POVRATAK LEGENDARNOG AUTOMOBILA: Svetska premijera Tojote gr supra
15. 01. 2019. u 22:41
Jedna od zvezda Salona automobila u Detroitu ima redni šestocilindrični tvin-turbo motor, maksimalne snage 340 "konja" i najvećeg obrtnog momenta od 500 Nm
Novai adut Japanaca kreiran je kao sportski automobil u njegovom najčistijem obliku, bez kompromisa koji bi umanjili zadovoljstvo u vožnji. Glavni inženjer Tetsuja Tada držao se klasične koncepcije s napred postavljenim, rednim šestocilindričnim motorom koji pokreće zadnje točkove, oslanjajući se na nasleđe prethodnih generacija i jedinstvenog sportskog modela "2000 GT". Ljubitelji visokih performansi mogu da očekuju uzbudljiv spoj snage, agilnosti i preciznog upravljanja, ostvaren kombinacijom kratkog međuosovinskog rastojanja i širokog traga točkova, male težine, niskog težišta i veoma čvrste konstrukcije.
Trolitarski šestocilindrični motor ima dvostruki turbo punjač i isporučuje 340 KS i 500 Nm. U kombinaciji s automatskim osmostepenim menjačem, karakteriše ga glatko i snažno ubrzanje, s velikom količinom obrtnog momenta dostupnim u širokom spektru obrtaja.
PROČITAJTE JOŠ: "Tojota korola" ime za sve
Predsednik "Tojote" Akio Tojoda lično je testirao novi kupe na pisti u Nurburgringu, pre nego što je dao finalno zeleno svetlo. Isporuke nove "GR supre" počeće krajem leta, a proizvodiće se u Gracu (Austrija).
Dizajn obezbeđuje optimalnu aerodinamiku i idealan balans mase između osovina. Na primer, krov s dvostrukim "mehurima" nije samo stilska karakteristika inspirisana nasleđem, on je efikasan u smanjenju otpora vazduhu tako što redukuje prednju zonu automobila, bez žrtvovanja prostora za glave u kabini.
Vozačevo okruženje u novoj "supri" spaja tradicionalne elemente s ultra-modernom funkcionalnošću. Dizajniran da pomogne vozaču da se u potpunosti fokusira na vožnju i događaje na putu, kokpit je direktno inspirisan "radnim" prostorom trkačkih jednoseda. Vodilo se računa o svakom detalju, a jedan od njih su i meka, podupirajuća ulegnuća za kolena na oblogama vrata i centralne konzole.
"Head-up" displej, merači i ručice za promenu stepena prenosa pozicionirani su direktno ispred vozača, s dodatnim prekidačima koji se nalaze na trokrakom upravljaču. Sam upravljač oblikovan je tako da odlično leži u rukama i obložen je kožom. Displej od 8,8 inča visoke rezolucije je jasno vidljiv kroz upravljač, sa 3D efektom i indikatorom promene stepena prenosa postavljenim u sredini. Digitalno očitavanje brzine je levo a infotainment i navigacione informacije na desnoj strani.
Asimetrična centralna konzola kabine jasno razdvaja vozačev kokpit od više otvorenog prostora za suvozača. I tu je obezbeđena zaštita za kolena. Kontrolni panel klima uređaja ponosno stoji na konzoli s "memory-touch" prekidačima za jednostavno rukovanje, a 8,8-inčni centralni multimedijalni displej postavljen je iznad konzole. Ovaj displej može da funkcioniše putem dodira ili da se njime upravlja preko rotirajućeg kontrolera.
Prtljažnik je dovoljno velik za stvari dve osobe koje žele da odu negde za vikend i može da se poveća pomeranjem panela u zadnjem delu kabine, čime se stvara dovoljno prostora za golf-torbu ili opremu neophodnu za odlazak na "track day".
Srce nove "supre" je trolitarski redni šestocilindrični motor, koji isporučuje maksimalnu snagu od 340 KS (DIN) i najveći obrtni moment od 500 Nm. Opremljen je dvostrukim turbo punjačem, direktnim ubrizgavanjem goriva visoke preciznosti i konstantnom varijabilnom kontrolom ventila koja obezbeđuje najviši nivo obrtnog momenta u klasi već na veoma niskom broju obrtaja motora.
PROČITAJTE JOŠ: JAPANSKA BOMBONA: Nova "tojota ajgo" na skeneru "Novosti"
Snaga moćnog šestocilindraša prenosi se na zadnje točkove uz pomoć osmostepene automatske transmisije koja omogućava munjevite promene na više i niže, s kratkim prenosnim odnosima za niže stepene prenosa. Vozač može preuzeti kontrolu nad promenom brzina korišćenjem polugica na upravljaču i izabrati "Normal" ili "Sport" mod vožnje, kako bi prilagodio rad menjača svojim potrebama ili uslovima vožnje. "Launch Control" funkcija omogućava snažno ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h za samo 4,3 sekunde.
Sve verzije namenjene evropskom tržištu biće opremljene aktivnim diferencijalom koji radi i kad vozilo ubrzava i kad usporava i ima raspon "zaključavanja" od nule do 100 odsto, s trenutnim odgovorom. Posvećena "ECU jedinica" obavlja monitoring velikog broja inputa, uključujući položaj upravljača, nivo gasa i pritiska na papučicu kočnice, broj obrtaja motora i brzinu kretanja radi adekvatnog rada sistema.
Na aluminijumske naplatke od 19 inča montirani su pneumatici "Michelin Pilot Super Sport" visokog nivoa prianjanja, a na zadnjoj osovini su nešto širi nego na prednjoj. Sve to prate odgovarajuće četvoroklipne "Brembo" kočnice.


Није Него
16.01.2019. 16:17
нешто овде опасно не штима, нова супра личи на алфу, има 3.0 мотор би турбо са само 340кс, а производиће се у Аустрији???
Komentari (1)