OBALE "Neveste Jadrana", dileme više nema, povezaće -most, a ne tunel! Vlada Crne Gore nije odustala od njegove izgradnje koja će spojiti dve strane Bokokotorskog zaliva, saopštili su iz Ministarstva saobraćaja. Kako ističu u ovom vladinom resoru za kapitalni projekat zainteresovani su mnogi svetskog kalibra poznati investitori, a među njima i Azerbejdžanci i Kinezi. Vrednost projekta procenjuje se na oko 150 miliona evra. Pre dve godine urađeno je idejno rešenje mosta visine od 65 metara, sa prilaznim saobraćajnicama i obilaznicom Tivat.


Pročitajte još: Obale Boke spajaće most


Vlada je centrali Uneska (Kotor sa okolinom je na Uneskovoj listi) dostavila procenu uticaja na baštinu HIA - studiju prema kojoj je zaštićeno područje Kotorskog i Risanskog prošireno na celi Bokokotorski zaliv, uvođenjem takozvane bafer zone. Uža lokacija prelaza preko Boke definisana je prostornim planom Crne Gore iz 2008. godine, koji je planiranim koridorom prejudicirao položaj između rta Sveta Nedelja i Opatovo, ispred tesnaca Verige, čime je dva i po kilometra udaljen od granice zaštićenog prirodnog i kulturno-istorijskog područja Kotora u okviru Uneska.

Most preko Boke, smatraju u Vladi, ocenjen je kao trajno i funkcionalno rešavanje problema drumskog saobraćaja na ovom turističkom području. Trajekti koji već decenijama prevoze putnike na liniji Lepetane-Kamenari, u oba smera, predstavljaju usko grlo. Naročito tokom sezone kada gosti u kilometarskim automobilskim kolonama čekaju na prelaz s jedne na drugu obalu. Most će skratiti put oko zaliva za tridesetak kilometara za sve one koji iz Kotora, recimo, voze za Herceg Novi i obrnuto želeći da izbegnu gužve na trajektima.

Ministar saobraćaja Osman Nurković, najavljivao je da postoji veliko interesovanje investitora za gradnju mosta, jer se radi o objektu koji će brzo vratiti uloženi novac.

Rasprave oko izgradnje mosta traju već dugo. On je još devedesetih "viđen", kao najbolje rešenje, najavljivana je često njegova izgradnja, ali, uglavnom zbog manjka novca, taj projekat nije započet. U poslednje vreme "u opticaju" je bila ideja koju su zagovarali pojedinci da se umesto mosta obale Boke spoje podvodnim tunelom, koji, navodno, ne bi ometao "prirodne vizure" Boke i njenih starih naselja. No ta ideja nije dobila više pristalica.

DUŽINA - KILOMETAR

MOST koji će spojiti obale umesto trajekata biće dugačak oko 1.000 metara, visok 65 metara i imaće četiri kolovozne trake. Njegovom izgradnjom biće eliminisano "usko grlo", ispod mosta će i najveći prekookeanski brodovi nesmetano ulaziti u Kotorski zaliv.