Proizvodnja modela je započela u gradu Mlada Boleslava 17. oktobra 1994. pre 25 godina, naslednik modela "favorit" je postigao ogroman uspeh u moto sportu ali, što je još važnbije i na tržištu pa su do 2001.godine, fabrike u gradovima Mlada Boleslava, Kvasina i Vrchlab proizvele više 1.4 miliona primeraka ovog modela.

Pročitajte još: "ŠKORPION" KAO VINO: Legendarni brend "Abart" proslavio 70. rođendan

U "Škodi" ističu sa ponosom da je novo poglavlje u njihovoj istoriji je počelo pre četvrt veka sa modelom "felicija". Kompanija je vizuelno modernizovala modele "favorit", "forman" i "pik-ap" pre priključivanja "Folksvagenu" 1991. godine. Međutim, predstavljanje modela "felicija" je prekretnica za brend "Škode" ne samo zbog 1.187 novorazvijenih komponenti .

"Škoda" je mnogo razmišljala o izboru imena za ovaj model.S jedne strane ime "felicija" podseća na kabriolet koji je obeležio kasne 1950. i rane "60-te" a s druge strane potiče od latinske reči koja znači sreća - "Felicitas".

Pročitajte još: Počela proizvodnja nove "opel korse": Bestseler iz Saragose

Hečbek model sa petoro vrata je bio tačno 40 milimetara duži i 15 milimetara širi od modela "favorit".Zapremina prtljažnog prostora je porasla za 21 litar. Karoserija je imala znatno veću torzijsku krutost koja u kombinaciji sa novim nosačima točkova, poboljšava geometriju prednje osovine i dodatno stabilizovala zadnje točkove.Primetno je smanjena buka u unutrašnjosti vozila i povećan komfor.

Dodatak je viši stepen bezbednosti koji je verifikovan 1995. godine kroz "TUV crash test". Proizvodnja i montaža novog modela je takođe ispunila visoke standarde kvaliteta, kao i usaglašavanje sa ISO standardom 9002. Divizija za proizvodnju pogonskih agregata u gradu Mlada Boleslava je prva proizvodnja kompanije koja je ispunila najviše zahteve.

Osnovni pogonski agregat za model je bio četvorocilindarski motor sa pogonom na benzin sa zapreminom od 1.289 ccm, a pružao je izlaznu snagu od 40 kW (54 KS) ili 50 kW (68 KS) u zavisnosti od varijante.

Snažniji 1.6 MPI motor sa 55 kW (75 KS) i 1.9-litarski 47 kW (64 KS) dizel motor su dopunili ponudu naredne godine.

Verzije komercijalnih vozila nastavljaju uspeh 1995. godine je "škoda" proširila ponudu uključujući prostraniju "felicija kombi" , a u avgustu iste godine, počinje da isporučuje modele "venplus" i "pik-ap" koji se takođe proizvode u Kvasiny.

Pored toga, oko 4.000 vozila pod nazivom "felicija fan" izrađeno je na istoj platformi. Karakteristika automobila je bila svestrana unutrašnjost 2+2 sedišta, kao i žuta boja karoserije. Komercijalna vozila su bila veoma popularna: u periodu između 1996. i 2000,"Škoda" je proizvela približno 19.000 automobila koji su doživeli ogroman uspeh u Latinskoj Americi pod nazivom "Volkswagen Caddy".

Mnogobrojna moderna oprema je predstavljena baš u ovom modelu. U godini koja je obeležavala 100 godina od osnivanja kompanije, Češki proizvođač je predstavio luksuzni model "Felicija laurin &klement".

Model "felicija atlanta" je predstavljen 1996. godine za vereme Letnjih olimpijskih igara.