvar to da li cemo mi priznati ili necemo (a jasno je da se to priznavanje svakako nece dogoditi).

Janacko1

28.04.2013. 13:27

Kamo te lepe sreće da je Boris Tadić i njegova "ekspertska" vlada imala sluha i razuma da uspostavi što tešnje prijateljske veze sa Rusijom.

Strumf

28.04.2013. 14:36

@Janacko1 - Tadasnja vlada nije videla nikakvu korist u saradnji sa Rusijom jer su bili zapadno orjentisani,mada i od toga nisu imali nikakve koristi

Janacko1

28.04.2013. 13:31

Rusija siguno ne ćuti. Rusija radi i ne istrčava se pred rudu. Verujem da ima dosta udela u potpisivanju i same Rusije. Srbija mora napred i ne sme više gubiti vremena.

crazy______deedee

28.04.2013. 13:31

problem kosova nije od pre par meseci, pa prema tome ukoliko su oni imali neko drugacije resenje svakako su trebali reagovati koju godinu u nazad, ako su vec toliko raspolozeni da nam pomognu, e sad smom dosli pred svrsen cin...sto je opet zasluga prethodne vlasti koja je sa rusijom bila ne nrkoj distanci..

Morena

28.04.2013. 14:26

@crazy______deedee - O problemu Kosova je trebalo razmisljati i raditi pre 12 godina, a pogotovu pre nego sto je proglasena nezavisnost.

Strumf

28.04.2013. 14:34

@crazy______deedee - Oni nisu trebali uopste nikada da resavaju problem Kosova,to je nas problem koji sami treba da resimo

crazy______deedee

28.04.2013. 13:35

a sto bi sad trebali nesto konkretno da se izjasnjavaju, pa od starta znaju kojim putem ide srbija usput negujuci i postujuci odnose i prijateljstvo sa njima!!!

crazy______deedee

28.04.2013. 13:39

nacice i oni korist za sebe kroz nas napredak, ne brinem se za njihove reakcije, a mi svakako treba da produbimo sa njima saradnju

Morena

28.04.2013. 14:25

@crazy______deedee - naravno, sa svakim ko moze i zeli da pomogne treba jacati saradnju.

Strumf

28.04.2013. 15:01

@crazy______deedee - Prvo skoci pa reci hop kad pricas o napretku,mnogo jos treba da se radi da bi bilo kakav napredak mi osetili a tek za nekoliko decenija naseg napretka neko bi mogao da ima neku korist

Ratko,Banjaluka

28.04.2013. 14:11

@Miloš Aligrudić - Milose glup ti je komentar.Da Rusija strahuje od SAD,to je stvarno smesno.

Morena

28.04.2013. 14:24

@Miloš Aligrudić - E, jeste...samo ako se Rusija ne plasi SAD-a... bolji vic skoro nisam cula.

Sta je sa glavom Milose ?

28.04.2013. 14:57

@Miloš Aligrudić - Ova tvoja recenica vredja intaligenciju normalnog covjeka

Miloš Aligrudić

28.04.2013. 15:58

@Miloš Aligrudić - Koliko je reakcija izazvala moja izjava,zaista ste divni. Istina je samo jedna,Rusija gleda samo svoj interes u svetu i nikakvo bratstvo sa Srbijom ne postoji - to je samo naš mit. Neće nam pomoći ni sada kao što nisu ni kad je bilo bombardovanje.

Rus

28.04.2013. 17:18

@Miloš Aligrudić - Ne vidim zašto bi se Rusija plašila Amerikanaca, jednostavno ljudi ne žele da se mešaju tamo gde im nije mesto.

el-patron

28.04.2013. 17:59

@Miloš Aligrudić - Pa nije Rusja otišla na Kubu, u Venecuelu ili Meksiko da postavlja antirakteni štit. To ti dovoljno govori ko se koga plaši.

dok

28.04.2013. 18:26

@Miloš Aligrudić - A zasto je ulazila u Prvi svetski rat? Kakav je intres imala? Objasni!

Predsednik

28.04.2013. 14:07

Nemojte nam molim vas vishe tako pomagati !!. Dosad jeste i ode nam i kosovo i sve ostalo. Treba mozda na pitanje odgovoriti protivpitanjem : Zar su Amerikanci veci Shiptari od samih Shiptara ???

Strumf

28.04.2013. 14:51

@Predsednik - Amerikanci su Kosovo iskoristili za probu svog oruzja,verovatno narednih godina treba da prate kakve posledice je ostavilo bombardovanje i sve vojne akcije,

el-patron

28.04.2013. 17:57

@Predsednik - Kako ti možeš da očekuješ pomoć od nekoga ako je u stvari ne želiš? Tadić je uporno odbijao pomoć Rusa, a prihvatao "dobronamerne" savete Amerike i EU. Primer za to je rezolucija po kojoj se o KIM više ne pregovara u UN-u, već pod posredništvom EU.

Dusan pravi

28.04.2013. 14:10

Iz pouzdanih izvora Vucica i Dacica treba da primi drugi podsekretar u ministarstvu spoljnjih poslova.

Rus

28.04.2013. 17:59

@sreto - Srbia nikada neće izigrati Rusiju, ne zaboravim oda tamo izvozimo naše poljoprivredne a i druge proizvode koje ne želi Evropa. Nikolić i Vučić mogu samo da poboljšaju odnose Srbije i Rusije.

django

28.04.2013. 14:11

Rusija ćuti, sprema opasan odgovor; povratak svojih jedinica na Kim,prestaće da šalje Nemačkoj gas,Južni tok neće ni da gradi, planira najverovatnije da izbaci Amerikance iz Avganistana, a možda će najverovatnije da stavi veto na vojnu akciju NATO-a na Siriju.

hihaj_____haj

28.04.2013. 14:51

da im nesto ne odgovara verovatno bi vec uveliko rekli, narod kaze da je cutanje odobravanje...

kum

28.04.2013. 15:01

Postoji samo jedna jedina mogucnost da nam braca rusi pomognu a to je samo ako imaju od toga koristi inace JOK , a to sto mi komentarisemo te ovo te ono e moji prijatelji mi imamo velike zelje a zaboravili smo da je patriotizam odavno sahranjen i da sada interesi stoje na prvom mestu. danas sedimo u svom dvoristu i gledamo kako se komsija muci, gledamo i smejemo se kradom i ako ne vidimo neku korist ostavljamo ga nek se muci pa sta bolje on nego ja a hteli bismo da neko gine za nas, niko nije lu

Strumf

28.04.2013. 15:32

@kum - Kakvu korist jedna od vodecih svetskih sila moze imati od propale drzave koja prezivljava na racun kredita?

strumfeta

29.04.2013. 14:23

@kum - Naravno da mislim na Rusiju,Ameri su samo prividno jaki ,hvataju na buku i nasilje

TOTO

28.04.2013. 15:04

Kriza sa Moskvom nepostoji , možda bi neki želeli da je ima , oni su obični hejteri pa se i ne treba puno obazirati na njih.

Rus

28.04.2013. 17:13

@TOTO - Tako je, Srbija i Rusija su oduvek sarađivale i ne vidim razlog zašto bi ta saradnja prestajala. I kada uđemo u EU sarađivaćemo sa Rusijom, ne zaboravimo to da Rusija otkupljuje poljoprivredniih proizvoda koliko možem oda proizvedemo.

el-patron

28.04.2013. 17:48

@TOTO - Krize nema, ali mora se paziti da do takve krize ne dođe. Od takvog scenarija najveću štetu pretrpeli bi mi.

Rus

28.04.2013. 17:10

Srbija se opredelila za put ka EU ali će Rusija uvek ostati partner na istoku koji nam je veoma bitan. Podrška državnom vrhu.

el-patron

28.04.2013. 17:44

Odnosi sa Ruskom federacijom moraju se ojačati u svim sferama kako bi od tih odnosa imali koristi. Prethodne vlasti ignorisale su stavove Rusije, pa verujem da trenutna vlada i predsednik neće činiti greške kao prethodnici.

Rus

28.04.2013. 17:57

@el-patron - Ako iko neguje odnose sa Rusijom to su NIkolić i Vučić tako da pored njih ne verujem da će se odnosi sa Rusijom pogoršati već samo možemo napredovati.

dex

29.04.2013. 23:06

@el-patron - toliko minusa protiv rusko srpskog prijateljstva,bas cudno cak neprirodno,pre bih to shvatio kao namestenu igru nego da je stvarno toliko komentatora ocenilo sa minusom cak i do 200,ajte molim vas,vidi se da se nesto valja iza brda i to protiv srpskog naroda a to najvise neverujem nasim politicarima,svi su oni magloviti.Nek nam sami bog pomogne,preti nam svesno samounistenje.

IvanGrozni

28.04.2013. 18:27

Kriza između Srbije i Rusije je očigledna za one koji žele da je vide. Dovoljna je rečenica Medvedeva "Ispada da bi Rusija trebalo da bude više zainteresovana od samih Srba za odbranu Kosova". Da ne pominjem "sitnice" poput nedolaska Putina u decembru prošle godine, propala priča sa Uralvagonzavodom, nesporazumi oko južnog toka o kome je govorio Aleksej Miler...

sreto

28.04.2013. 18:28

Veliki je RASKORAK ucinila EU i NATO, u odnosima RUSIJE I SRBIJE !!! Da sam na Putinovom mestu, potpuno bi "zamrzao" privredne odnose, i dao Srbima mogucnost da se opredele, kojim putem zele, a ne da vode TITOISTICKU POLITIKU, zabadanja noza u ledja, kad zapad to zatrazi.

Dragana Durkovic

29.04.2013. 23:30

@Elektra - Rusija je uvek bila pretnja Amerima i jedina zemlja od koje su zazirali ,saradnja sa Rusijom bi nam otvorila mnoga vrata

Dymitr Ogonowski

28.04.2013. 20:13

U svakom slucaju mislim da saradnja Srbie i Rusije protiv SAD i njegovih saveznika bila bi koristna i za Srbiju i za Rusiju.

Libero

29.04.2013. 21:43

@Dymitr Ogonowski - Ja sam pre za poboljšanje ekonomskih odnosa i većeg plasmana robe u Rusiju.

Dragana Durkovic

30.04.2013. 06:34

@Dymitr Ogonowski - Bivsa vlast je prokockala mnoga ulaganja i kredite jer su bili alavi pa su gledali samo licni interes

KRUSKOVACA

28.04.2013. 20:15

Verujem da predsednik nece uciniti nista lose za Srbiju i njene gradjanje, saradnja sa Rusijom je na najboljem mogucem nivou sto dokazuje i dogovor oko gasa na duzi period, i po daleko jeftinijoj ceni. Ali dosta je bio izolacije idemo u Evropu i svet sa podrskom Rusije.

Dragana Durkovic

29.04.2013. 16:05

Naravno da ne postoji problem izmedju dve bratske zemlje jer Rusi su mnogo puta pomogli Srbiju samo sto je to bila javna tajna

Libero

29.04.2013. 21:50

@Dragana Durkovic - Nije sve uvek išlo glatko , ali važno je da su odnosi sve bolji i bolji.

Dragana Durkovic

29.04.2013. 22:44

@naranca - Ima mi jos puno da se pomucimo da bismo se izjednacili sa tvojom jednakoscu zivota

Demetra

30.04.2013. 01:38

Rusija bi trebala malo više da se potrudi oko Srbije. Verujem da će se stanje u našoj državi zaista promeniti. Srbija treba da jača bilateralne odnose sa Rusijom. Rusija treba da donekle odbrani KiM i da učestvuje u sproviđenju tog sporazuma. Verujem da će se stanje u našoj državi zaista promeniti. Srbija ima budućnost sa naprednjacima na vlasti.

Dušan

30.04.2013. 15:31

@Demetra - Pomoće po svojim mogućnostima i interesu, sad će i naša delegacija do Moskve.

Никодије

01.05.2013. 10:02

Не мора нужно значити да је у питању нешто лоше. И Москва је свесна да албанци никада неће добити пуну независност, те да ће остати само љуштура од назови државе.

Никодије

01.05.2013. 10:06

Од појаве Путина Србија је имала јасну и неподељену подршку Русије. Не могу, а да се не запитам шта би било да је уместо Јељцина на власти те 1999. године био Путин? Много тога би било другачије.

Никодије

01.05.2013. 10:08

Постигнути договор је најбоље што се у овом тренутку могло остварити тако да ни Русије нема разлога да се томе противи. Приоритет је била заштита обичног народа и у томе се успело у целости.

Никодије

01.05.2013. 10:11

Колико сам ја разумео из иступа руских званичника Србија је добила потпуну подршку за своје напоре да на трајан и целовит начин реши питања од значаја за живот наших сународника на Космету.

Звонар

01.05.2013. 12:10

Нигде нисам приметио да је Москва на било какав негативан начин оценила постизање споразума. Е сад, друга је ствар што би неки желели да прикажу да је то тако.

Звонар

01.05.2013. 12:15

Москва је раније замерила Србији измештање преговора из УН у ЕУ, али не треба заборавити да је то искључива заслуга претходне власти, ако се то уопште може назвати тим именом.

Libero

01.05.2013. 21:25

@Звонар - Bilateralni odnosi su komplikovani i menjaju se iz dana u dan, očigledno je da je naša vlada svesna koristi od dobrih odnosa sa moskvom.

Медо Брундо

01.05.2013. 13:58

Алтернатива споразуму је био прогон Срба и потпуна изолација Србије. У том случају последице тога би осетили сви и то у дужем временском периоду.

Libero

01.05.2013. 21:23

@Медо Брундо - Kosovskim sporazumom "z-4" sačuvaćemo stanovništvo i kontrolu nad situacijom.

Хијероглиф

02.05.2013. 12:40

Када се упореде добре и лоше стране договора лако ће се доћи до закључка да смо добили највише што се могло добити у овом тренутку. Сачували смо наш народ доле, обезбедили суштинско присуство државе Србије на простору Космета кроз Заједницу српских општина.

Tamara

03.05.2013. 12:38

@Хијероглиф - Slažem se sa stavom , samo treba sad da mislimo o investicijama i novim radnim mestima , mislim da vlada planira da se okrene tom pitanju što je dobro.

Хијероглиф

02.05.2013. 12:41

Наше руководство, посебно господин Вучић су више него успешно положили историјски испит који је пред њих постављен. Свакоме је савршено јасно да овде уопште не може бити речи о некаквој независности, односно наводном признању.

Хијероглиф

02.05.2013. 12:41

У ситуацији када је наша спољно-политичка позиција, због деловања западних сила, крајње незавидна помоћ и подршка пријатељских земаља, попут Русије и Кине, више је него добродошла. Јер ако Запад увиди да нисмо сами вероватно неће толико наваљивати на нас.

Sava

04.05.2013. 13:37

@Хијероглиф - Totalno na suprot! Cim zapad uvidi da neko drugi od njih stoji uz nas, njegov (zapada) strateski cilj je da ih unisti !

Sava

04.05.2013. 13:47

@Хијероглиф - "Јер ако Запад увиди да нисмо сами вероватно неће толико наваљивати на нас." Totalno neispravno!! Posto je bas zapadni strateski cilj da izbaci rusiju i kinu iz uticaja u svim zemljama i poljima...

Dragana Durkovic

02.05.2013. 15:53

Rusija nikada nece ostaviti Srbiju na cedilu,uvek su nam pomagali samo sto se to nije objavljivalo na sva zvona

Dragana Durkovic

02.05.2013. 15:53

Srbija sama ne zna kojim putem ide jer vec duze vreme luta,htela bi u EU a istovremeno i sa istokom,ne moze se sedeti na dve stolice

Đorđe

02.05.2013. 23:56

@Dragana Durkovic - Dobri odnosi sa raznim zemljama nije sedenje na dve stolice , jedna zemlja ili blok ne negira drugu.

Svetlana

03.05.2013. 18:10

@Dragana Durkovic - Treba nastaviti sa aktivnostima i polako nalaziti nove saveznike , ekonomske i političke.

Tamara

03.05.2013. 12:35

Treba samo da nastavimo strateški da nastupamo prema svetu , naravno da se tu podrazumeva i Rusija. Naša ekonomska situacija nije baš najbolja portebno je istaći i interes drugih zamalja za saradnju sa nama a to je uvek zdrava osnova.

Svetlana

03.05.2013. 18:08

Raspored sila u svetu varira ne bi volela da postanemo kolateralna šteta, verujem da vlada zna šta radi.

Dušan

03.05.2013. 19:50

@Svetlana - Ravnoteža se polako menja ne toliko brzo koliko bi mi voleli ali se menja i tu naša vlčada traži šansu za nas.

Dušan

03.05.2013. 19:48

Rusija posjeduju karakterističnu ekonomsku, vojnu, diplomatsku i kulturnu moć koju mogu upotrijebiti nad manjim nacijama koje bi trebale razmotriti mišljenja velikih sila prije nego poduzmu vlastite akcije. Naša vlada to svata veoma ozbiljno.

Ivana

04.05.2013. 07:58

@Dušan - Balkan za SAD i NATO ima vojnostrateški značaj, iako se u propagande svrhe u prvi plan ističe navodna briga za razvoj mira, demokratije i ljudskih prava na ovim prostorima. Naravno i Ruska Federacija na Balkanu ima sve više zapaženije prisustvo, što znači da i za Moskvu ovaj prostor od velike važnosti. Srbija lako može da popravi i pogorša svoj položaj zato je dobro je sto je zvanična Moskva naklonjena novoj vladi Srbije.

Ivana

04.05.2013. 08:03

Turska ima sve veći uticaj na balkanu kao saveznik Amerike i članica NATO pakta dobro je što se naša zemlja polako okreće Rusiji da bi uspostavila ravnotežu, Preporučila bi našoj delegaciji da otvori sva pitanja prilikom posete Moskvi.

Den

19.05.2013. 07:31

Hteo bih da pitam samo dve reci.Prvo sto niko ne spominje Djilasa i Tadica a samo kukate na Vucica i Nikolica?Zatvorise sve male preduzetnike samo mega centre ostavise,Bus plus kartice uvedose sa Turcima,i moglo bih se nabrajati do sutra u crno nas zavise Demokrate i niko nista!I drugo pitanje,pod cijom je vlascu list vecernje novosti ???Djilasa ili Tadica,posto su inace kako cujem vecina medija uzeli pod svoje.