Auto-škole staju zbog Pitagore
02. 12. 2017. u 16:02
Dramatičan apel oko 2.500 instruktora vožnje u Srbiji zbog novih propisa. Protive se propisanom polaganju za licence svakih pet godina
UKOLIKO se pod hitno ne promene odredbe Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije, sasvim je realno da veliki broj auto-škola stane sa radom već 1. januara sledeće godine,
Razlog je ponovno polaganje za licence instruktora vožnje shodno odredbama postojećeg Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije, a koje se ne menjaju ni predloženim zakonom o izmenama i dopunama ZOBS koji se nalazi u Skupštini Srbiji i čeka usvajanje.
- Mi na ovu nečuvenu odredbu ZOBS, po kojoj instruktori moraju svakih pet godina ponovo da polažu za licencu, što nema nigde u svetu i u Srbiji se odnosi samo na ovu profesiju, upozoravamo još poodavno, ali nas niko od nadležnih ne čuje - kaže, za "Novosti", Milan Todorović. predsednik Udruženja auto-škola Beograda.
On tvrdi da je nelogično da instruktori, koji imaju peti stepen stručne spreme, iskustvo, ponovo polažu ispit iz osam oblasti, od kojih mnoge čak nemaju nikakve veze sa vozačkom obukom.
PROČITAJTE JOŠ - Stara signalizacija parkirala auto-škole
- Zar nije nonsens da instruktora vožnje propituju o Pitagorinoj teoremi ili o Kulonovom zakonu - pita se Todorović. - Pri tome, svake godine instruktori pohađaju seminare koje organizuje Agencija za bezbednost saobraćaja i za to plaćaju 10.000 dinara. Dodajte i cenu ispita od 5.000 dinara i sve to pomnožite sa oko 4.000 instruktora u Srbiji pa će vam sve postati jasnije.
PROČITAJTE JOŠ - Instruktori vožnje: Niže cene put u haos
- Ogromna većina auto-škola ima upravo minimalan broj, dakle tri instruktora. Ukoliko samo jedan ne želi da polaže ili ne položi ispit, auto-škola automatski staje sa radom - tvrdi Todorović.
On podseća i da je posle donošenja ZOBS 2009. upravo zbog "neverovatnih propisa" broj auto-škola u Srbiji sa 850 smanjen na oko 400.
Zahtev, svojevrsnu peticiju, potpisalo je do sada oko 2.500 zaposlenih u auto-školama Srbije i ona će već u ponedeljak biti prosleđena predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću, premijerki Ani Brnabić, Skupštini Srbije, Ministarstvu prosvete i Ministarstvu saobraćaja, potvrdio je za "Novosti" Milan Todorović, predsednik Udruženja auto-škola Beograda, članice Privredne komore auto-škola Srbije, koja je takođe stala iza inicijative zaposlenih, kao i sva ostala strukovna udruženja.
Milan
02.12.2017. 16:43
Pa moraju da uberu vlastodršci odnosno drugovi članovi i odatle novac.Ništa čudno, svuda gde mogu to i rade
Ове табле са натписом"ауто школа" или боље "обука возача" би требало да буду стандаризоване и да у целој србији изгледају исто.То јест да буду исте .Овако имамо шарениш и хаост од изгледа тих школа.На крову сви требају да имају стандаризоване табле а са стране и позади на колима да се напише име школе.Уведите коначно неки ред.наравно све то да буде на службеном писму,а де су мањине испод службеног може и њихово.
Predloge zakona, pišu saobraćajni inženjeri i pravnici. Jedni i drugi odlaze kod instruktora na obuku i polaganje za vozačku dozvolu.Sve je rečeno.
U americi sam polozio vozacki bez dolara troska. Odes u DMV (division of motor vehicles), uzmes knjizicu za dzabe (siguran sam da ovih godina postoji i na netu), ucis iz nje i odes na polaganje (20 pitanja, moras da pogodis 80%), na kompu kuckas da li je odgovor a, b, c, d....ako ne prodjes onda opet mozes za dve nedelje. Kad polozis, imas pravo da vozis sa iskusnim vozacem pored sebe. Znaci ne moras da uzimas casove ako ne zelis. A polaganje je na poligonu tog istog DMV-a i kraj.
Komentari (4)