TEHNIČKI pregledi vozila su ionako preskupi, bespotrebno komplikovani, a mogućnost da zbog male provizije koju dobijaju od osiguravajućih kuća vlasnici linija TP prestanu da prodaju polise, kažu brojni vozači s kojima su reporteri "Novosti" pričali, bila bi stvarno kap koja bi prelila čašu.

Jer tada bi put do registracione nalepnice umesto preko jednog, vodio preko nekoliko šaltera.

Naime, umesto provizije od 20 pa čak i 30 odsto, koliko su dobijali od osiguravajućih kuća za svaku prodatu polisu obaveznog osiguranja, vlasnici TP odnedavno dobijaju po pet odsto, što im je, kažu, nedovoljno da pokriju i plate radnika.

- Računica je jasna i po njoj ne možete da platite dva radnika koji izdaju polise jer u smeni imate maksimalno desetak vozila - kaže Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije (UOTP). - Zato i ne čudi da mnogi vlasnici razmišljaju da više ne prodaju polise. To bi značilo da bi posle tehničkog pregleda vozači morali na neki drugi šalter po polisu, a zatiim u MUP po registracionu nalepnicu.

* Problem su male provizije?

- Manjak u kasi vlasnici su pokušali da nadomeste povećanjem cena, ali to nije dugoročno rešenje jer je za prosečnog vlasnika automobila u Srbiji 4.000-5.000 dinara za ovu uslugu previše.

Stojanović kaže da postoje nagoveštaji da će Narodna banka Srbije, odnosno njena radna grupa formirana baš zbog procene iznosa provizije, ubrzati donošenje odluke koja je ranije najavljivana za kraj marta.

Veliki problem je, a u tome se slažu i vlasnici vozila i gazde TP, propis da vozilo mora da bude na liniji pregleda najmanje 30 minuta.

PROČITAJTE JOŠ - PERIPETIJE OKO POLISA OSIGURANjA NA TEHNIČKOM: Prvo na kanal, pa na šalter?

- Nema razloga da se na primer, svako vozilo toliko dugo pregleda. Kada bi imali više vozila u toku smene, i vlasnici bi imali veći prihod jer bi prodavali više polisa pa ne bi ni razmišljali o ukidanju ove usluge - smatra Stojanović.

Izostala je i odluka države, a to je i obaveza nadležnih po Zakonu o bezbednosti saobraćaja, da odredi najnižu i najvišu cenu tehničkih pregleda.

- Nema nagoveštaja da bi to ubrzo moglo da se dogodi - kaže predsednik UOTP Stojanović - Zašto, nemamo odgovor, iako smo nebrojeno puta do sada pitali nadležne.


ANKETA: ŠTA KAŽU VOZAČI NA MOGUĆNOST KOMPLIKOVANIJE REGISTRACIJE VOZILA?

DIMITRIJE IVANOVIĆ

- Razumem ja da je provizija koju daju osiguravajuće kuće mala i da postoji mogućnost da više neću moći na jednom mestu da registrujem automobil, ali ne shvatam zašto bi se sve slomilo preko leđa nas vozača - kaže Dimitrije Ivanović. - Najlogičnije je da se sve uradi na jednom mestu, i brže je i jeftinije - smatra naš sagovornik.

ALEKSEJ RISTIĆ

- Novi propisi na tehničkim pregledima su nama prosečnim vozačima zagorčali život jer nam "traže svaku sitnicu" koja baš i ne utiče na bezbednost i ispravnost vozila. Pri tome su poskupeli sa hiljadu na tri ili četiri hiljade dinara. Sad čujem da ćemo možda morati da polisu plaćamo na drugom mestu. Najbolje da otvore tehničke u policiji pa da tamo teramo automobile.

DUŠKO VIDICKI

- Preskupo, prekomplikovano i bespotrebno. Za kontrolu automobila potroši se pola sata, a sve može daleko brže da se obavi. Postala je umetnost registrovati automobil. Razumem vlasnike TP koji se boje da će zbog nekog minornog propusta izgubiti licencu, razumem i da su provizije od osiguranja male, ali ne moraju sve to da vozači osete na svojoj koži i novčaniku.

SLAVOLjUB PETROVIĆ

- Ako se osiguravajuće kuće i tehnički pregledi ne dogovore oko provizije, jasno je da ćemo se vratiti na stari sistem pa ćemo obigravati po šalterima. Nema tu mnogo mudrosti. Država treba da propiše koliko šta košta da svi budu zadovoljni, i vozači i vlasnici TP i osiguravači. Treba videti kako je to rešeno u drugim zemljama.