"ŽELEZNICE Srpske" zbog dobrovoljnog ili odlaska železničara u penziju, ostale su bez neophodnog broja i mašinovođa, ali za njihov prijem nije tražena saglasnost Svetske banke, koja inače finansira proces restrukturiranja preduzeća, (kao pre za 11 radnika u saobraćajnoj delatnosti ŽRS), već je rađena preraspodela postojećih radnih mesta.

Upravo u tom delu je, prema pritužbama radnika, koji su se obratili našem listu, došlo do nekorektnosti rukovodstva ŽRS, nepotizma, pa i osvetničkog ponašanja prema članovima "neposlušnih" sindikalnih organizacija u preduzeću.


PROČITAJTE JOŠ:
Sednica Saveta ministara otkazana, treći put

- Od šest aktivnih sindikalnih organizacija, upravo su na udaru bili članovi Sindikata, čiji je predsednik Simo Cvjetković, najoštriji kritičar Uprave. Zoran Ilinčić, v. d. generalnog direktora, i direktor poslova operacija u ŽRS Dragan Zelenković traže krivce u sindikatu zbog ranijih kritika rukovodstva. Njima u tome pomažu rukovodioci Sekcije vuče vozova - Predrag Pecikoza, Zoran Vasiljević i Goran Koso. Oni nisu poslali celokupan spisak raspoloživih mašinovođa, već su izostavili one za koje smatraju da im nisu odani - tvrde radnici.

PROČITAJTE JOŠ: Poljoprivreda kao terapija u modričkoj bolnici za hroničnu psihijatriju

U Upravi ŽRS negiraju te navode, potvrđujući da je tražena saglasnost za prijem novih radnika od Svetske banke.

- Zbog potrebe posla i povećanog obima prevoza pokrenuta je procedura privremene popune radnih mesta mašinovođa, radnicima raspoređenim na druga radna mesta, a pre toga su bili sposobni da obavljaju poslove mašinovođe. Kako se ne bi ugrozio proces rada u Sekciji vuče vozova, sukcesivno se šalju radnici na lekarske preglede i taj proces još uvek traje - kaže šef Službe za informisanje Nada Savić Stevanović.

Nada Savić Stevanović

U ŽRS tvrde da celi postupak preraspodele neće ugroziti bezbednost železničkog saobraćaja. Na navode nezadovoljnih radnika da su ŽRS platile 270.000 maraka remontovanje četiri motora za dizel lokomotive, ali da one nisu u funkciji, već da su u upotrebi motori u lokomotivama koji nisu remontovani. U Upravi ŽRS kažu da nisu upoznati sa tim navodima i da na prugama ŽRS saobraćaju isključivo lokomotive, koje se održavaju u skladu sa utvrđenim pravilnikom.

- Nisam upoznat sa tim tvrdnjama, niti o kojoj se seriji lokomotiva radi, ali smo podneli više krivičnih prijava protiv odgovornih za razne malverzacije u ŽRS - kaže predsednik Sindikata mašinovođa Simo Cvjetković.

Simo Cvjetković (sa megafonom)

OŠTETIO ŽRS ZA POLA MILIONA

OPTUŽNICOM protiv bivšeg izvršnog direktora Dušana Spreme je precizirano da je on prilikom zaključivanja ugovora između ŽRS i fabrike alatnih mašina "Rafamet" iz Poljske u kupovini prese postupio nesavesno i time naneo štetu ŽRS od 516.701 marku. On se tereti da je umesto prese sa dva cilindra od Poljaka kupio jefitiniju presu sa jednim cilindrom, iako je znao da karakteristike takve mašine ne odgovaraju ugovorenim.

Gde je završila razlika u ceni, trebalo bi da utvrdi predstojeći sudski proces.