Evro 3 motori bez zabrane
21. 02. 2018. u 15:45
I nova uredba o uvozu polovnih automobila u Srbiju nije pooštrila uslove za zaštitu životne sredine. Lane uvezena 158.462 polovnjaka, većina starosti između 13 i 18 godina
U SRBIJU su prošle godine uvezena čak 158.462 polovna automobila od kojih su 97.393 imala "evro 3" motore stare između 13 i 18 godina, ali po svemu sudeći ta cifra će u ovoj godini biti znatno nadmašena!
- Ne bi bilo iznenađenje da na naše drumove stigne i svih 200.000 polovnjaka, uglavnom iz zemalja zapadne Evrope - kaže za "Novosti" Dragan Škrnjić, dobar poznavalac automobilskog tržišta.
Prvo država nije ni najnovijom uredbom o uvozu korišćenih vozila ograničila uvoz vozila sa "evro 3" motorima, objašnjava Škrnjić. Dok mi dozvoljavamo da se na našim drumovima voze četvorotočkaši sa zastarelim motorima, koji više zagađuju životnu sredinu, istovremeno, u zemljama Evrope se, zahvaljujući subvencijama države ali i snažnoj propagandi, velika većina vozača rešava svojih starih vozila i kupuje "ekološke". Subvencije za električne automobile, na primer u Sloveniji, idu i do 12.000 evra, a izgradnja mreže brzih elektropunjača se odvija izuzetno brzim tempom. Placevi polovnih vozila su krcati, a svi pokazatelji govore da najveći deo završava u zeljama istočne Evrope, pri čemu je Srbija "lider u regionu".
PROČITAJTE JOŠ - Za polovnjake iskeširali 400 miliona!
Pri tome je novom uredbom dozvoljen i uvoz vozila starijih od 30 godina, bez obzira na vrstu motora, takozvanih oldtajmera.
Ipak, ne treba misliti da sada ta vozila mogu "automatski" da se uvoze. I dalje, kao i do sada, postoje ograničenja prilikom uvoza oldtajmera. Do sada je osnovni uslov bio da su vozila proizvedena pre 31. januara 1970.
- Po novoj uredbi o uvozu oldtajmera koja je stupila na snagu neophodno je da je vozilo starije od 30 godina i da ispunjava određene kriterijume - kaže Bratislav Petković, vlasnik Muzeja automobila iz Beograda, koji izdaje potvrde neophodne za uvoz "starovremenskih automobila".
PROČITAJTE JOŠ - Polovnjaci iz EU i dalje bez carine
Petković objašnjava da je teoretski moguće, na primer, uvesti i "golfa dvojku", koji ispunjava uslov starosti, ali da je to vrlo teško uraditi u praksi jer je jedan od kriterijuma da na vozilu svi delovi, do poslednjeg šrafa, budu originalni. Iako nije izričito navedeno u Uredbi, podrazumeva se da ta vozila predstavljaju "svojevrstan materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije ili društvenog nasleđa".
- Vozila koja se u takvom stanju nalaze u zemljama Evrope su mnogo skuplja nego slična na našem tržištu, pa i sa te strane ne postoji bojazan da će se ona uvoziti - tvrdi Petković.
PROČITAJTE JOŠ - Pola milijarde evra dali smo na krševe
Polovna vozila koja se ne ubrajaju u kategoriju oldtajmera moraju da imaju najmanje "evro 3" motore i ne podležu carinjenju, baš kao i novi automobili, ukoliko su proizvedeni u zemljama EU (najmanje 60 odsto delova mora da bude EU porekla) i na njih se posle carinske procedure plaća porez od 20 odsto. Na vozila van EU plaća se i carina od 12,5 odsto.
Peter
21.02.2018. 15:52
da ali ''krsh" sa euro3 motorom je bolji od novog fiata 500l..nove dacije..itd
@Peter - Novi Fiat , nova Dačija se na tom istom zapadu prodaju po salonima a te "divote" od 15 godina na deponijama. U Italiji čak i plaćaju placevima ( oko 200e) da odlože svoje kršine. Pa ko voli...
ja imam 2.000€,neka mi drzava da subvencije od 7-8.000€ i ja cu stititi okolinu,kupicu novi automobil.
U BiH euro4 minimum.
Neka mi poslodavac da platu od 1500-2000 evra i kupujem odmah "ekoloski" automobil i instaliram stanicu za punjenje u dvoristu o svom trosku.Nije mi potrebna nicija subvencija,sam cu da finansiram kredit.Ovako,dok me drzava "motivise" sa 250 evra plate za 250 radnih sati mesecno,sijace mi lampica za rezervu dok ne pregori a auto ce se paliti samo u izuzetnim slucajevima.
Komentari (7)