Sami sebi glumili podizvođače: Revizori detaljno češljali poslovne knjige Infrastrukture železnice Srbije
06. 12. 2019. u 09:15
Ovo javno preduzeće je tokom protekle godine, na osnovu Odluke Odbora direktora, radilo na izgradnji i rekonstrukciji pruga u sopstvenoj režiji
Foto N. Skenderija
UGOVARALI su nove šine po ceni od 129 dinara po kilogramu, a stare pragove, istog tipa, skinute sa pruga, vrednovali po 4.163 dinara po kilogramu. Precenjene šine potom su ponovo ugrađivane u rekonstruisane pruge, a cene u zbiru su se merile milionima evra, znatno uvećavajući vrednost izvedenih radova. Ovo je samo jedna od nepravilnosti koju su utvrdili državni revizori "češljajući" poslovne knjige javnog preduzeća "Infrastruktura železnice Srbije" za 2018.
Demontaža pruga i nova procena materijala koji je podoban za ponovnu ugradnju pri remontu železničke infrastrukture nerealno je uvećala zalihe ovog javnog preduzeća za 1,66 milijardi dinara, što je oko 14 miliona evra.
- Nakon toga društvo je evidentiralo utrošak za sav materijal koji je korišćen u izgradnji i rekonstrukciji pruga u sopstvenoj režiji po novoprocenjenim cenama u ukupnom iznosu od 2,3 milijarde dinara - navodi se u Izveštaju o reviziji koju je objavio DRI.
Ovo javno preduzeće je tokom protekle godine, na osnovu Odluke Odbora direktora, radilo na izgradnji i rekonstrukciji pruga u sopstvenoj režiji, kako bi se mogao organizovati nesmetan i bezbedan železnički saobraćaj. Radovi su, prema podacima navedenim u izveštaju DRI izvođeni na sedam deonica pruga, u vrednosti od 3,37 milijardi dinara. Međutim, u tom iznosu uračunato je pomenutih 2,3 milijarde dinara utrošenog precenjenog materijala sa zaliha. Ali to nije jedina utvrđena nepravilnost u ovim radovima. Problem postoji i kod goriva, troškova radne snage, ali i novca obračunatog za angažovanje podizvođača u radovima koje je "Infrastruktura železnice Srbije" obavljala - sama!
- Na osnovu prezentovanih radnih knjiga koje predstavljaju evidenciju i obračun radova po vrstama radova, utvrdili smo da iskazane utrošene količine materijala i goriva ne odgovaraju količinama iskazanim u Izveštaju o obračunu cene koštanja izvedenih radova u sopstvenoj režiji u 2018. godini - ističu u DRI.
Zbog prirode pomenutih evidencija, DRI nije mogla ni da potvrdi na koji način su utvrđeni troškovi radne snage koji ulaze u cenu koštanja pomenute imovine.
- Takođe, tokom 2018. ovo javno preduzeće je priznavalo troškove angažovanja podizvođača i održavanja mehanizacije, kao i troškove transporta nastale angažovanjem dobavljača u ukupnom iznosu od 890 miliona dinara, iako su se ti troškovi odnosili na izgradnju i rekonstrukciju pruga u sopstvenoj režiji, to jest finansirani su iz sopstvenih sredstava. - ističe DRI. - To je za efekat imalo iskazivanje precenjenih troškova proizvodnih usluga i prihoda od aktiviranja sopstvenih učinaka i robe u iznosu od 890 miliona dinara.
Nikola Kostić
06.12.2019. 10:27
Hapsi, šta se čeka? Znači u remontovane pruge ugrađivali stare šine i pragove. Na tim prugama su sad brzine od 60 do 100km/h Možemo da očekujemo tragedije.
@Nikola Kostić - U svakom slucaju je bolje da rade nasi ljudi nego da nam prave i odrzavaju pruge rusi i kinezi.
I sta sad dalje,otkrili su revizori svasta u poslednjih deset godina,al nikom nista.
Masovni lopovluk i nerad u JP je i unistio jugu ,to se i dalje nastavlja u Srbiji .Uz podrsku politicara pljacka postenog naroda se i dalj nastavlja.Zasto ne ispitate kakve vozne parkove imaju i kako se vozikaju i u privatno vreme.Treba ispitati i sve ostale JP @Srbijavode,Srbijasume, male JP :svugde je neka teska prevara.Na zapadu ako jos i ima drzavnih firmi one moraju da funkcionisu pozitivno a kod nas niti jedna nije poztivna a monopolisti su
Komentari (4)