AUTO-SERVISI koji ne žele da popravljaju starija vozila ili neće da otklanjaju manje kvarove ne mogu da snose nikakve zakonske posledice, sem da "izađu na loš glas"!

- Nažalost, takvih slučajeva je sve više i ljudi nam se masovno javljaju - potvrđuje, za "Novosti", Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije. - To jeste loš poslovni potez, ali je teško tako nešto dokazati i sankcionisati.


PROČITAJTE JOŠ:
UMESTO JEFITNIJEG BENZINA, STIŽE POSKUPLjENjE: Plitak Dunav - pumpa cene


Papović potvrđuje naša saznanja da zbog velikog broja vlasnika automobila koji otklanjaju nedostatke na svojim vozilima da bi mogli da prođu tehnički pregled po novom, strožem pravilniku, pojedini servisi jednostavno biraju posao koji će im doneti veću zaradu.

- Mogli bismo da ovo podvedemo pod diskriminaciju potrošača, što jeste kažnjivo zakonom, ali je i jako teško dokazati - kaže Papović. - Preostaje vlasnicima da se obrate nama, da se ti servisi nađu "na listi", da javnost sazna za njih.

Nedavno je jedna naša čitateljka, kada joj je "zazvečao auspuh" tokom vožnje svratila u poznati auto-servis na Novom Beogradu. Majstor je samo odmerio vozilo i kada je čuo da je "opel korsa" 1999. godište jednostavno rekao:

OBAVEZA OD SEDAM GODINA MUKU muče vlasnici starijih vozila i sa rezervnim delovima. Najčešće ih nalaze na auto-otpadima, u oglasima... - Zakonska obaveza proizvođača automobila je da sedam godina posle prestanka proizvodnje nekog modela i dalje mora da prave delove za njega - kaže Dragan Škrnjić. On kaže da ozbiljne auto-kuće kroz svoju servisnu mrežu brinu o svim vozilima, bez obzira na godinu proizvodnje i da čak smišljaju razne pogodnosti za vlasnike tih automobila. - Nažalost, ima i onih koji jednostavno žele brzu zaradu i oni prave lošu reklamu svom brendu. Nisam siguran kako bi prošli kada bi se vlasnici tih vozila požalili principalima.

- Ne primamo vozila starija od 2000. godine. Idite u neki drugi servis.

Naša čitateljka je, srećom, veoma brzo naišla na drugi servis u kome joj je majstor rekao da se "auspuh otkačio", pričvrstio ga i nije čak ni naplatio petominutni rad.

- Postavlja se pitanje šta bi bilo da je umesto auspuha koji se otkačio, a što u suštini i nije beznačajni i bezazleni kvar, prvi majstor odbio da primi vozilo kome otkazuju kočnice i da je to vozilo ubrzo izazvalo sudar - kaže Dragan Škrnjić, analitičar automobilskog tržišta. - Mislim da bi posledice morao da snosi i taj servis.

Ipak, u Udruženju potrošača kažu i da bi taj majstor verovatno prošao bez kazne.

- Posledica je tu jasna, ali bi kod dokazivanja uzroka bilo puno problema - objašnjava Goran Papović. - Suviše bi bilo komplikovano, skoro nemoguće dokazati krivicu tog nesavesnog majstora.

Papović kaže i da će se takva loša poslovna politika veoma brzo obiti o glavu i auto-servisima i majstorima.

- Zaboravljaju da je svet zahvaljujući internetu postao globalno selo. Zar misle auto-kompanije, na primer, da mi ne vidimo koliko se kola povlači zbog grešaka na stranim tržištima? - ocenjuje Papović.

PROČITAJTE JOŠ: Zatvorene 44 pumpe zbog nepravilnosti u poslovanju

Bolje je bilo, nedavno, jednoj našoj poznatoj auto-kući da nađe zajednički jezik sa kupcem njihovog automobila koji je nezadovoljan odnosom prema njemu na svim društvenim mrežama postavio sliku svog vozila sa "propratnim tekstom" u kome je poručio potencijalnim kupcima da dobro razmisle pre nego što kupe kola kod njih, zaključuje Papović.