Automobilska industrija je možda cikličan biznis, ali malo ko je mogao da predvidi neverovatne događaje koji su obeležili godinu za nama.

Pročitajte još: U 2019. stižu automobili koji se otključavaju pomoću otiska prsta

Iznenadna smrt prvog čoveka Fijat-Krajslera, Serđa Markjonea, hapšenje direktora alijanse Reno-Nisan-Micubiši, Karlosa Gosna, pretnje američkog predsednika "Fordu" zbog najavljenog otpuštanja radnika, kao i skandali direktora "Tesle", Ilona Maska, koji je u nastupu uživo u jednoj emisiji pušio džoint i bio pod istragom federalnih regulatora zbog svojih tvitova, najvažniji su događaji u automobilskom sektoru u 2018, po oceni televizije CNBC.

Američka TV mreža navodi da kamatne stope na kredite u SAD trenutno rastu, te da prodaja automobilskih kompanija opada nakon nekoliko godina rekordnih rezultata.

Pročitajte još: USPEH "TOJOTE" U SRBIJI: Prodaja veća 18,5 odsto!

Proizvođači automobila se, kako dodaje, sve više oslanjaju na profit od skupljih kamiona i SUV vozila kako bi održali finansije zdravim, pri čemu su razapeti između rastućih materijalnih troškova i nastojanja da se što bolje pozicioniraju u industriji saobraćaja koja se ubzano menja.

Vesti o iznenadnoj smrti Serđa Markjonea tokom leta i kasnije hapšenje Karlosa Gosna snažno su uzdrmale auto-industriju, dok je Mask, iako odranije kontroverzan, uspeo da izjavama o privatizaciji "Tesle" i svojim sukobom sa federalnim regulatorima, iznenadi gotovo sve.

"Visoko-ciklična globalna auto-industrija je ove godine bila teško pogođena zabrinutošću zbog ponovnih pregovora o Severnoameričkom sporazumu o slobodnoj trgovini (NAFTA), kineskih trgovinskih tarifa i rastućih kamatnih stopa. Ali mislimo da su deonice auto-kompanija spremne za bolju godinu", smatra Garet Nelson iz istraživačke kompanije CFRA.

Depositphotos

"Naše uverenje proizlazi iz činjenice što su mnoga pitanja, koja su vršila pritisak na deonice, sada ili otklonjena ili su u procesu rešavanja", dodao je on.

Američka Nacionalna asocijacija trgovaca automobilima očekuje da će prodaja automobila u SAD pasti ispod 17 miliona jedinica u 2019. godini, prvi put od 2014. godine, a slična očekivanja ima i Nelson.

Rastuće kamatne stope i slabljenje ekonomskog rasta biće glavni faktori koji će uticati na usporavanje, iako će prodaja profitabilnih SUV vozila i krosovera i dalje rasti, delom podstaknuta niskim cenama benzina, smatra Nelson.