Društvene mreže su drastično promenile način na koji se putuje, ali i kako se promovišu destinacije, jer je trend pravljenja selfija mnogo pomogao popularisanju turizma i podsticanju ljudi da putuju kako bi se slikali i na društvenim mrežama objavili lepe slike. Međutim, selfi fotografije više nisu u modi, već profesionalne slike sa putovanja. Novi trend doneo je i novo zanimanje, vodič-fotograf, odnosno specijalista za najbolje lokacije na kojima se prave savršene fotografije!

Nekoliko globalnih sajtova objedinjuje profesionalne fotografe širom sveta koje turisti mogu da angažuju i sa njima odu u šetnju gradom. Ovi vodiči im pokazuju najvažnije atrakcije, ispričaju nekoliko rečenica, a onda naprave odlične fotografije koje turisti samo treba da objave uz prigodan “haštag”. Reč je dugmetu “taraba” na tastaturi telefona koje je postalo pravi fenomen, jer se koristi da željena reč postane link.

- Kada su na društvenim mrežama ljudi počeli da dele svoje selfije i koriste “haštag”, Beograd je odmah osmislio svoje ključne reči i pokrenuli smo svetsku kampanju GoBelgrade - kaže Jelena Stanković, portparol Turističke organizacije Beograd. - Imali smo efekta od ove kampanje, jer je svima zapala za oko, a reč Beograd je postala “skuplja”, jer globalni pretraživač “Gugl” ceni koliko je ljudi koriste i pišu. To je podiglo vidljivost destinacije Beograd, a porast broja turista se izražava dvocifrenim postocima već godinama. Stranci koji su objavljivali slike iz Beograda i Srbije na društvenim mrežama su nas praktično besplatno reklamirali.

Recimo, reč Srbija ima 3,7 miliona “haštagova”, a druge najpopularnije su: Beograd, ljubav i Novi Sad. Naravno, na svetskom nivou najpopularnije reči su već godinama: London, Njujork, Pariz, Dubai i Istanbul. Da bi dobili besplatnu reklamu od turista, mnogi gradovi obeležavaju mesta za “selfi spot”, objavljuju mape sa lokacijama za najbolje slike ili, čak, postavljaju klupe kao što radi Irska.

Pročitajte još - Turisti kao pošast, za dobar "selfi" su spremni na sve!

- Tri “super selfi” mesta u Beogradu su: plato kod Pobednika, Terazije kod hotela “Moskva” i raskrsnica Knez Mihailove sa Trgom republike - ističe Stankovićeva. - Ne prave selfije samo mladi nego svi. Uostalom, “milenijalci” polako postaju sredovečni ljudi.

Depositphoto

I naučno je dokazano da pravljenje selfija na odmoru ljude čini srećnijim, a 40 odsto turista se, prema istraživanju rezervacionog sistema “Houm avej” bolje seća putovanja zahvaljujući slikama koje su napravili. S druge strane, psiholozi tvrde da je objavljivanje slika sa “pačijim licem” zapravo stvaranje lažne slike o sebi i veštačkog momenta. Dijagnostikovana je i zavisnost, jer su mnogi spremni da poginu zbog dobre slike.

Zbog toga su u Indiji ove godine obeležene “ne selfi zone”, a mnogi muzeji su zabranili unošenje selfi štapova zbog bezbednosti u Njujorku, Vatikanu, Nacionalnoj galeriji u Londonu, Zabranjenom gradu u Pekingu, na Ajfelovoj kuli, u Diznilendu...