AMERIČKA svemirska agencija NASA po opštini Jezero u Republici Srpskoj nazvala je krater na Marsu, na koji bi sledeće godine trebalo da sleti rover u misiji "Mars 2020".

NASA je o tome obavestila načelnicu opštine Jezero Snežanu Ružičić pismom potvrde, koje joj je uručio ambasador SAD u BiH Erik Nelson.

- Uručio sam pismo iz NASA u kojem se navodi da je ova lokalna zajednica zbog svog imena direktno povezana s planetom Mars. To je krater na kojem će naredne godine sleteti jedan rover - rekao je Nelson.

Ambasador je dodao da se nada da će ova veza s Marsom u budućnosti doprineti da deca i studenti shvate koliko su za njihovo buduće obrazovanje značajni nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika.

Snežana Ružičić izrazila je zadovoljstvo što je Jezero centar tako važnog događaja i što je upravo toj opštini, među više od 80 predloga, pripala čast da se po njoj nazove krater na Marsu.

- Uverena sam da je ovo početak velikih projekata i da će u ovom mestu možda u budućnosti biti osnovan mali naučni centar NASA, gde će studenti moći da se upoznaju o radu te agencije - rekla je Ružičićeva.

Ambasador Erik Nelson i Snežana Ružičić

PROČITAJTE I:"Čovek iz Vlasca" otkriva tajne Đerdapa

Opština Jezero nalazi se između Jajca i Šipova, a povezanost s Marsom nastala je odlukom Međunarodne astronomske unije 2007. godine, kada je ova organizacija krateru širokom 45 kilometara dodelila ime po ovoj opštini u Srpskoj.

Krajem prošle godine NASA je objavila da će krater "Jezero" na Marsu biti nova lokacija sletanja u sledećoj velikoj misiji na ovu planetu. Krater se nalazi na visoravni Izidis, ogromnom basenu severno od Marsovog ekvatora.

Foto SRNA