Za krševe - milijardu

P. Ž.

25. 04. 2018. u 21:02

Naša zemlja je u poslednje tri godine uvezla 300.000 "polovnjaka" iz Evrope. Gotovo 70 odsto njih ima "evro 3" , starost između 13 i 19 godina

За кршеве - милијарду

ZA uvoz polovnih automobila, od kojih je većina starija od 15 godina građani Srbije su u poslednje tri godine, dali najmanje milijardu evra! Uvezeno je više od 300.000 "polovnjaka" od kojih je oko 70 odsto bilo sa motorima koji zadovoljavaju tek "evro 3" standard što znači da su stari između 13 i 19 godina!

- Taj trend se, nažalost, nastavio i u ovoj godini, a prema našim podacima čak je i veći za 17 odsto - kaže Boban Nikolić, generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova. - Jer, za prva tri meseca ove godine u Srbiju je uveženo 31.309 polovnih vozila.

Nikolić kaže da niko nije protiv uvoza polovnih vozila, ali ukazuje na činjenicu da na primer, za uvoz novih automobila na tržište Srbije je potrebno da ta vozila ispunjavaju "evro 6" ekološku normu a da je za polovna vozila i dalje, propisana "evro 3" norma.

- Brojke su neumoljive - kaže Nikolić. - Uvezeno je u januaru 9.879 polovnih automobila, u februaru 9.148, u martu 12.282 dok je istovremeno prodato nešto više od šest hiljada novih automobila. Odnos jedan prema šest u korist "polovnjaka" sve govori. Postoje indicije da je čak 30.000 vozila uvezeno na "fizičko lice", što bi značilo da je, kao ranijih godina, jedna osoba uvezla stotine vozila. Jasno, to se radi zbog izbegavanja plaćanja taksi i doprinosa, pa je i po tom osnovu i država zakinuta. Za dan-dva imaćemo i te podatke vezane za plaćanje eko-taski (12.000 dinara po toni novog vozila), ali još veći problem je taj što mi nemamo strategiju šta ćemo da radimo sa tim vozilima koja su na kraju radnog veka.

Srbija je, to je već više puta istaknuto postala jedno od najvećih auto-otpada Evrope, s tim što se veliki broj tih krševa i dalje vozi našim drumovima. Tako je i prva tri meseca ove godine od 31.309 vozila uvezeno čak 17.219 vozila sa "evro 3" standardom starih između 13 i 19 godina. Sa "evro 4" motorima uvezeno je 8.668 vozila starih od devet do 13 godina, a sa "evro 5" normom 4.698 vozila starosti od četiri do devet godina.

Vozila koja su stara najmanje tri godine i koja ispunjavaju "evro 6" standard (u Evropi je već na snazi i "evro 6+") se najmanje uvoze. Tako je u Srbiju u prvom tromesečju stiglo samo 724 vozila sa ovom eko-normom.

JEDINI BEZ SUBVENCIJA

SRBIJA je jedina zemlja u Evropi koja ni na jedan način ne stimuliše kupovinu vozila sa čistijim pogonom. Slovencim na primer daju 12.000 evra za kupovinu električnog automobila. U Srbiji nema subvencija, ali ni besplatnog parkiranja, umanjenog poreza, jeftinijeg osiguranja i slično. Jedini dobar primer je JKP "Parking servis" iz Lazarevca koje za električna i hibridna vozila ne naplaćuje parking.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (38)

Server

25.04.2018. 21:40

Pa obezbedite ljudima plate za pristojan zivot pa ce kupovati nove automobile,nemojte ponizavati ovaj napaceni narod sa ovakvim jadnim naslovima,svako bi voleo da ima nov automobil,ali se ne pitate da li vecina ljudi to sebi moze da priustiti,vi kao da ste pali sa marsa pa pisete ovakve bezvezne tekstove

Gliga

25.04.2018. 21:45

Ne vidim razlog zašto bi sve polovnjaka iz uvoza stavili u isti koš kao krševe? Pre 3 godine sam uvezao A klasu koja sad ima već 13 godina, vozim je bez većih intervencije svakodnevno. To je model koji se i dalje mnogo viđa na nemačkim ulicama, pa ako valja njima zašto ne bi valjao i nama?

Dejan

25.04.2018. 22:53

@Gliga - Ti si uvezao A klasu ali na jedan takav auto dođe 30 VW i drugih leševa. Nakon 10 godina auto je sve manje prevozno sredstvo a sve više problem. POsebno kad se radi o polovnjacima koji su pre toga mahom bili na 400-500 000km

Djole

25.04.2018. 22:02

Kad bih imao platu kao gospodin koji prica o ovome a ne minimalac sa fakultetskom diplomom verovatno ne bi ni vozio golfa dvojku...

Nebojsa007

25.04.2018. 22:06

Uvedite zabranu uvoza starijih vozila od 6 godina i eto resenja. Ovo je sramota sta se uvozi. Ko god kupi auto kupio je problem. Sverceri su spremni na sve prevare i podlosti od sipanja u raspadnut motor specialnih aditiva da auto lepo radi par hiljada km do varenja auta na pola sto je zakonom zabranjeno. Neko ce kada se uvede bolja kontrola ostati bez auta a svercer se izvukao sa debelom zaradom i jos auto uvezao na vase ime....

vlada

26.04.2018. 07:53

@Nebojsa007 - Mnogo si ti pametan!!pa sta mislis da bi neko uvozio aute sa euro 3 standardaom kad bi mogo da plati euro sest,a sto se tice,kako ti kazes"svercera",nemozes da genaralises,i medju lekarima,advokatima,uvoznika tekstila ili hrane,ima prevaranata,radim svoj poso posteno i ne boli me glava!!

Смрт €U/NATO окупацији, слобода народу Србије!

25.04.2018. 22:21

Шта би то тачно по аутору, требали возити робови-становници колоније Србије, са "безобразно огромним" месечним примањима од 200 евра? Као "обожавамо" да возимо канте са пређених 300-400 хиљада, и "из ината нећемо да сами себи купимо нов и далеко бољи аутомобил"?Како нам диктирају назови стандард наши "западни пријатељи" окупатори који нас немилице цеде по својим шарафцигер-концлогорима, ускоро ћемо возити тротинете, ако ћемо и за то имати пара...

Paul Kersey

26.04.2018. 07:42

@Смрт €U/NATO окупацији, слобода народу Србије! - Okupator dolazi sa istoka i želi da misliš drugačije.

Ivan

26.04.2018. 09:20

@Смрт €U/NATO окупацији, слобода народу Србије! - Bravo!

Panic Mechanic

26.04.2018. 07:16

@dex - Па ко те тера да увозиш "трактор" (дизелаш - тровач), уместо нормалног аутомобила? То је твоја одлука. Значи - намерно.

Markino

25.04.2018. 22:56

ovaj tekst kaze:gradjani srbije sramite se sto niste u mogucnosti da kupite nov automobil. Sramota jedna da vozite 20godina star auto lada su auto krediti taaaako povoljni a plate dobre ... pih

Pero

26.04.2018. 00:01

Posto smo uzeli odpad od Rusije mislim na migove ovo nije nista bar neke delove polovnih automobila moze da se upotrebi dok delova od migove samo da se pretope nista drugo.

Otvorio mi oci

26.04.2018. 00:38

Ma da sad cu da kupim novi, neki od 20000 evra a ne krs!Da pocnem da skupljam pare od plate pa za jedno 50 godina boze zdravlja da kupim jedan nov, ako mi inflacija ne pojede ustedjevinu do tada!Kad pocnu sa ovim tekstovima kako uvozimo krseve, pa gde zive ti pametnjakovici, pa vecini je uspeh da imaju i stari jugo a taj krs je PREMIJA i to cak jedva realno da mogu da priustim.Sve neke mudrice i konstatacije zakljuci ko da smo u nekom snu, pod tebletama. Pametni kupi mi nov auto a ne krs!

Panic Mechanic

26.04.2018. 11:08

@Otvorio mi oci - Нова Dacia Sandero кошта 8.100 евра.

Mili

26.04.2018. 00:54

prvo dajte uslove pa pa cemo onda pricati o novim...okako je previse bolesno komentarisati ovo.

Pera Detlić

26.04.2018. 07:00

Još jedan veliki dokaz koliko mi dobro živimo, kako kaže av, kupujemo obo što mžemo, po plati kakvu imamo još je to i dobro, počeli smo kupovati i polovne bicikle, kakva primanja, takva i kupovina

Dušan

26.04.2018. 07:17

Ma kupio bih ja nov auto, ali me zeza redovna plata. Prva stigne u avgustu. Pa sam zato prinuđen da vozim auto star 32 godine. Al je prva boja a ja drugi vlasnik. Samo se ne sećam dali ga je neka baba vozila, ali kuče je pozadi ležalo 80%

Stojadin iz KG

26.04.2018. 07:21

Текст је иритирајући. Аутор као да је са друге планете. У овој напредној Србији где власт отима плате и пензије а комуналије, нотари, извршитељи, акцизе, трговци, порезници... као левак торнада усисавају и петопарце из џепова има неко луксуз да размишља о некаквим еуро 4 или 5?!

Вук Вукша

26.04.2018. 07:31

Шта да се ради са платом од 35000. једва се преживи ,а не да купујем бољи ауто.

Damir

26.04.2018. 10:56

@Вук Вукша - Nemoj da voziš onda. Živelo se i bez auta nekako, ne tako davno

Ljave

26.04.2018. 07:37

He bre ljudi pa ko u Srbiji ima para da kupi nov automobil? Sa platom od 25 hiljada?????

Гојко

26.04.2018. 10:15

@Ljave - U pravu si potpuno.Sin mi je prodao Golf IV,koji je pretvorio u krš i danas je otišao u Švajcarsku, da isti kupi,koji je prešao svega 160.000 za 2.000 CHF.Inače u Nemačkoj je litar dizela 1,1 evro,a ovde sa našim platama...

Nikola

26.04.2018. 08:07

Uvoznici novih automobila,sve posten svet,nikad para dosta.Srbija potpisala SSP ,znaci nema zabrana,restrikcija.

Gagi

26.04.2018. 09:00

Ne bi me cudilo da nametnu vece dazbine za elektricna i inace novija vozila po principu-aha, ima para pa da mu i mi uzmemo. I gas se stimulise sirom sveta samo kod nas naplacuju razne takse, ateste...

kataklinger

26.04.2018. 11:35

zabranite uvoz(odmah) i registraciju(za koju godinu) vozila koja su vec tu ispod euro 6 i resen problem. takodje bi trebalo zabraniti lozenje na ugalj, mazut i slicno u gradovima i povecati kapacitete toplana, te nametnuti obevezu gradjanima da se prikljuce na iste po povoljnim cenama i na duzi period otplate. mnogo smo zagadjeni te je ovo jedini nacin da se to sredi.