VEĆ prvog dana 54. međunarodnog salona automobila u Beogradu i 12. sajma motocikala poseta je prevazišla sva očekivanja, pa organizatori ovogodišnje izložbe zadovoljno trljaju ruke. Jer, sledi prvi od dva vikenda ovogodišnjeg salona, pa će se, po svemu sudeći, dobra atmosfera i zadovoljstvo na licima prodavaca i kupaca nastaviti.

Iako su najatraktivnija vozila vredna i više od 300.000 evra - za koja su se, po običaju, odmah našli kupci, reporteri "Novosti" su se uverili da ne postoji nijedan štand na kome nema makar jednog vozila primerenog dubini prosečnog srpskog džepa.

PROČITAJTE JOŠ - Naš sajam u svetskoj eliti

Jedini proizvođač automobila u Srbiji, domaća kompanija "Fijat-Krajsler automobili", izložila je široku paletu vozila, počevši od aduta iz Kragujevca "fijata 500 L" do moćnih "alfi" i džipova. Jedan od najjeftinijih automobila na Sajmu, sa veoma bogatom opremom, jeste "panda", sa cenom od 8.490 evra, ali, sudeći po reakcijama posetilaca, apsolutni hit na štandu "Fijata" biće model "tipo" u opremi "strit", za koji treba izdvojiti 10.990 evra.

PROČITAJTE JOŠ - MEĐUNARODNI SAJAM AUTOMOBILA U BEOGRADU: "Rols-rojs" prva zvezda

Velike popuste koje nude svi prodavci na svojim štandovima prate i mnogobrojne poslovne banke i lizing kuće, jer kako kaže predsednik Asocijacije uvoznika automobila dr Miloš Petrović, više se ne gleda koliko automobil ukupno košta, već koliko za njega izdvajate mesečno. Tom logikom su se rukovodili i naši prodavci vozila, pa tako na štandu "Hjundaija" model "I10", koji košta 9.200 evra, može da se kupi već za 82 evra mesečno.

Treba dodati i da mnogi trgovci, uz dogovor sa bankama i lizing kućama, nude automobile na 36 i više meseci bez ikakve kamate. Tako, na primer, "Tojota" prodaje svoj gradski automobil "ajgo" za 79 evra mesečno, a "jaris", jedan od najpopularniijih automobila u svom segmentu, za 99 evra mesečno. Jedan od najvećih hitova ovog sajma, premijerno prikazana "tojota korola" sa hibridnim motorom, može da se registruje i vozi uz plaćanje rate od 210 evra mesečno, uz učešće od 30 odsto.

Da bi svoje automobile nudio što povoljnije, "Sitroen" je sa poslovnom bankom ugovorio kamatu od 0,99 odsto i da se rok otplate kredita ili lizinga produži na čak 84 meseca, pa sada novi model C3 mesečno košta 107 evra. Istom logikom rukovodio se i "Pežo", pa njihovi modeli mogu da se voze uz mesečnu ratu od 107 evra pa naviše.

Od vozila sa relativno pristupačnim cenama, tu su i "dačija logan" - 8.250, i "reno klio" - 9.390 evra.


AUTOMOBIL GODINE "PEŽO 508"

AUTOMOBILSKA asocijacija novinara Srbije, u kojoj je bio i reporter "Novosti", za automobil 2019. u našoj zemlji izabrala je "pežo 508". Najprodavaniji automobil u konkurenciji hibrida tokom 2018. bila je "tojota", a najprodavaniji električni automobil je "Folksvagenov" model AP.

Za pi-ara godine proglašena je Irena Trifunović iz kompanije "Opel", nagradu "Ivan Katunac" za najbolji novinarski tekst o automobilima dobio je Zoran Samardžić, a nagrada za najbolju fotografiju otišla je u ruke Nikole Radulovića.


Za ukupni doprinos u automobilskom novinarstvu nagradu je dobio Vladan Slavković. Nagrade je, na prigodnoj svečnosti, uručila ministarka saobraćaja i građevine dr Zorana Mihajlović.