DOK su železničke stanice Prokop i Topčider dobile novo, modernije ruho, one poput Novog Beograda, Tošinog bunara i Zemuna i dalje propadaju. Prema najavama nadležnih iz JP "Železnice Srbije", kako se bude radila pruga, uređivaće se i stanice. Prvo bi trebalo da se obnovi ona na Novom Beogradu, koja će prema procenama primati i najviše putnika, kada se u blizini sagradi Glavna autobuska stanica, i ukrste linije metroa.

I dok ne stigne na red za obnovu, putnici će se na stanici Novi Beograd i dalje svakodnevno suočavati sa velikim problemima.

Biletarnica je mala i neugledna, a nalazi se ispod nadvožnjaka. Mnogo putnika se penje na platformu, kako bi pitali nekoga gde je moguće da kupe karte. Nema jasno vidljivog obaveštenja. Prljavim stepenicama, zatrpanim đubretom, namernici stižu do perona. Noću, pošto je prilaz u mrklom mraku, mnogobrojnim putnicima se ne mili da izađu na ovoj stanici, već pre biraju Prokop. Osobe koje imaju problema sa kretanjem ne mogu da se ukrcaju u voz u stanici Novi Beograd. Ovde nema ni lifta, a ne postoji ni rampa za invalide.

Duboke rupe u asfaltu na peronima su svuda, pa putnici moraju da paze gde gaze da im se noga ili točkovi od kofera ne zakače za armaturu koja izviruje iz asfalta. Info tabla postoji, ali je zbog požutelog papira nečitljiva.

Pročitajte još - NEDOSTACI ŽELEZNIČKE STANICE NA TOPČIDERU: Treba veća čekaonica i šalter više

- Stanica je užasno prljava, neuslovna - kaže Nemanja M. - Sve je puno pikavaca, đubreta. Nekoliko klupa nije dovoljno kako bi se svi putnici smestili, a mnoge od njih su polomljene. Ipak, najgore je što nadstrešnica postoji samo sa jedne, ali ne i sa druge strane koloseka, pa kad pada kiša ili sneg, nemamo gde da se sakrijemo. Nezgodno je stajati na vetrometini, kisnuti. Ova stanica nema ni zatvorene čekaonice, ni javni toalet.

JP "Infrastruktura železnice Srbije" započelo je modernizaciju pruge od Beograd centra do Stare Pazove. U sklopu obnove uradiće se stanica Novi Beograd, po projektu će biti urađene nadstrešnice, osvetljenje, video-nadzor, ali i pothodnici na stanicama Zemun Polje i Tošin bunar. Stanice, odnosno visina perona, biće prilagođeni invalidima, a biće i pomereno stajalište Tošin bunar.

Pročitajte još - Iz Topčidera vozom na more


VOZOVI ZASAD NE KASNE

OD Zemuna do Vukovog spomenika, vozom svakodnevno putuje i Olga T. Ona potvrđuje da je stanica u užasnom stanju, ali da joj je bitno da je voz tačan, jer se za samo 15 minuta preveze s jednog u drugi deo grada.

- Stanica Zemun je u mnogo lošijem stanju nego ova. Raspada se. I stanica Tošin bunar je neuslovna.


Biletarnica je neugledna


ENGLESKI JEZIK

OSIM obaveštenja na engleskom jeziku gde je izlaz, stranci ne mogu lako da se snađu na ovoj stanici. Nema table sa natpisom gde se kupuju karte ni kad i za gde kreću vozovi.

Ukoliko na peronu nema nekog ako bi im pomogao da se sporazumeju i dao im tačnu informaciju, stranci lako mogu da zalutaju.