NOVOSADSKIM putem, kod prilaza Kvantaškoj pijaci, poslednjih dana gotovo je nemoguće proći! Kolona šlepera sa robom spremnom za carinjenje, juče se u prepodnevnim časovima prostirala sve do pumpe "Zmaj". U dugačkom redu kome se jedva nazirao kraj nalazilo se više od stotinu kamiona.

- Čekam više od pet sati u redu kako bih došao na carinski terminal - rekao nam je Albert Mikšić, jedan od vozača kamiona koga smo zatekli na novosadskom putu. - Već danima carinjenje traje veoma dugo na ovom mestu. Terminal u Subotici smo prošli bez problema, u redu smo stajali manje od sata. Da ne pričam o drugim državama. Pošto dovozim robu iz Belgije, prošao sam nekoliko evropskih zemalja i svuda smo vrlo brzo završavali ovaj deo posla.

Albertovog kolegu koji se, takođe, sa svojim šleperom zaglavio u koloni ispred carinskog terminala, zatekli smo kako u kabini priprema jastuk za spavanje.

- Iako sam još pre nekoliko sati stigao kod Kvantaške pijace, ne verujem da ću danas završiti posao - rekao nam je vozač šlepera koji prevozi nameštaj. - Papire za carinjenje robe primaju do 14 časova, tako da mi noćenje ovde ne gine.

Kako smo saznali u Carinarici Beograd, deo uvoznika i izvoznika će se narednih dana preusmeravati na druge terminale - kod Luke Beograd, Makiša i Savskog pristaništa.

Osim carinika, komplikaciju kod prijave robe za izvoz ili uvoz stvorili su i tržišni inspektori, koji, kako kažu vozači, duže nego inače pregledaju robu.

ZA SVE KRIV KOMPJUTERSKI SISTEM

GUŽVE na carinskom terminalu kod Kvantaške pijace, kako smo nezvanično saznali, stvorila je primena takozvanog NTCS kompjuterskog sistema za tranzit robe. Naime, pošto domaća carina nema adekvatnu opremu, niti dovoljno obučene službenike za novi program, carinjenje jednog šlepera traje i po dva sata.

UPRAVA CARINA: APEL ZBOG GUŽVE

BEOGRAD (Tanjug) - Uprava carina apelovala je danas na sve prevoznike i učesnike u carinskom postupku da imaju razumevanja i tolerancije zbog gužvi koje su nastale na Terminalu Beograd usled primene novog informacionog tranzitnog sistema.

Kako je navedeno na sajtu Uprave carina, na prevoznike i učesnike u carinskom postupku se apeluje da iz tog razloga koriste manje opterećene ispostave poput Dobanovaca, Luke Beograd i Makiša.

Iz Uprave carina ističu da to što će otići na drugu carinsku ispostavu neće prouzrokaviti probleme i posledice u sprovođenju carinskog postupka, već će tako samo brže ocariniti robu.