ŠTA savremeni kupac očekuje od automobila? a bude bezbedan,lep, ekonomičan,zabavan za vožnju, praktičan,da ne zagađuje previše okolinu, da bude krcat najsavremenijom tehnologijom ... Naravno, bez "povezanosti" ("andorid","epl kar go") ne ide...Još kad bi i privlačio poglede!

Kad sve ovo "stavite na papir" verovatno pomislite na neki moderan terenac, limuzinu (najmanje više srednje klase) u svakom slučaju, na vozilo namenjeno onima sa dubljim džepom. Teško je da ćete, bar ne "na prvu loptu" pomisliti na gradski automobil,koji pri tome košta ispod 10.000 evra. Da li, kada ugledate novu "tojotu ajgo", još ako imate priliku i da je isprobate onda ćete na savremenu auto-industriju gledati alo drugačije. Ili, bar na "Tojotu".

Japanski gigant, uspeo je da svoje najmanje vozilo u ponudi stavi u sam vrh gradskih automobila. "Tojota ajgo" pleni na prvi pogled. Atraktivan dizajn, mnoštvo boja, veliki broj kombinacija "kolornih čarolija" ekterijera ali i unutrašnjosti, daje jasan, prepoznatljiv pečat baš kao i smele linije koje čine da ova "japanska bombona" privlači poglede kao magnetom. "Ajgo" dodatno istuču prednja LED svetla i prepoznatljiva zadnja LED svetla za izgled u noćnoj vožnji koji ne možete da ne primetite.

PROČITAJTE JOŠ - “Tojota ajgo”: Zabavan i praktičan

Ratkapne točkova i mašinsko obrađeni aluminijumski naplaci na novom mališanu, najnovije su generacije. Kao poseban detalj,tu je takozvani " bold crni" krov dodatno upotpunjuje izgled .

Ulazak u unutrašnjost donosi novo iznenađenje. U automobilu dugom manje od 3,5 metara ima dovoljno mesta za četiri odrasle osobe. Odgovor kako su to japanski magovi uspeli da urade tako nešto daje podatak o međuosovinskom rastojanju (od kojeg jasno zavisi i komfor u kabini) od 2.34 metra! Untrašnjost je moderna, materijali kvalitetni, prijatni na dodir. Koža na obruču volana i ručici menjača upotpunjuju utisak da se na ovom vozilu nije štedelo.

"Ajgo" ima sve ono što rekosmo, savremeni kupac očekuje od svog ljubimca na četiri točka. Od klime do kamera za vožnju unazad.Tu je i navigacioni sistem, sjajan audio uređaj, jasno u tač-skrin ekran (od sedam inča) sa blututom. Sve potrebne komande se nalaze i na obruču upravljača.Komande mogu da budu i glasovne ("siri glasovno upravljanje"), a povezivanje, ili bolje rečeno integracija vašeg "pametnog telefona" sa vozilom nikada nije bila lakša (podržana je od strane "Pionira" i kompatabilna je i sa "Android auto " i "epl kar go").

Ovaj sistem znatno doprinosi i bezbednosti jer ne samo a možete da,uz pmoć glasovnog biranja, pozovete željeni broj ne skrećući pogled sa puta, već možete da pošaljete ili da zatražite od vozila da vam pročita pristiglu SMS poruku.

Kad smo kod sistema koji doprinose većoj bezbednosti putnika u vozilu treba istaći i sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara,kao i sistem za upozorenje vozača kada , nevoljno, napušta saobraćajnu traku. "Ajgo" će vam pomoći i kod polaska na uzbrdici.

Teško je bilo zamisliti pre samo par godina da će neki gradski automobil u standardnom paketu opreme imati ovoliko izobilje sistema koji pomažu vozaču. Tu je ABS ,(sistem protiv blokiranja točkova), VSC (sistem za kontrolu stabilnosti vozila)
"TRC" (sistem kontrole proklizavanja), BA (sistem pomoći pri naglom kočenju),EBD (sistem elektronske raspodele sile kočenja).

Posebna pažnja posvećena je vazdušnim jastucima za vozača i suvozača sa dvostrukim delovanjem (suvozačev sa mogućnošću isključivanja),tu su i bočni vazdušni jastuci napred,prednje i zadnje vazdušne zavese,graničnik sile zatezanja sigurnosnih pojaseva,pirotehnički zatezači prednjih sigurnosnih pojaseva ,ISOFIX sistem pričvršćenja dečjeg sigurnosnog sedišta (na oba zadnja sedišta)...

Pod haubom nove "tojote ajgo" nalazi se benzinski motor sa tri cilindra radne zapremine 998 kubika koji razvija 72 "konjske snage" i ima ortni moment od 93 nm. Sasvim dosta za automobil lakši od jedne tone namenjen, prevashodno za vožnju u gradskim uslovima. Mala potrošnja podrazumeva i nisku emisiju štetnih gasova pa je i ovaj cilj "Tojota" ispunila sa ovim agregatom.

Na našem testu imali smo petostepeni manuelni menjač, a u ponudi je i "dž-šift", automatski menjač. Prtljažni prostor "tojote ajgo" iznosi 168 litara sa podignutim sedištima ( do pokrivača prtljažnika, odnosno 198 litara do visine krova).Obaranjem sedišta mogu se utovariti i predmeti od 2,22 metra dužine!

Rekli bismo sasvim dovoljno za gradski automobil i svakodnevne, pa i "nedeljne" kupovine. Za vreme našeg testa sneg i led su okovali beogradske ulice a mi smo, i pored svega uživali - nova "tojota ajgo"!


TEHNIČKE SPECIFIKACIJE:


DUŽINA.3.465 mm
ŠIRINA:1.615 mm
VISINA:1.460 mm
MEĐUOSOVINSKO RASTOJANjE:2.340 mm
MASA:915-965 kg
PRTLjAŽNIK:168 lit.
MOTOR:1.0 VVT-i
BROJ CILINDARA:3
ZAPREMINA MOTORA:998 cm
MENjAČ:Manuelni 5 stepeni
MAKSIMALNA SNAGA:72 KS
OBRTNI MOMENT:93 nm
0-100km:13,8 sek.
MAKSIMALNA BRZINA:160 km/č
REZERVOAR:35 lit.
POTROŠNjA.Lit./100km.
GRAD:4.9
VAN GRADA:3,6
KOMBINOVANO:4,1
EMISIJA C02:93 g/km
CENA:Od 9.950 evra