BEZ KLIME NEMA VOŽNJE: Izmene propisa za taksiranje
04. 04. 2019. u 10:54
Stroži uslovi za vozače i vozila u Subotici. Jedan od uslova odgovarajuća stručna sprema, kao i pet godina iskustva
Foto J. L. Sadašnji vozači ostaće da rade, nema retroaktivne primene propisa
MANjA vozila s petora vrata više neće moći da se koriste kao taksi, a sva ostala moraće obavezno da imaju fabrički ugrađen klima-uređaj. Vozači će morati da prođu lekarski pregled i da imaju najmanje pet godina iskustva i odgovarajuću stručnu spremu.
Ovo su samo neki od propisa koji su utvrđeni novim Pravilnikom o taksi prevozu na teritoriji Subotice.
Pročitajte još: Taksi prevoz: Tarifa će biti ista za sve
- Zdravstveno uverenje je sada obavezno, jer se vrlo često dešava da u ovu delatnost dolaze ljudi pred penzijom, koja otvaraju preduzetničku radnju i bave se taksiranjem. S druge strane, vozač mora da ispunjava uslove da na poslu upravljanja vozilima radi pet godina i da ima stručnu spremu trećeg, četvrtog i petog stepena - objašnjava Petar Pantelinac, izvršilac za pravne poslove u oblasti saobraćaja. - Od primenjivanja odluke mnogo manje vozača će biti u taksi prevozu, a sadašnji vozači ostaće da rade, tačnije nema retroaktivnog važenja propisa.
Pročitajte još: Jesu li beogradski taksisti u kartelu?
U odnosu na vozilo značajne su dve promene: svako taksi vozilo mora da raspolaže fabrički ugrađenom klimom i raspon osovina auta ne sme biti manji od 2.550 milimetara.
- Takav osovinski raspon znači da će manja vozila sa petora vrata, kao što je "fijat punto", za dve godine morati da budu izbačena iz upotrebe - dodaje Pantelinac. - Nova odluka predviđa da lokalna samouprava mora da donese novi pravni akt kojim će se odrediti optimalan i maksimalan broj taksi vozila. To bi trebalo da bude oko 380 vozila na teritoriji grada, a u ovom trenutku imamo registrovano oko 350 vozila, tako da neće biti prostora za širenje mreže.
Subotičke taksiste obradovalo je to, što će ipak moći da nastave da rade iako nemaju odgovarajuću stručnu spremu, ali mnoge trenutno najviše brine odredba o klimatizaciji kola.
- Mnogi taksisti imaju starije automobile, sa naknadno ugrađenom klimom - kaže nam taksista Milan. M. - Pozdravljamo uvođenje radnog iskustva za vozače jer veliki broj taksista pravi saobraćajne prekršaje. Ne može svako da sedne u taksi i odgovara za bezbednost i svojih putnika i drugih učesnika u saobraćaju.
DOZVOLA B KATEGORIJE
PREMA novim pravilima vozač koji upravlja taksi vozilom i obavlja taksi prevoz mora da ima dozvolu B kategorije, da ima zvanje vozača putničkog automobila trećeg stepena stručne spreme, ili zvanje vozača autobusa i teretnog motornog vozila četvrtog stepena stručne spreme, ili zvanje tehničara drumskog saobraćaja, odnosno zvanje vozača specijaliste petog stepena.
alex miles
05.04.2019. 04:49
Da niste NORMALNI je vec dobro poznato, ovo samo potvrdjuje ono sto vec znamo. Bilo bi vreme da i popovima uvedete poneke dozvole sa restrikcijama, znanjem, praksom te TAKSOM ! Ha !
Mene vozili i voze po Americi i nemjau svi klime, nego prozor. Koji ste vi bolesnici po Evropi.
Komentari (2)