UPRAVA carina namerava da protera papire koji prate uvoz i izvoz. Završena je pripremna faza ovog projekat, a ukoliko Evropska unija kroz IPA 2019 nastavi da ga finansira, do kraja 2023. godine procedure uvoza i izvoza biće automatizovane. Umesto kamiona na granicama i carinskim terminalima, carinici će isporuke odobravati i pratiti - elektronski.

Prva faza projekta je bila priprema, razmena iskustva i znanja i stvaranje uslova za uvođenje novog sistema. Koštala je oko 1,5 miliona evra, od čega je donacija EU, kroz IPA 2013, iznosila 1,4 miliona. Srbija je obezbedila 156.815 evra. Uprava carina očekuje nastavak posla početkom sledeće godine.


PROČITAJTE JOŠ:
Traži se procenitelj za ostatak Železare Smederevo

- Ukoliko iz IPA 2019 dobijemo devet miliona evra za nastavak projekta, čitav proces bi mogao da bude završen do kraja 2023. godine - objašnjava Veselin Milošević, pomoćnik direktora Uprave carina. - To podrazumeva uvođenje novih softvera u dva velika sistema - uvoz i izvoz. Mi već tri godine imamo automatizovan tranzit kroz Srbiju. Zato 1,5 miliona kamiona godišnje izabere da prođe kroz Srbiju, što budžetu donosi 50 miliona evra. Automatizacija uvoza i izvoza doneće velike uštede privredi, ali i više sredstava budžetu Srbije. Sve članice EU imaju automatizovane ove postupke. U Upravi carina će raditi isti broj ljudi, ali će raditi druge poslove. Više pažnje će biti posvećeno kontroli.

Pojednostavljenje carinskih procedura je jedan od prioriteta Ministarstva finansija. To garantuje lakše poslovanje, a automatizacija obećava i jednak tretman svih klijenata.

- Od 17. juna imamo novi carinski zakon koji omogućava uvođenje automatizovanog izvoza i uvoza - istakla je juče Danijela Vazura, savetnik ministra finansija. - Carinski zakon podrazumeva bespapirno okruženje, što je korak bliže evropskim standardima. Krajnji cilj je olakšavanje trgovine privredi.


PROČITAJTE JOŠ:
FRANCUSKE KOMPANIJE: Otvara se novi krug ulaganja

PRIPREMA

PRIPREMNA faza projekta podrazumevala je 19 obuka iz raznih oblasti, od strateškog planiranja do upoznavanja sa najboljom praksom EU carinskog zakonodavstva. Učestvovali su i eksperti iz deset država članica i država kandidata za EU.