Kroz Evropu samo najbolji kamioni
08. 05. 2018. u 20:02
Udruženje drumskog saobraćaja "Srbijatransport" od ministarstva traži strože uslove za CEMT dozvole. Zahtevaju da kroz EU idu samo teretnjaci sa "evro 6" motorom
Foto D. Milovanović
OD jedne do druge evropske zemlje, robu će od sledeće godine možda moći da voze isključivo srpski prevoznici čiji teretnjaci imaju "evro 6" motor. Poslovno udruženje drumskog saobraćaja "Srbijatransport" od Ministarstva saobraćaja traži da uvede 100 odsto kvote CEMT dozvola za vozila sa ovim standardom. Reč je o dozvolama koje omogućavaju našim transportnim preduzećima da učestvuju u evropskom tržištu, ali njihov ukupan broj zavisi od kvaliteta motora. Ukoliko u raspodelu uđu isključivo najsavremeniji, biće ih 2.172 - 362 više nego što smo uspeli da dobijemo ove godine.
PROČITAJTE I: Za krševe - milijardu
Upravo tim povodom, članovi "Srbijatransporta" su se sastali sa predstavnicima resornog ministarstva.
- CEMT dozvola omogućava našim prevoznicima da voze od jedne do druge EU zemlje - objašnjavaju u "Srbijatransportu". - Mogu da imaju tri vožnje u EU, pa jednu u matičnoj zemlji. To je uslov. Ima prevoznika koji nisu obnavljali vozni park i oni veruju da deo kvote treba sačuvati i za starije modele, ali onda se dobije manje dozvola. S druge strane, oni koji imaju "evro 6" motor, kada prevoznik dobije CEMT dozvolu, vratiće druge dozvole koje poseduje. One će tada biti na raspolaganju vozilima sa starijim motorima.
Pošto CEMT dozvolu dobija prevoznik, zahvaljujući 1.810 dobijenih u ovoj godini, koristilo ih je ukupno 9.226 vozila. Oko 53 odsto ih je imalo "evro 5" motor, a ostali "evro 6". Svake godine, a podaci govore za poslednje dve, u Srbiju se uvozi između 700 i 800 novih šlepera i oko 2.000 polovnjaka.
- Može se projektovati da će se ove godine uvesti bar 2.600 vozila, drumskih tegljača, od kojih će bar 90 odsto biti sa "evro 6" standardom - kažu u "Srbijatransportu". - To znači da će u raspodeli CEMT dozvola za 2019. godinu učestvovati više od 6.600 vozila sa "evro 6" normom. Povećanjem broja CEMT dozvola došlo bi do oslobađanja 5.480 kritičnih bilateralnih dozvola i to 2.820 bilateralnih italijanskih, 320 bilateralnih ruskih i 2.360 bilateralnih čeških dozvola. Mi verujemo da bi uz 100 odsto bazne kvote CEMT dozvola za "evro 6" srpski prevoznici ostvarili daleko veći broj vožnji na međunarodnom transportnom tržištu.
Pedja
08.05.2018. 21:04
A ko ce da vam vozi?
да не загађују јевропу..
Izgleda da se velikim prevoznicima ne dopada dosadasnje mesetarenje sa dozvolama pa bi malo da menjaju!Samo ko ce da vam vozi za male pare?To se prvo zapitajte!
Pa da... AJKULE treba da zive i rade.,a sitne RIBICE treba oterati u istoriju.,i omoguciti Turcima ,Makedoncima,Bugarima i ostalima koji dolaze i sa euro 2 i euro(0) vozilima da tovare kod nas...
pa da veliki neka zive a mali iš u evropu, više nije tajna znase čiji kamioni samo rade
Komentari (4)