DA prevoznici ne bi zbog svakog "probijanja roka", makar i petominutnog, koji je potreban da kamion sa granice stigne na carinski terminal, plaćali penale od 200.000 dinara, država je odlučila da to vreme sa tri produži na punih pet dana.

- Ovo je samo jedna od mera koje će država uvesti posle razgovora naših predstavnika s ministrom finansija Sinišom Malim - kaže, za "Novosti", Neđo Mandić, predsednik PU "Međunarodni transport". - Ova mera je jako bitna, jer se u praksi pokazalo da je rok od 72 sata prekratak.

Mandić kaže da su, posle razgovora s ministrom Malim, uvereni da se stvari kreću u dobrom pravcu.

- Mi smo ukazali na svakodnevne probleme, i za većinu predloga smo dobili podršku ministra - kaže Mandić. - Takav je i problem plaćanja terminala u carinskom postupku, jer smatramo da koriste monopolski položaj, i dobili obećanje da će vrlo brzo biti rešen.

Naime, do sada je svaki terminal sam određivao cenu i način obračuna. Cena započetog perioda kreće se od 1.400 do 2.400 dinara. Pri tome je na jednom terminalu period 12, a na drugom 24 časa. Kako carina radi od 8.00 do 20.00, veliki broj kamiona ostajao je tu i preko noći, kada je tarifa na terminalu duplo skuplja, pa su računi za firme bili astronomski.

PROČITAJTE JOŠ - Haos kod kvantaša zbog carine

Postignut je dogovor da se do Nove godine usaglase cena i trajanje perioda. Sledeće godine, prema najavama predstavnika države, trebalo bi da se izmeni i obračun takozvanog poreskog kredita. Ranije je važilo da svi - i mala, i srednja, i velika preduzeća - imaju poreske olakšice na osnovu kupovine novih kamiona ili drugih sredstava za rad.

- Nekada su mala preduzeća imala umanjenje poreskog kredita za 30, srednja za 50, a velika 33 odsto. Sada samo velika preduzeća imaju umenjenje od 100 odsto, a mala i srednja nemaju - objašnjava Mandić.

PROČITAJTE JOŠ - ODLAZE U ZABORAV: Carinski šalteri se gase

Očekuje se da se izmenom poreskih zakona ili ujednači poreski kredit za sve ili da se napravi neka skala po kojoj bi se on obračunavao.


DOGOVOR 13 ZEMALjA

U PETAK će u Beogradu biti održana 18. godišnja skupština PU "Međunarodni transport", na kojoj će učestvovati predstavnici prevoznika iz 13 zemalja.

- Donećemo i dve deklaracije. Prvu o kontroli na granicama zbog migrantske krize, a drugu kojom tražimo da se našim vozačima omogući da u zemljama "šengena" mogu da borave duže od (sadašnjih) 90 dana u šest meseci - kaže Mandić.