Najskuplje perone ima glavni grad

E. V. N.

01. 08. 2019. u 16:00

Velike razlike u cenama staničnih usluga u Srbiji. Čekanje u Novom Sadu - 20, a u Beogradu 190 dinara. U Boru, Majdanpeku i Boljevcu besplatno

Најскупље пероне има главни град

Foto A.Stanković

CENA stanične usluge u Beogradu nedavno je sa 180 povećana na 190 dinara, dok je recimo, autobuska karta do Pančeva - 200 dinara. Tarifa koju putnici u srpskoj prestonici plaćaju ubedljivo je najskuplja u čitavoj zemlji, a usluga koju dobijaju, gotovo ista kao i u svakom drugom mestu. Za tih 190 dinara, putnici nemaju čak ni besplatan toalet, već i za to moraju koji dinar da izdvoje.

Posebnih obaveštenja nije bilo, niti najava, već je samo osvanulo obaveštenje o novoj ceni. Svoje ogorčenje i iznenađenje nisu krili ni putnici, koji ni do sada nisu baš mnogo znali zbog čega toliko plaćaju staničnu uslugu, kada se ta naknada već uzima od samih prevoznika, da bi uopšte tu mogli i da stanu.

- Pružanje staničnih usluga regulisano je Zakonom o drumskom saobraćaju - rekla nam je Mirjana Damjanović iz tržišne inspekcije Ministarstva trgovine. - Tačno se zna šta sve stanica treba da ispuni, šta je propisano, a postoje i licence za pružanje ovih usluga. Za sve to nadležno je Ministarstvo saobraćaja. Oni kontrolišu stanice, uslove, rade kategorizaciju stanica, pa samim tim i da li one pružaju uslugu u skladu sa tim. I cena je određena kategorijom. A Vlada Srbije, na predlog resornog ministarstva, propisuje način utvrđivanja najviše cene stanične usluge. Propisana je i kazna za pružaoce usluga, ako ne rade u skladu sa kvalitetom.

U Ministarstvu saobraćaja juče nisu odgovarali, pa do zaključenja ovog broja nismo mogli da saznamo konkretan razlog poskupljenja stanične usluge u Beogradu.

Stanična usluga, čija bi cena trebalo možda da bude simbolična, nije svuda ista. Iako je usluga, manje-više na istom nivou. Tako, cena peronske karte na Međumesnoj autobuskoj stanici u Novom Sadu, prema važećem cenovniku od 1. jula 2015. godine, peronska karta iznosi 130 dinara. Kartu plaćaju oni putnici koji ne kupe voznu kartu na staničnim šalterima, nego u autobusu, oni koji se voze autobusima JGSP čije je polazak sa perona MAS i građani koji ulaze na peron da bi autobusom poslali paket.

Foto Z.Jovanović

- Prilikom kupovine karte za vožnju putnik izlazak na peron plaća kroz staničnu uslugu, čija visina zavisi od udaljenosti mesta do kojeg putuje - objašnjavaju za "Novosti" u novosadskoj MAS.

Tako je u ovom gradu za destinacije do 50 kilometara stanična usluga 20 dinara, za one do 100 kilometara 60 dinara, a za udaljenosti veće od 200 kilometara plaća se 130 dinara.

Užičani takozvane stanične usluge, koje podrazumevaju jedino ulazak na perone autobuske stanice, plaćaju 100 dinara. Tako se cena ovog nameta izjednačila sa kartom za vožnju na većini pravaca "u lokalu", ali Užičani neretko uspevaju da izbegnu plaćanje ove stavke.

- Uvek koristim bolji način, taksijem za 100 dinara ne idem do glavne autobuske stanice, već do prve sledeće i tako ne plaćam "staničnu uslugu" - kaže Uroš Antić, redovni putnik na relaciji od Užica do Zlatibora. - Primera radi, stanična usluga za koju ništa ne dobijate košta 100 dinara, a karta za prevoz do Zlatibora 170 dinara.

Cena stanične usluge u Jagodini je 70 dinara i nije menjana sedam-osam godina. Ulazak na perone na Autobuskoj stanici u Kragujevcu košta sto dinara. Negotinski ""Nikolić prevoz"", koji ima autobuske stanice u Zaječaru i Negotinu, naplaćuje peronske karte u iznosu od 100 dinara.

- Ako je autobuska karta kupljena kod drugog prevoznika, na našim stanicama naplaćujemo peronske karte u iznosu od 100 dinara - rečeno nam je u ovom preduzeću. - Ali, ako su karte kupljene u "Nikolić prevozu", onda se stanična usluga ne naplaćuje.

Foto Z.Jovanović

S druge strane, borski "Botravel", koji ima autobuske stanice u Boru, Majdanpeku i Boljevcu, ne naplaćuje peronske karte na svojim autobuskim stanicama.

NAPLAĆUJU PO KAZNI

Peronsku kartu na Autobuskoj stanici u Nišu preduzeće "Niš ekspres" naplaćuje 60 dinara. Ova cena je uvedena nedavno i praktično je iznuđena nakon što je Komisija za zaštitu konkurencije kaznila ovo preduzeće sa 40 miliona dinara, jer su "zloupotrebili dominantan položaj na tržištu izlaska na peron autobuske stanice na teritoriji grada Niša".

"Niš ekspres" je, kao upravljač Autobuskom stanicom Niš, putnicima naplaćivao različite cene stanične usluge u vezi sa voznom kartom, u zavisnosti od dužine relacije putovanja.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (12)

Mozda Veruju U Deda Mraza

01.08.2019. 16:25

Alo, dokle vise. Skupa struja, skupa kirija od, stana, zasto sam u ovoj vukojebini ja odrasto...??? Kako divan tekst. Dakle masa, samo cuti podvite repove i sikcite kroz zube kako nam je tesko. Oni sto su stigli ma voz o'sli su u nepovrat.......

Mozda Veruju U Deda Mraza

01.08.2019. 16:30

Izostavio sam deo teksta, kako ne bih odgovarao. Ipak je ovo lopovska država, nije joj za verovati

Nebojša

01.08.2019. 17:01

To sezove monopol i bezobrazluk.Za peronsku kartu bi svakako morao da se besplatno koristi toalet tj utacunat u cenu peronske karte.Ovako seto zove harač ili otimacina.

Dragan

01.08.2019. 17:07

Nisam godinama putovao autobusom pa ne znam šta putnici dobijaju za te pare. Ako imaju na raspolaganju besplatan toalet, upotrebu bezičnog interneta i jedno piće u restoranu dok čekaju autobus onda ova cena je više-manje OK.

Патка

01.08.2019. 18:01

@Dragan - Има друже све.Конзумација се подразумева.

TO NEMA NI U JEDNOJ NORMALNOJ DRZAVI

01.08.2019. 20:13

Nigde u svetu (izuzev Beograda) nisam jos platio za cekanje u nekoj od stanica, bilo da se radi o zeleznickim ili autobuskim. Sta je svrha tog placanja izuzev pljacke?

nije važno

01.08.2019. 21:30

Ne dobija se ništa. Ima nekoliko klupa koje su uglavnom zauzete a putnici se samo povremeno obaveštavaju o polasku autobusa. Putnici "Lastinih" autobusa premeštenih sa srušene "Lastine" stanice ne mogu da kupe kartu sa uračunatom peronskom kartom, već moraju da kupe i peronsku i kartu u autobusu. Peronska karta na nekadašnjoj Lastinoj stanici koštala je 55 dinara i za to se takođe dobijalo ništa. Ali je barem manje stajalo. Dobro bi bilo znati i čija je stanica jer se negde tvrdi da je privatna.

Dend

02.08.2019. 00:06

Da li neko može da objasni povod za poskupljenje, kojim povodom ili da se i o njima piše u dnevnim novinama sa neuslugama koje pružaju putnicima ?