Ikarbus i na struju
10. 01. 2019. u 06:26
Sredinom ove godine konačno se očekuje privatizacija zemunske fabrike autobusa. Novi partner kineski "Jinlong" koji bi da proizvodi elektrovozila
U "Ikarbusu" spremni za partnera Foto A. Stevanović
SREDINOM ove godine očekuje se privatizacija "Ikarbusa" iz Zemuna, a novi većinski vlasnik biće kineski "Jinlong", koji planira proširenje proizvodnje i na elektrovozila.
- Proces privatizacije je već počeo kroz Unapred pripremljeni plan reorganizacije (UPPR), a očekujemo da će sredinom juna kineskom partneru biti prodato 51 odsto "Ikarbusa" - kaže generalni direktor zemunske fabrike Aleksandar Vićentić.
Država Srbija će zadržaće oko 26 odsto, a preostali deo akcija biće u vlasništvu malih akcionara. Kineski partner će otkupiti i oko 9,5 milione evra duga "Ikarbusa".
- Trenutno završavamo sedam autobusa za kupca u Mađarskoj, još dva autobusa za lokalne kupce, a radimo i velike remonte za GSP - rekao je Vićentić.
Za socijalni program, koji je sproveden pred kraj prošle godine, opredelilo se oko 140 zaposlenih koji su dobili 200 evra po godini radnog staža, a u preduzeću je ostalo 120 radnika.
Pročitajte još - PRIVATIZACIJI NIKAD KRAJA: FAM čeka Amerikance, a “Ikarbus” Kineze
- Otišli su uglavnom stariji zaposleni. Uspeli smo da sačuvamo kompletan inženjerski kadar što je i nama i firmi koja nas kupuju najbitnije - rekao je Vićentić.
Kineski "Jinlong" je jedan od najvećih svetskih prozivođača baterija za elektrovozila, ali i veliki proizvođač elektroautobusa, elektrokamiona i elektrodostavnih vozila.
"Jinlong" planira da zadrži postojeći proizvodni program i proširiće ga elektrovozilima koje planira najpre da ponudi zemljama Jugoistočne Evrope, a potom i ostalom delu Evrope - rekao je Vićentić.
ISTORIJAT
"Ikarbus" je osnovan 1923. godine, kao prva fabrika aviona na Balkanu, da bi kasnije promenio delatnost. Prvi autobus u "Ikarbusu" proizveden je 1954. godine, po licenci austrijske firme "Saurer". Dosad je u ovoj fabrici proizvedeno više od 20.000 autobusa, od čega je znatan deo izvezen.
Posmatrač sa strane
10.01.2019. 10:34
To znači da je još jedna priča AV o Mercedesu koji je kobajagi hteo da pravi autobuse u Ikarusu bilo čuveno "obećanje -ludom radovanje" ili lepa "šarena laža"?Šta da se radi kada je i Vožd davno već zaboravio izreku prvo skoči pa onda kaži hop! Dobro, kada nema Mercedesa, dobri u i Kinezi!
Mozda ce Kinezi ugradjivati Mercedes motore, da se muti Merkel ne naljuti!
Komentari (2)