Magla je uzrok, a traže odgovorne
11. 10. 2018. u 12:02
Tužilaštva u Jagodini, Paraćinu i Despotovcu pokrenula istrage u vezi sa tri stravične saobraćajne nesreće u kojima je poginulo 12 osoba, a više od 35 lakše i teže povređeno. Počelo saslušanje oštećenih i svedoka
UVIĐAJ je urađen u prisustvu veštaka mašinske i saobraćajne struke, ali još je rano govoriti o uzroku saobraćajne nezgode. Počela su saslušanja oštećenih, ali i svedoka kojih je zaista mnogo. Od ovih iskaza zavisi dalji tok postupka, odnosno da li će biti osnova da se pokrene nečija krivična odgovornost.
PROČITAJTE JOŠ: Osma žrtva stravične nesreće na auto-putu kod Jagodine
Ovo je, za "Novosti", juče rekao osnovni tužilac u Jagodini Aleksandar Cvetković, potvrdivši da je započeta istraga stravičnog lančanog sudara sedam kamiona i četiri automobila na delu auto-puta Beograd - Niš, kod sela Mijatovac nadomak Jagodine. U tom udesu su četiri osobe nastradale, a više od 15 je povređeno. Istragu podjednako jezive nesreće u traci auto-puta ka Beogradu, kod Končareva, gde su takođe četiri osobe poginule, a desetak povređeno, vodi Osnovno javno tužilaštvo u Paraćinu.
Živote su izgubili Marija Čajetinac (33) iz Beograda i Jan Petrik (29) iz Kovačice, bračni par Suzana (58) i Mile (58) Vidanović iz Paraćina, kao i Peđa Antonijević (29) iz Velikog Sela kod Pirota. Među nastradalima su i dvojica makedonskih državljana Burim D. (38) I Ljuljdim R. (37). Nažalost, juče je povredama podlegao i Nenad Stefanović (42) iz Kruševca. Uz sve to, lakše i teže je povređeno oko 35 osoba. Prema nezvaničnim informacijama, oba udesa su se dogodila zbog neverovatno guste magle.
- Zbog uzimanja izjava od više stranih državljana, koji su povređeni u udesu, moraju se obezbediti prevodioci, a očekuje se da će saslušanja trajati narednih nekoliko dana - kaže tužilac iz Jagodine Aleksandar Cvetković.
Tužiteljka Marina Makarijev iz Paraćina kaže da je njihov posao veoma otežan jer je potrebno identifikovati sve svedoke kako bi se obavila neophodna saslušanja.
- Uzimanje izjava je počelo i to je naš prvi posao narednih dana. Zasada, prema dostupnim informacijama, sedmoro povređenih na lečenju nisu životno ugroženi. U udesu su, inače, učestvovala 23 vozila - kaže jagodinska tužiteljka Makarijev.
Niko još sa preciznošću ne može da kaže koji lančani sudar se prvo dogodio, ali pretpostavka je da je bilo gotovo istovremeno. Sva svedočenja ukazuju da je magla na tom delu auto-puta bila toliko gusta da je vidljivost bila skoro na nuli.
A posle stravičnog udesa na putu Svilajnac - Despotovac, koji se dogodio istog dana i u kojem su poginule četiri osobe, priveden je vozač šlepera Milomir Petrović (68) iz Požarevca. On se tereti da je izazvao ovu nesreću, potvrdio nam je osnovni tužilac u Despotovcu, Prvoslav Antić, koji je obavio uviđaj.
Vozač šlepera je preticao kamion preko pune linije, i direktno udario u "zastavu 128" koja se kretala iz suprotnog smera. Njome je upravljao Zoran Petrović (58) iz Svilajnca, koji je podlegao povredama na licu mesta, dok je njegova supruga Svetlana Petrović zadobila teške telesne povrede. Šleper se potom zakucao u "Zastavin" kamionet u kom su nastradala trojica građevinskih radnika iz Svilajnca.
U kamionetu su na licu mesta poginuli Slađan Kostić (50) iz Svilajnca, bugarski državljanin Georgiv Tian Vićev (52), dok za trećeg nastradalog u tužilaštvu ne mogu još da potvrde identitet. Veruje se, kako saznajemo, da je reč o rumunskom državljaninu L. V. (61).
.jpg)
U "tamiću" gde su nastradali radnici, jedini preživeli je Kosta Ristanović (31) iz Sečnja koji je zadobio teške povrede, ali nije životno ugrožen. Oni su se, kako saznajemo, vraćali iz despotovačkog sela Jasenovo po završenom poslu na izgradnji jednog objekta.
Vozaču šlepera Milomiru Petroviću određeno je zadržavanje od 48 sati, a tužilaštvo će danas predložiti određivanje pritvora jer je, prema dosad sprovedenim dokaznim radnjama, najverovatnije odgovoran za nesreću.
.jpg)
SAVETI ZORANA STEFANOVIĆA, VLASNIKA "TOJOTA F1 TIMA", ZA VOŽNjU PO MAGLI
USPORITE, OSLUŠKUJTE I KONCENTRIŠITE SE
KAŽU da je najbolji savet koji nekome možete dati u vezi sa vožnjom po magli onaj da - parkira automobil i sačeka lepše vreme. Ipak, ukoliko ne možete da stanete postoji nekoliko korisnih saveta.
- Prvo što treba je da zaustavite vozilo, onda dobro operite stakla i uključite rashladni sistem da sprečite pojavu magle i u kolima - kaže za "Novosti" Zoran Stefanović, javnosti poznat i kao vlasnik "Tojota F1 tima" i čovek koji je svojevremeno doveo bolide Formule 1 na ulice Beograda. - Potrudite se da više ne pričate u automobilu ni sa saputnicima, a pogotovo mobilnim telefonom. Isključite i radio. Neophodna su vam sva čula, objašnjava naš sagovornik. Izuzetno je bitno da se maksimalno koncentrišete na vožnju.
Kako navodi, primenite prvo pravilo bezbedne vožnje i krećite se onom brzinom pri kojoj je moguće da zakočite na rastojanju dokle je vidljivost u tom trenutku.
- Dodatak ovom pravilu je da vozite brzinom kojom ste u stanju da vozite, da se osećate opušteno, smireno. Nikako brže od toga. Obavezno vozite svojom stranom puta, krajnjom desnom trakom, ne pretičite nikako - kaže Stefanović.
Naravno treba dodati da je shodno Zakonu o bezbednosti saobraćaja, neophodno da upalite sva četiri pokazivača pravca. Svakako i svetla za maglu ako ih imate.
PROČITAJTE JOŠ: POGLEDAJTE: Ostaci smrskanih vozila u obe trake, stradalo petoro srpskih i dva makedonska državljanina (FOTO / VIDEO)
- Kada naiđete na raskrsnicu spustite prozore, oslušnite. Možda ćete pre čuti da neko vozilo nailazi, nego što ćete ga videti - savetuje naš sagovornik. - Ukoliko su uslovi za vožnju takvi da ne možete da vozite, zaustavite automobil, probajte da ga što bezbednije parkirate pokraj puta i ostavite uključene žmigavce. Kada to uradite u zaustavnoj ili krajnjoj desnoj strani, upotrebite svetleći trougao i stavite ga najmanje 50 metara iza vozila. (P. Ž.)
.jpg)
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
ZORAN POGINUO, A NjEGOVA ŽENA POVREĐENA
SUZE I MOLITVE
O POGINULOM Zoranu Petroviću, u Crkvencu, i u poznatoj trgovačkoj firmi u Svilajncu, gde je bio zaposlen, svi imaju samo reči hvale. U selu je živeo sa majkom, a posle ženidbe preselio se u Svilajnac. Sa suprugom Svetlanom, koja je teško povređena u sudaru, ima sina srednjoškolca.
- I kada je preselio majku kod sebe, često je dolazio u selo, održavao staru porodičnu kuću i okućnicu. Pomagao je komšijama kad god je nešto trebalo - priča nam kroz suze Gordana Apostolović, njegova prva komšinica u selu.
U njihovom stanu juče nikoga nismo zatekli. Njihove komšije se mole da Svetlana, koja je zadobila povrede opasne po život, nadvlada nesreću koja je zadesila. Kako saznajemo od lekara, njeno zdravstveno stanje juče po podne bilo je stabilno.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

PRIJATELjI PEĐE ATANASIJEVIĆA (32) U ŠOKU
BEZBROJ PUTA JE TUDA PROŠAO
VEST o smrti tridesetdvogodišnjeg Peđe Atanasijevića (na slici) iz pirotskog Velikog Sela, koji je stradao na auto-putu, primljena je sa nevericom, a porodica još ne može da dođe sebi. Iza njega su ostali supruga Dušica, sin Danilo, majka Ana, otac Dejan i brat Milan. Krenuo je na put u Beograd, kombijem ribnjaka u kom je zaposlen, kojim je dosad išao toliko puta u prestonicu.
- Ako je neko trebalo da živi, onda je to Peđa. Znamo ga od malih nogu, to je dečko koji nikome nikada u selu nije rekao nijednu ružnu reč, niti je koga popreko pogledao - rekao nam je Mateja Matejić, jedan od poznanika nastradalog Peđe. - Ni sa kim se nije posvađao. Odrastao je u skladnoj porodici i još ne verujem da je poginuo.
On se, kako kažu prijatelji, samo dan ranije šalio sa komšijama i drugarima, kao i sa kolegama na obližnjem ribnjaku, gde je inače radio. Kažu da je bio besprekoran radnik i kolega. Stalno je kombijem vozio za Beograd, a put je znao odlično.
- Za njegovu smrt smo saznali iz medija i prepoznali kombi na slikama - rekao nam je jedan od kolega. - Izgleda da je preživeo sudar, i da je bio kraj kombija i tada ga je neko od onih koji su se "zakucavali" u kolonu jednostavno pokosio.
Nenad
11.10.2018. 14:21
Kriva je država zbog krajnje aljkavog i neodgovornog obavljanja dužnosti koje spadaju u delokrug rada njenih nadležnih institucija.
kod nas maglu prodaju ministri
vozaču šlepera smrtna kazna, a za ostale...tu nema krivca
Magla nije glavni uzrok tih nesreća, već nepostojanje meteo stanica koje bi na mestima na kojima se i ranije pojavljivala magla, merile vlažnost i temperaturu vazduha i te podatke prenosile dežurnoj službi Puteva Srbije. Naime, magla se ne pojavljuje iznenada već postepeno kako se vlažnost vazduha približava 100%, a temperatura vazduha približava temperaturi »tačke rose«. I kada ta razlika temperatura bude manja od 3°C, tačnije 2,8°C, a vlažnost vazduha 100 % gusta magla je več prekrila autoput.
@Gagi, dipl. ing. saobraćaja - Dakle, kada bi dežurna služba Puteva Srbije na osnovu podataka o temperaturi i vlažnosti vazduha utvrdila da će se pojaviti magla na nekoj deonici autoputa onda bi preko sistema portala (monitora) promenljive saobraćajno-informacione signalizacije obavestila sve učesnike u saobraćaju o pojavi magle na nekoj deonici autoputa i ograničila brzinu kretanja vozila na tom delu. Na žalost, u Srbiji na autoputevima nema ni meteo stanica, a ni portala promenljive saobraćajno-informacione signalizacije.
Komentari (5)