Okićena jelka je simbol novogodišnjih i božićnih praznika, a dilema da li bi dom trebalo da krasi prava ili veštačka jelka nije zaobišla ni SAD.

Argumenti su, kao i u Srbiji, uglavnom isti - ne seći jelke, ne uništavati životnu sredinu, ili - plastično je plastično...

Pročitajte još: Nova godina: U toplom moru ili na ruskom snegu

Farmeri u SAD su ove godine preko društvenih mreža pokrenuli kampanju kojom Amerikance pozivaju da kupuju - prave jelke.

Prema navodima agencije AP, između 75 i 80 odsto Amerikanaca ima veštačku jelku.

Napominje se da prodaja veštačkih jelki, iako se mogu koristiti više godina, svake godine beleži porast za oko četiri odsto.

Pročitajte još: U SUSRET DOČEKU U PRESTONICI: Nikad luđa najluđa noć

Odbor za promociju božićnih jelki, sa sedištem u Mičigenu, izražava zabrinutost što se sve više Amerikanaca odlučuje za veštačke jelke koje sve više liče na prave, pa je ponekad teško uočiti razliku.

Zato su pokrenuli kampanju pod nazivom "Božić je. Neka bude pravi!”, a od svake jelke koju prodaju odvajaju po 15 centi za kampanju.

Na Instagramu i Fejsbuku objavili su seriju kratkih snimaka na kojima su prikazane porodice koje tragaju za savršenim božićnim drvom, seku ga i potom ukrašavaju.

Njihova ciljna grupa su “milenijalci” (što je termin koji se koristi za rođene između 1985. i 2000. godine), jer se procenjuje da će porodice tih godina, koje tek treba da uspostave porodičnu tradiciju, izabrati veštačku jelku.

Time bi, kako je navela Marša Grej iz Odbora za promociju božićih jelki, farmeri izgubili generaciju kupaca.

“Milenijalci su naša ciljna grupa, ljudi koji kupuju prvu kuću, dobijaju prvo dete…”, kazala je Grej.

Nepoznato je koliko se jelki godišnje proda, jer o tome ne postoje zvanični podaci.

Prema procenama pojedinih udruženja, godišnje se poseče oko 25 miliona jelki, od kojih se većina i proda. Od momenta sađenja, potrebno je da prođe između osam i 10 godina da bi jelka dostigla optimalnu veličinu za sečenje.

Izvršni direktor “Balzam hila”, vodeće kompanije za prodaju veštačkih jelki sa sedištem u Kaliforniji, Tomas Herman kaže da Amerikanci svake godine kupe oko 10 miliona veštačkih jelki.

“Uočili smo trend da potrošači okite jelku za Dan zahvalnosti i ostave je do iza novogodišnjih praznika”, rekao je Herman.

On navodi da farmeri precenjuju pretnju veštačkih jelki njihovom poslovanju i dodaje da mnoge porodice sada imaju i veštačku i pravu jelku.

Pojedini građani, koji su posle višegodišnje kupovine prave jelke prešli na veštačku, navode da oko nje ima manje posla.

“Niko nije više uzbuđen zbog prave jelke kao ja, ali oko nje ima dosta posla - dok je smestim u kola, unesem u kuću…”, kazala je Deniz Šakleton iz Kalifornije koja se ove godine odlučila da za veštačku jelku jer joj je, kako navodi, tako zgodnije.