TEMELJ MODERNE KOMPANIJE: Škoda felicija slavi 25. rođendan
17. 10. 2019. u 11:41
Prvi automobil koji je "Škoda" proizvela pod okriljem grupacije "Folksvagen" bila je "felicija". Proizvodnja započela u gradu Mlada Boleslava
Foto Promo
PRVI automobil koji je "Škoda" proizvela pod okriljem grupacije "Folksvagen" bila je "felicija".
Proizvodnja modela je započela u gradu Mlada Boleslava 17. oktobra 1994. pre 25 godina, naslednik modela "favorit" je postigao ogroman uspeh u moto sportu ali, što je još važnbije i na tržištu pa su do 2001.godine, fabrike u gradovima Mlada Boleslava, Kvasina i Vrchlab proizvele više 1.4 miliona primeraka ovog modela.
U "Škodi" ističu sa ponosom da je novo poglavlje u njihovoj istoriji je počelo pre četvrt veka sa modelom "felicija". Kompanija je vizuelno modernizovala modele "favorit", "forman" i "pik-ap" pre priključivanja "Folksvagenu" 1991. godine. Međutim, predstavljanje modela "felicija" je prekretnica za brend "Škode" ne samo zbog 1.187 novorazvijenih komponenti .
"Škoda" je mnogo razmišljala o izboru imena za ovaj model.S jedne strane ime "felicija" podseća na kabriolet koji je obeležio kasne 1950. i rane "60-te" a s druge strane potiče od latinske reči koja znači sreća - "Felicitas".
Pročitajte još: Počela proizvodnja nove "opel korse": Bestseler iz Saragose
Hečbek model sa petoro vrata je bio tačno 40 milimetara duži i 15 milimetara širi od modela "favorit".Zapremina prtljažnog prostora je porasla za 21 litar. Karoserija je imala znatno veću torzijsku krutost koja u kombinaciji sa novim nosačima točkova, poboljšava geometriju prednje osovine i dodatno stabilizovala zadnje točkove.Primetno je smanjena buka u unutrašnjosti vozila i povećan komfor.
Dodatak je viši stepen bezbednosti koji je verifikovan 1995. godine kroz "TUV crash test". Proizvodnja i montaža novog modela je takođe ispunila visoke standarde kvaliteta, kao i usaglašavanje sa ISO standardom 9002. Divizija za proizvodnju pogonskih agregata u gradu Mlada Boleslava je prva proizvodnja kompanije koja je ispunila najviše zahteve.

Osnovni pogonski agregat za model je bio četvorocilindarski motor sa pogonom na benzin sa zapreminom od 1.289 ccm, a pružao je izlaznu snagu od 40 kW (54 KS) ili 50 kW (68 KS) u zavisnosti od varijante.
Snažniji 1.6 MPI motor sa 55 kW (75 KS) i 1.9-litarski 47 kW (64 KS) dizel motor su dopunili ponudu naredne godine.
Verzije komercijalnih vozila nastavljaju uspeh 1995. godine je "škoda" proširila ponudu uključujući prostraniju "felicija kombi" , a u avgustu iste godine, počinje da isporučuje modele "venplus" i "pik-ap" koji se takođe proizvode u Kvasiny.
Pored toga, oko 4.000 vozila pod nazivom "felicija fan" izrađeno je na istoj platformi. Karakteristika automobila je bila svestrana unutrašnjost 2+2 sedišta, kao i žuta boja karoserije. Komercijalna vozila su bila veoma popularna: u periodu između 1996. i 2000,"Škoda" je proizvela približno 19.000 automobila koji su doživeli ogroman uspeh u Latinskoj Americi pod nazivom "Volkswagen Caddy".
Mnogobrojna moderna oprema je predstavljena baš u ovom modelu. U godini koja je obeležavala 100 godina od osnivanja kompanije, Češki proizvođač je predstavio luksuzni model "Felicija laurin &klement".
Model "felicija atlanta" je predstavljen 1996. godine za vereme Letnjih olimpijskih igara.
Bungi
17.10.2019. 13:03
Felicija je u stvari kompletno redizajnirani model Favorit.U tom periodu VW kupuje Škodu i sila dijelova iz Pola nalazi svoje mjesto u Feliciji.Situacija postaje još bolja kada se pod haubom počinju pojavljivati motori i mjenjači iz VW kuhinje.Model Felicija pokazuje, koliko daleko je mogao da dobaci Yugo Florida, da je zastava preuzeta na vrijeme od nekog velikom automobilskog proizvođača.
retko ruzan auto,ali budi nostalgiju...
Komentari (1)