PRIVATIZACIJI NIKAD KRAJA: FAM čeka Amerikance, a “Ikarbus” Kineze

S. B.

04. 01. 2019. u 18:02

Novu 2019. godinu Ministarstvo privrede dočekalo sa 90 neprivatizovanih preduzeća sa oko 30.000 radnika. Najveći rizik za državni budžet nose "Resavica", "Petrohemija" i MSK

ПРИВАТИЗАЦИЈИ НИКАД КРАЈА: ФАМ чека Американце, а “Икарбус” Кинезе

Kinezi bi trebalo da dođu u "Ikarbus",foto A.Stevanović

PRIVATIZACIJA u Srbiji će uskoro "proslaviti" 30. rođendan, ali joj se još ne nazire kraj. Na početku 2019. godine u potrazi za kupcem je još oko 90 preduzeća, u kojima radi najmanje 30.000 radnika. Prema proceni Fiskalnog saveta, u 2018. godini privatizacija je otkočena, broj zaposlenih u neprodatim preduzećima smanjen je za više od 15.000 i napravljeni su temelji da se u sledećih nekoliko meseci promeni vlasništvo u još nekoliko firmi - "Ikarbusu", "Tigru", "Lasti" i FAM-u.

Lista preduzeća koja su potencijalni rizik za srpske finansije je prepolovljena. Najizazovniji zadaci, napominje Fiskalni savet, ostaju "Resavica", "Petrohemija" i MSK. Kada je reč o firmama koje imaju najviše izgleda da uskoro nađu privatnog vlasnika, Savet objašnjava da je reč o onima koje uglavnom posluju s gubitkom i nalaze se u Unapred pripremljenom planu reorganizacije (UPPR).

- Za dva preduzeća, "Ikarbus" i FAM, po svoj prilici ulazi se u završnu fazu privatizacije iz UPPR-a - ističe Fiskalni savet. - Kineski investitor preuzima dugovanja "Ikarbusa", a američki FAM-a, pa bi, nakon konverzije u kapital, oni postali većinski vlasnici ovih preduzeća, sa ukupno 400 zaposlenih. Za druga dva preduzeća, "Tigar" i "Lastu", ishod je neizvesniji. Nagovešteno je interesovanje nemačkog investitora za "Tigar", dok se za "Lastu" očekuje da bude atraktivna investitorima zahvaljujući višegodišnjem ugovoru o prevozu zaključenim s gradom Beogradom. Ukoliko javni pozivi za privatizaciju u 2019. godini budu neuspešni, ostaje da se do novog vlasnika dođe prodajom imovine iz stečaja.

FAM bi mogao da dobije novog gazdu,foto Tanjug

Fiskalni savet upozorava da najveće troškove i rizik budžetu nose "Resavica", "Petrohemija" i MSK. "Resavica" prima subvencije iz budžeta od oko pet milijardi dinara.

- Dva preduzeća iz petrohemijskog kompleksa "Petrohemija" i MSK su tekuće likvidna i plaćaju svoje obaveze, ali nemaju dugoročnu perspektivu - kaže Fiskalni savet. - "Resavica" i dalje ostaje ogroman problem. Iako se u budžetu godinama predviđa 600 miliona dinara za početak faznog zatvaranja neperspektivnih rudnika, ovi rashodi nisu realizovani i u proces zatvaranja se još nije ušlo. Prema poslednjim informacijama, konačno je konkretizovan plan zatvaranja pojedinih rudnika, u saradnji sa Svetskom bankom, pa ostaje da se vidi da li će se on u 2019. i sprovesti.

PREŽIVLjAVAJU NA "MIŠIĆE"

"JUMKO" i "Trajal" rade za namensku industriju, ali su im rezultati i dalje loši - smatra Fiskalni savet. - Održavaju se u životu zahvaljujući isporukama za vojsku i sredstvima iz Fonda za razvoj. Oba preduzeća su i u 2017. godini poslovala s gubitkom, a nastavljaju i da ne plaćaju struju. Zato iznenađuje da se u javnosti pominju kao uspešna preduzeća, pa i da se poslovanje proširuje, umesto da se preduzeća prestrukturiraju.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (18)

Никола

04.01.2019. 18:15

“Извозићемо Мерцедес аутобусе из Икарбуса”, рече председник још пре неколико година, “Правићемо камионе финског СИСУ-а у Прибоју”, итд. “И шта сад” ?

ilija

04.01.2019. 21:01

@Никола - nece niko u sibir da arbajtuje tamo je hladno samo se hvale da su rusi braca

L.M.L.

04.01.2019. 18:37

hvalimo se zato sto prodasmo sve.......tadic poceo,vucic ga napadao zbog prodaje drustvenih preduzeca,a vucic i narod prodade

PreleP

04.01.2019. 19:15

Samo da nas majka Nemacka sve primi, pa nek njih 200 000 - 500 000 zive u ZLATNOM DOBU. Bice genocid ako nas ne prime sve koji zelimo otici, jer se ZLATNOM DOBU umire od gladi i pored kontejnera.

Рашо

04.01.2019. 20:01

Значи мерцедес "гаси" своју досадашњу производњу у Икарбусу! Да ли га бар мало буде стид?

ilija

04.01.2019. 20:58

cinimi se da je neko skoro lepio mercedesov znak na ikarbus autobus pa sta sad kinezi skidaju taj mercedesov znak

Stvarno sam se načudio!

04.01.2019. 21:05

Kako sada Kineze- pa zar nije Veliki vođa dovodio Nemce i njihovu firmu Mercedes? Znači li to da se, jadan, džabe mučio da pravilno nalepi mercedesovu zvezdu na autobus -ili je i taj autobus, kao i zvezda, dopremljena iz Nemačke radi foliranja naroda? U ovoj zemlji čuda -sve je moguće pa i to. Da ne bude tako i sa Kinezima- da Velki vođa i sa njma ne smuva neki tajni ugovor?

Raša

04.01.2019. 21:07

Фискални савет нека продају своју личну имовину ако имају, а не државну по савету ММФ , и уз добре плате и провизије

vule

04.01.2019. 21:57

Kakva nebuloza: "Petrohemija i MSK dobro posluju, ali nemaju dalju perspektivu..." A nema objašnjenja zašto? Verovatno samo zato što nisu u vlasništvu stranaca?!?

laza

05.01.2019. 15:58

Mercedes se proslavio, zalepljen jedan znak ali posto taj autobus nisu mogli da prodaju, prica se da su ga jedva prodali na bubanjpotoku, ukidaju proizvodnju.

SMOKI

06.01.2019. 17:41

Nikada necu moci prihvati ovakvo ponasanje DRZAVE. Pa valjda se nesto pitaju i oni koji su pravili sva ta silna preduzeca. Tvrdim da su sve do jedne privatizacije napravljene HOLSTAPLERSKI i da od toga narod a ni drzava nisu imali neke bitne dobiti. Lova se slila u privatnre dzepove i inostrane firme. Drzava koja NEMA svoju najbitniju proizvodnju i zkone kojima se cuva domaci proizvodjac je osudjena na propast. Ubice nas ako nista BELA kuga i odlazak mladih, naravno Siptari.

Miki

29.01.2019. 19:14

Privatizacija ne bi bila potrebna kad bi imali sposobne rukovodioce umesto uhlebljenih politicara.