BES, razočaranje, tuga, očaj - s tim emocijama gledaoci su ispratili kraj serije "Igra prestola", čiju smo poslednju epizodu gledali u nedelju.

Pročitajte još - Poslednja bitka za presto


Pametni likovi koji su odjednom postali glupi, obrti na nivou španskih telenovela, nelogičan kraj - neki su od komentara gledalaca i kritičara, uz ocene da scenaristi treba da se izvine piscu Džordžu Martinu za zločin koji su napravili nad njegovim delom. Inače, za razliku od prethodnih sezona, ova nije zasnovana na romanima Džordža Martina.

Jedan od naših najuspešnijih scenarista, Đorđe Milosavljević, kaže da kao gledalac nije preterano razočaran, ali da razume bes obožavatelja.

- Utisak je da su očekivanja publike prenaduvana, delimično zbog velike pauze između sedme i osme sezone, a onda i marketinga. Velika pompa ja pratila snimanje, glumci su izjavljivali da će kraj biti fenomenalan i kada tako podignete očekivanja, šta god da uradite, teško ćete ih ispuniti - kaže Milosavljević.

Kada je Deneris Targerijan (Emilija Klark) sravnila sa zemljom čitavu Kraljevu luku, pokrenuta je peticija da se osma sezona snimi ponovo. I do sada je prikupljeno milion potpisa.

- I ja sam je potpisao kada mi je poslao jedan student, iznevereni fan. Ta peticija je neverovatno zabavna, ali i sumanuta. Scenaristi su bili u problemu, prvo su u velikom broju epizoda gradili lagani psihološki razvoj likova, pa su odjednom napravili rez, i mi sad treba da poverujemo da se glavna junakinja toliko promenila. Nije im lako, bili su na vrhu sve vreme, da bi evo sada osetili i tu drugu stranu slave - saoseća sa kolegama Milosavljević.

Đorđe Milosavljević, P. Mitić

Odgovorni urednik filmskog i stranog serijskog programa na RTS Nikola Popević ističe da sa rastućom popularnošću serija, novim platformama za gledanje i sve jačim uticajem društvenih mreža, sprega autor - producenti - gledalište postaje jača. Prema njegovim rečima, producenti su u stanju da brzo uvide želje publike i da, ako žele, reaguju.

- Po tom ključu trebalo bi čitati i podeljena mišljenja o završnoj sezoni i odijumu dela gledališta, što je kulminiralo peticijom za ponovno snimanje. Takvo infantilno ponašanje publike, koja svoje želje i učitavanja stavlja ispred vizije autora i suštinski prestaje da ga poštuje, rezultat je opšte komercijalizacije. Zbog toga serijali dominiraju u svim aspektima popularne kulture i može se reći da rijaliti u raznim pojavnim oblicima postaje dominantni medijski sadržaj - zaključuje Popević.

Nikola Popević, Foto Arhiva

KAO "DALAS" i "DINASTIJA"

MILOSAVLjEVIĆ ističe da je "Igra prestola" fenomen koji je pomerio sve granice iako je i ranije bilo burnih reakcija publike.

- Bilo je histerije oko nekih telenovela. Kad je ubijen Džej Ar u "Dalasu", bio je to globalni događaj, svi su pričali samo o tome. Kao i u epizodi "Dinastije" kojom se završava sezona, kada su na svadbi pobijeni svi glavni junaci. Naravno, i oni i Džej Ar su oživeli, poput Džona Snoua - podseća Milosavljević.