Južnokorejski automobilski gigant "Kija Motors" je sa razvojem plug-in hibrida za varijante "XCeed" i "Ceed Sportswagon" učinila još jedan korak na svom putu elektrifikacije. Nove varijante sa niskim emisijama štetnih gasova, koje će biti lansirane početkom iduće godine, predstavljaju Kijine prve električne modele u segmentu kompaktnih porodičnih vozila.


- Ova dva modela otvaraju "Kijinu" sledeću važnu fazu, jer sa njima predstavljamo napredne pogone sledeće generacije naše ponude. Prodaja novog "Ceeda" je u ovoj godini u odnosu na prvu polovinu 2018. veća za čak 40,1 odsto, a plug-in će nesumnjivo samo još povećati privlačnost naše ponude - rekao je Emilio Herera Izvršni direktor "Kija mMotors Evropa".

PROČITAJTE JOŠ - Počela proizvodnja nove "opel korse": Bestseler iz Saragose

On kaže i da su u prvoj polovini 2019. godine su električni modeli predstavljali već jedno od sedam prodatih vozila "Kije" u Evropi.

- Radi se o trendu, koji se samo još učvršćuje - dodao je Herera- Dok ostale marke govore o svojim planovima elektrifikacije "Kija" već ima široku ponudu električnih vozila. Naša ponuda lakih hibrida, klasičnih hibrida, plag-in hibrida i električnih vozila sada nudi kupcima još više izbora i nižeoperativne troškove u različitim segmentima automobila.

Proizvodnja plag-in hibrida "Kia XCeed" i "Ceed Sportswagon" će se odvijati u Slovačkoj (Žilina), a to će ujedno biti i "Kijini" prvi priključni hibridi, koje će proizvoditi u Evropi. "Kijina" sedmogodišnja garancija (do 150.000 km, prve tri godine bez ograničenja kilometraže) je fabrička garancija, a važiće i za baterije i elektromotor. Prodaja obe varijante, namenjene isključivo Evropi, počinje početkom iduće godine.

Plug-in hibridi "XCeed" i "Ceed Sportswagon" nude ubedljivu alternativu klasičnim benzinskim i dizel modelima. Novi pogon kombinuje litijum-polimerni baterijski sklop kapaciteta od 8,9 kWh, elektro motor snage 44,5 kW i 1,6-litarski "Kappa" benzinski četverocilindrični GDI motor. Ukupna snaga pogona iznosi 141 KS, a najveći obrtni moment iznosi 265 Nm, što modelu "Ceed Sportswagon" omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/č za 10,8 sekundi, dok je "XCeed" za to potrebno tačno 11 sekundi.

Pogon snagu prenosi pomoću 6-stepenog menjača sa dvostrukim kvačilom (6DCT), koji vozačima nudi zabavniju vožnju od ostalih hibridnih vozila opremljenih sa elektronskim bezstepenim menjačem (e-CVT). Tradicionalni e-CVT hibridi prenose izlaznu snagu pomoću elektro motora, što znači gubitak snage tokom pretvaranja energije. "Kijin 6DCT" se razlikuje, jer omogućava punu izlaznu snagu i kod benzinskog i kod elektro motora, paralelno preko menjača, uz minimalan gubitak energije.

Tehnologija regenerativnog kočenja, koja je deo standardne opreme plag-in hibridu omogućava skladištenje kinetičke energije i punjenje baterijskog sklopa tokom kočenja ili krstarenja, što doprinosi poboljšanju efikasnosti pogona.

"Kija" procenjuje da će domet isključivo na struju dostizati oko 60 kilometara za oba vozila, što bi vozačima trebalo biti dovoljno za većinu dnevnih i kratkih vožnji.

Emisije CO2 za plag-in varijante još nisu poznate, jer još nije završen postupak homologacije.

Obe varijante su opremljene "Kijinim" novim sistemom za emitovanje zvučnog upozorenja,koje se aktivira samo kod vožnje na struju pri malim brzinama i kod vožnje unazad.

Sistem emituje zvuk do 59 dBA, koji bezbedno obaveštava pešake o kretanju vozila.

Obe varijante mogu da se pohvale karakterističnim dizajnerskim detaljima po kojima se razlikuju od benzinskih i dizel varijanti "XCeeda" i "Ceeda Sportswagon".

- Vozila imaju zatvorenu masku sa "karakterističnim tigrovim nosom", koja poboljšava aerodinamičnost, a "Sportswagon" je dobio i "eco plug-in" spoljašnje oznake - kaže se u saopštenju koje je "Kija" dostavila "Novostima".- Ulaz za punjenje je gotovo neprimetno postavljen iznad prednjeg levog blatobrana. Modeli sa standardnim 16-ičnim aluminijumskim naplacima imaju svoj dizajn naplataka, a na raspolaganju su i opcionalni 17- (Ceed Sportswagon) i 18-inčni naplaci (XCeed).

U unutrašnjosti je sportska kabina zadržala prema vozaču usmerenu armaturnu ploču, nizak položaj sedenja i ergonomiju Ceedove postojeće ponude. Nove plag-in hibridne varijante imaju i nekoliko novih funkcija, koje unapređuju praktičnost kako bi kupci izvukli maksimum iz ovih novih varijanti.

Obe varijante su opremljene indikatorom napunjenosti, vizuelnim pomagalom koje vlasnicima pokazuje da li se njihovo vozilo puni ili je baterija već napunjena.

Njegova pozicija na vrhu armaturne ploče vozačima omogućava da spolja odmah vide stanje napunjenosti (npr. kada je vozilo parkirano na kućnom prilazu, a vlasnik u kući).

Osvežen eksterijer, noviteti u kabini - telematika sa prikazom obližnjih punionica Oba vozila nude Kijin infotainment sa 8-inčnim ekkranom na dodir ili opcionalni 10,25-inčni ekran sa navigacionim sistemom i "Kijinom" telematikom "UVO Connect. Sistem"

Baterijski sklop kapaciteta od 8,9 kWh nalazi se pored 37-litarskog rezervoara, ispod klupe, suprotno od ostalih sličnih vozila gde baterijski sklop oduzima dragoceni prostor u prtljažniku." Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid" - najpraktičniji model porodice "Ceed" - može se pohvaliti 437-litarskim prtljažnikom, odn. do 1.506 litara u slučaju potpuno oborenih sedišta (klupa je deljiva u odnosu 40:20:40). "Kija

XCeed Plug-in Hybrid" ima prtljažnik zapremine 291 litara, koji može da naraste na 1.243 litara u slučaju spuštenih zadnjih sedišta. Potrebno je spomenuti i prostor ispod prtljažnog dna namenjen držanju kabla za punjenje, kada isti nije u upotrebi.

Prodaja obe varijante širom Evrope predviđena je početkom iduće godine kada će biti saopštena i cena.