UKOLIKO bi se usvojio predlog izmena i dopuna novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji se odnosi na određivanje najniže cene obuke za vozače, posledice po bezbednost saobraćaja bile bi katastrofalne, smatraju u udruženjima auto-škola Srbije.

Naime, po sadašnjem ZOBS, najnižu cenu obuke određuje Vlada, ali bi po novom zakonu (koji je trebalo da se donese još početkom godine) ta odredba bila izbrisana.

- Nama su na sastanku u MUP rekli za tu mogućnost, a mi smo odmah izrazili svoje negodovanje - kaže predsednik Udruženja auto-škola Beograda Milan Todorović. - I to ne zbog toga što smo protiv pojeftinjenja obuke, već što bismo došli u situaciju od pre donošenja odluke o najnižoj ceni.

Opet bi neke nesavesne auto-škole nudile nerealno nisku cenu za sticanje dozvole, tako što bi "štedele" na obaveznom broju časova i praktične i teoretske nastave, ponovo bismo dobijali mlade vozače opasne i po sebe i druge, tvrde u udruženju auto-škola.

Todorović kaže da je sadašnja cena obuke realna, jer za teoretski čas polaznik plaća 300, a za čas praktične obuke 1.000 dinara.

REŠENjE SA MUP TODOROVIĆ kaže i da su na putu da sa MUP najzad reše problem lošeg funkcionisanja ISO sistema preko kojeg su sve auto-škole umrežene.
- I dalje ima mnogo problema, dese se nenamerne greške, na primer prilikom unošenja u sistem, i ne mogu da se isprave, a inspekcije onda kažnjavaju auto-škole. U MUP nam je usmeno rečeno da će se u tim slučajevima priznavati naše knjige rada, ali tražimo i pismenu potvrdu toga - kaže Todorović.

- Ima li neko ko drži, na primer, čas iz engleskog za 300 dinara? Pri tome mi od tih 300 dinara plaćamo i predavača i sve dažbine državi - kaže Todorović. - Ako na praktičnom času potrošite 1,5 do 2 litra goriva, platite instruktora, dažbine, uračunate amortizaciju vozila i slične troškove, jasno je da tu nema neke velike zarade.

Udruženja auto-škola Beograda i Srbije, ipak, smatraju da ima načina da polaganje vozačkog ispita bude jeftinije.

- Nama država ne daje olakšice kada kupujemo vozila, iako su nam to sredstava za rad. Plaćamo PDV i na rezervne delove. Mogli bi da nam, kao i taksistima na primer, daju olakšice prilikom kupovine goriva. To bi smanjilo cenu obuke, ali sasvim sigurno ne bi uticalo na kvalitet - kaže Todorović.

U slučaju promene propisa, postoji i mogućnost da velike auto-škole namerno snize cenu obuke i sa "damping" cenama unište konkurenciju, smatraju u većini auto-škola s kojima smo juče razgovarali. To bi uslovilo dalje smanjenje broja auto-škola, pogotovo u manjim sredinama, pa bi kandidati morali da za pojedine kategorije putuju i više od stotinak kilometara.