Dušan Topić: U Srpskoj Kinezi grade auto-puteve
30. 07. 2018. u 11:45
Otvaranjem preostale deonice auto-puta "9. januar" Banjaluka - Doboj, na pravcu od Banjeluke do Prnjavora, Republika Srpska će imati više od 105 kilometara auto-puta
Dušan Topić / Foto "Autoputevi RS"
OTVARANjEM preostale deonice auto-puta "9. januar" Banjaluka - Doboj, na pravcu od Banjeluke do Prnjavora, planiranim tokom septembra, Republika Srpska će imati više od 105 kilometara auto-puta, a što je veliki uspeh za 10 godina izgradnje, kada se zna u kakvim političkim i ekonomskim uslovima se dogovaraju i realizuju projekti, kaže u intervjuu za "Novosti" Dušan Topić, direktor "Autoputeva RS".
- U aktivnim pregovorima smo i za deonice auto-puteva Banjaluka - Prijedor, Vukosavlje - Brčko, Brčko - Bijeljina, deo auto-puta za Koridor 5C u severnom delu, kao i auto-put prema Mliništu. Ukupna dužina ovih projekta je preko 150 kilometara i oni bi, ako sve bude kako treba, mogli biti realizovani u narednih pet godina - kaže Topić.
* Da li se privode kraju radovi na putu Banjaluka - Prnjavor - Doboj?
- Sve je u završnoj fazi, postavljaju se završni slojevi asfalta i grade objekti. Kada svečano pustimo u rad tu deonicu, tek će se tada videti obim posla koji je urađen. U naredna dva meseca, sa Vladom RS moramo osmisliti optimalnu politiku cena putarine. Planiramo da napravimo sistem sa više ulaza i izlaza i da se plaća smo onoliko koliko se koristi auto-put. Mislimo da je to pošteno.
PROČITAJTE JOŠ: Kinezi grade auto-put od Banjaluke do Prijedora
* Ulazite u posao sa Kinezima za auto-put Banjaluka - Prijedor?
- Jeste. Usaglasili smo dobar koncesioni ugovor koji je povoljan za Srpsku. Znam da bismo svi voleli da se uradi posao na način da se ništa ne mora plaćati i da se to isplati iz putarina, ali na terenu nije tako. Napravili smo dobar ugovor za Srpsku za ovu deonicu i vodimo računa o našim finansijama. Naše obaveze po koncesionom ugovoru dolaze tek za pet godina, tako da je to dovoljno vremena da se obezbede sredstva.
* U najavi je i nekoliko velikih projekta sa kineskim kompanijama.
- Nedavno smo potpisali dva protokola sa dve kineske kompanije za tri deonice. Jedna je Banjaluka - Prijedor, druga je Vukosavlje - Brčko i treća je deo Koridora 5C, koji prolazi kroz Srpsku, odnosno severni deo Koridora 5C. Prioritet nam je sada auto-put Vukosavlje - Brčko. Tek treba da radimo projektnu dokumentaciju i idemo na koncesioni ugovor. Prednost je što već u projektu Banjaluka - Prijedor imamo usaglašen dobar koncesioni model, koji se može primenjivati i u drugim projektima.
* Hoće li biti posla i za domaće kompanije?
- Naravno. Svestan sam da se uvek svi plaše da će doći nekoliko hiljada Kineza da rade auto-puteve. U pregovorima se uvek držimo stava da domaća operativa bude zastupljena od 40 do 70 odsto i mislim da je to realno. Definitivno biće posla i za domaću operativu, ali i za nabavku materijala. Imamo dobra iskustva na auto-putu Banjaluka - Doboj, gde je opština Prnjavor tri puta obrnula sredstva u vrednosti uloženog novca.

BRZI PUT
NAŠ je plan je da gradimo brze puteve, pogotovo u istočnom delu Srpske, zbog naseljenosti. Radimo na realizaciji deonice Sarajevo - Višegrad preko Sokoca, koja je veoma bitna. Raspisali smo tender za izradu planske dokumentacije o auto-putu Bijeljina - Zvornik - Milići - Han Pjesak - Vlasenica do Sokoca. U planu je i da se grade brzi putevi prema Foči i Trebinju, kao i Prijedor - Dubica do Gradine.
Branislava Puhalo
30.07.2018. 20:39
Molim Vas da li planira R.Srpska da uradi put preko Šćepan polja do granice sa Crnom Gorom,ono je vrlo opasna deonica i pokazuje nebrigu nadležnih,a prometna je i turistički važna .
Komentari (1)