NIJE SVE KAKO IZGLEDA: Na slikama plaža, evri i kokteli, a zapravo...
01. 05. 2019. u 23:07
Zašto mnogi lažiraju i ulepšavaju letovanja na društvenim mrežama. Fama u društvu da "morate" da imate nezaboravan odmor, hotel
Foto Depositphotos
TURISTI ne govore istinu o svom odmoru i spremni su da lažiraju profile na društvenim mrežama kako bi im drugi zavideli. Ovo su rezultati obimnog istraživanja američke agencije "Džet kost", koja je ispitivala 4.000 turista u želji da otkrije navike putnika. Naime, oko polovina turista se posle letovanja hvali da je odmor bio savršen i kada nije, a ne govore istinu ni o smeštaju, ni o mestima koje su posetili, plažama na kojima su se kupali, a nisu iskreni ni kada govore o vremenskoj prognozi! Američki psiholozi kažu da većina to radi u želji da se dokaže u društvu.
- Svako želi da prikaže odmor lepšim nego što jeste, jer putovanja i jesu iluzija, ulepšani deo života, koja se najčešće dešava jednom godišnje - kaže Dušan Atanasov iz agencije "Big blu". - Mislim da se u društvu stvara fama da "ako nisi objavio dobre slike na društvenim mrežama, nisi ni bio na putovanju". Zbog toga mnogi moraju da ulepšavaju svoj odmor i od njega prave priču, dramu.
Konkretno istraživanje je pokazalo da turisti, pre svega, ne govore istinu o odredištu na kojem su bili. U stvari, prikrivaju istinu, kažu da su bili u Veneciji, a tamo su otišli samo na izlet, dok su zaista boravili u Lido di Jezolu. Ovakvu iskrivljenu sliku daju i o smeštaju, pa često kažu da su spavali u hotelu sa pet zvezdica (a zapravo u trošnom apartmanu 700 metara od obale), a dokaz prilože na društvenim mrežama. Konkretno, odu u lobi skupog hotela ili ispred hotelskog bazena, slikaju se i "zakače" lokaciju na njihovim fotografijama, pa svi ostali pretpostave da su letovali upravo tamo. Svaka sedma osoba je uradila tako nešto, a kao opravdanje navode da su hteli da impresioniraju prijatelje. Četvrtina turista kaže da je bila u muzeju, išla na izlet, posetila pozorište, a samo su se slikali ispred.
Pročitajte još - Kako je selfi promenio turizam
- Često se dešava da mi turisti kažu mi smo sve videli, a kada ih pitam, da li su bili na konkretnom mestu, kažu "baš tamo nismo" - objašnjava Atanasov. - U daljem razgovoru se ispostavi da nigde nisu bili, osim na plaži.
Zanimljivo je da 70 odsto turista tvrdi da su na odmoru pili više nego što jesu, a to rade sa željom da bi pokazali da su se super proveli i potrošili "brdo" para. Polovina turista tvrdi da su se proveli bolje nego što jesu i iskreni su da nikada nikom ne bi otkrili da im je odmor bio promašaj.
Trećina ispitanika je lažirala čak i vremenske prilike, pa su slike bez sunca provlačili kroz filtere kako bi izgledale lepše. Još više su preuveličavali loše vremenske uslove, želeći da izazovu sažaljenje.

- JUTA je radila istraživanje i ispostavilo se da su naši turisti isti kao i svuda u svetu - kaže Aleksandar Seničić, direktor JUTA. - Analiza je pokazala da se srpski turisti žale na hotel kada idu preko agencije, a kada ga plate putem internet rezervacionih sistema neće da napišu ni lošu recenziju. Istražiavnjem smo došli do zaključka da kriju kada se loše provedu i objavljuju prelepe slike, jer ne žele da prijatelji misle da su nesposobni da sami organizuju odmor. Drugi razlog zašto lažiraju odmor je neznanje jezika i nemaju kome da se žale, pa kada dođu kući istinu ispričaju samo najbližima, a ostalima kažu da je bilo super!
Pročitajte još - Turisti kao pošast, za dobar "selfi" su spremni na sve!