PRIVREDNI rast jedne zemlje najlakše se ,kažu stručnjaci, može pratiti po povećanoj potražnji za privrednim vozilima. I tu ,naravno, ključnu ulogu u prikazu stanja ne igraju "teškaši" već laka komercijalna vozila, budući da su mala i srednja preduzeća, privrednici ti, koji nekako, najbrže daju zamajac privredi svake zemlje.

Pročitajte još: Golf “osmica” priča sa drugim kolima i ne treba mu ključ: Šta sve nudi novi model automobila omiljenog među Srbima (FOTO/VIDEO)

Zato ne čudi da je i "Opel" dodao gas i na srpskom tržištu. Tako je kompanija "Opel Srbija" predstavila je po prvi put kompletnu svoju podmlađenu gamu lakih komercijalnih vozila, "opel vivaro", "movano" i "kombo" sada čine najmlađu flotu ove vrste vozila na tržištu.

"Opel" je pokrenuo model ofanzive za laka komercijalna vozila kao i za putnička vozila, a činjenica da je "movano" u prvih deset bestselera u svojoj klasi podvlači važnost LCV strategije kod nemačkog proizvođača. Paleta lakih komercijalnih vozila "Opel" dostupna je u, verovali li ne, u više stotina varijanti za svaku namenu kupaca.

Pročitajte još: Duboka šara čuva džep, a kazne od šest do 800.000 dinara!

- Opel i njegov inženjerski tim zadužen je za razvoj LCV programa lakih komercijalnih vozila za celu PSA grupu i očekujemo izuzetno dobre proizvode tog rada. Sa nestrpljenjem čekamo novi "movano", koji će se pojaviti 2021, a izrađuje se u "Opelovoj" fabrici u Gljivicama - predstavio je, nikad brojnijim predstavnicima medija Aleksandar Nikolić menadžer proaje lakih komercijalnih vozila Opel Srbija - Mi imamo jedan zahtevan plan da od 2017. do 2020. godine povećamo prodaju LCV vozila za 25 odsto i mislim da smo na dobrom putu da to i realizujemo. U sledećoj godini naša želja je da učešće na tržištu komercijalnih vozila bude isto sa učešćem putničkih vozila, što do sada nije bio slučaj. Očekujemo da market šer bude između 6,0 i 7, o odsto.

Nikolić je naglasio i da se paralelno sa elektrifikacijom putničkog programa dešava i elektrifikacija komercijalnog programa i da se sredinom sledeće godine očekuje "vivaro" sa električnim pogonom.

"OPEL MOVANO"

Kabina novog "movana" je dizajnirana kao moderna pokretna kancelarija, a brojni sistemi asistencije i tehnologije olakšavaju život na poslu i čine ga prijatnijim. Sa oko 170 hiljada prodatih jedinica do sada, "movano" je bestseler u E-van segmentu tržišta. Bio je redovno među najboljih 10 u svojoj klasi tokom protekle dve godine i zato ne čudi što ga smatraju operativnom zvezdom u svetu vanova.

Kao i pre, novi "movano" panel van je dostupan u četiri dužine i tri visine, sa maksimalnom ukupnom masom vozila do 4,5 tona i 17 kubnih metara tovarnog prostora.

Brojni sistemi asistencije za vozača, koji su dostupni po prvi put u "movanu" i kojih nema u ponudi konkurencije, čine vožnju opuštenijom i pre svega bezbednijom. Idealnu vidljivost sa svih strana obezbeđuju sistemi upozorenja na vozila u mrtvom uglu i "Rear Vision" kamere za pogled unazad. Funkcije kao što su upozorenje na vozila u mrtvom uglu i upozorenje na napuštanje saobraćajne trake će takođe povećati bezbednost drugih učesnika u saobraćaju. Sedišta sa više načina podešavanja dodaju udobnost, omogućavajući vozaču "movana" da nakon duge vožnje kabinu napusti odmoran. Opciona komforna sedišta za vozača i suvozača nude podešavanje lumbalne podrške. Ukoliko se "movano" često vozi po neravnim površinama, vozači će ceniti sedište sa vazdušnim oprugama. Vozač može da podesi elastičnost po svojoj želji.

Tu je i odlična povezanost i ponuda infozabavnog sistema koji je kompatibilan sa Apple CarPlay i Android Auto sistemima, a takođe podrazumeva i 7-inčni ekran osetljiv na dodir. Pametni telefoni mogu da se pune bežično. Novi, snažniji, efikasniji i praktičniji "movano" naglašava važnost "Opelove" strategije rasta prodaje lakih komercijalnih vozila, koja je deo PACE! strateškog plana za postizanje održive profitabilnosti.

"Opel movano van 2.3D" može se nabaviti po ceni od 25.322 evra uz učešće

"OPEL VIVARO"

Od 2001, "vivaro" ima vrhunsku reputaciju kao dostavno vozilo, sa oko milion jedinica koje su sišle sa proizvodnih traka. Sa veličinama koje su skrojene za razne potrebe i brojnim inovativnim tehnologijama, novi "vivaro" može svaki posao da obavi bolje nego ikada pre, kaže se, između ostalog u saopštenju "Opela" dostavljenog "Novostima".

Nova generacija "vivara", sa kapacitetom vuče do 2.500 kg, nije samo svestrani transporter već se pokretom ručnog zgloba pretvara u kancelariju na točkovima. Zahvaljujući FlexCargo sistemu, naslon srednjeg sedišta se preklapa i postaje sto za dokumente, laptop ili tablet. "Opel vivaro" nudi tri umesto dve dužine (4,60 metara, 4,95 m i 5,30 m), a sa maksimalnom zapreminom tovarnog prostora od 6,6 kubnih metara, ima nosivost do 1.400 kilograma što je više od 200 kg više od prethodnika. Isto važi i za kapacitet vuče: maksimalna opterećenost prikolice od 2.500 kg je sada za pola tone viša nego pre. Jedino što je skromno je visina, jer je većina varijanti visoka oko 1,90m. Novi "vivaro" zahvaljujući toj činjenici može da pristupi podzemnim garažama ili tržnim centrima, što olakšava utovar i istovar. Neometan pristup tovarnom prostoru je omogućen putem širokih zadnjih i kliznih bočnih vrata. Posebno praktična su klizna vrata koja se, po prvi put u "vivaru", otvaraju automatski. Pokret stopalom ka senzorima je sve što je potrebno van vozila. Predmeti dužine do 4,02 m mogu da se bezbedno smeste u verziju dužine 5,30 m, zahvaljujući FlexCargo mogućnosti utovara ispod prednjeg putničkog sedišta.

Novi "vivaro van 1.5D" može se kupiti po ceni od 21,0720 evra.

"KOMBO KARGO"

Kada se uzmu u obizir sve opcije koje nudi "kombo", ne čudi činjenica da je nosilac titule za najbolji van ove godine. "Opel kombo kargo" dolazi u dve verzije - može biti dugačak 4,40 metara ili 4,75 metara u verziji "kargo" koja nudi dodatni teretni prostor. Ono što ovaj model ističe jesu kompaktne dimenzije spolja u kombinaciji sa izuzetnom prostranošću unutra, pa "kombo kargo" raspolaže maksimalnom zapreminom teretnog prostora od čak 3,8 m3, dok je korisna nosivost 1.000 kg. Bezbedan transport dugačkih predmeta je uža specijalnost ovog vana, budući da nudi fleksibilne otvore u zadnjim vratima, ali i na krovu, koji se otvaraju i do 40.

Takođe, "kombo kargo" opciono nudi dvoje kliznih vrata, kao i mogućnost da zadnja vrata budu asimetrična, sa prozorom. Kabina može biti odvojena od tovarnog prostora čvrstom pregradom, staklom ili rešetkom. Takođe, unutrašnjost obezbeđuje mesta za prevoz tri putnika u kraćoj, a opciono i za pet putnika u dužoj XL verziji. Sva sedišta su sklopiva, pa kada se ne koriste, lako se dobija dodatni prostor za teret.

Vozaču i putnicima je na raspolaganju čak 15 ostava za sitnice, dok je komfor zagarantovan sedištima sa uzdignutom pozicijom sedenja, 8-inčnim ekranom multimedije koja može biti opremljena navigacionim sistemom, glasovnim komandama i mogućnošću povezivanja sa pametnim telefonima koji koriste iOS i Android platforme, a za koje je opciono obezbeđeno i bežično punjenje.

O bezbednosti brinu brojni sistemi i asistencije, poput automatskog kočenja sa detekcijom pešaka, sistema za održavanje vozila u traci, za pospanost vozača, za prepoznavanje saobraćajnih znakova, tu su i adaptivni tempomat, kao i automatski farovi, kamera za vožnju unazad, head-up displej, a nudi se i sistem bočnog čuvanja koji koristi 12 senzora kako bi upozorio vozača na prepreke pri skretanju.

"Opel kombo van 1.5D" može se kupiti po ceni od 15,904 evra.