Gradnja metroa započeće 2020.

M. STANOJKOVIĆ M. T. KOVAČEVIĆ

27. 06. 2018. u 13:01

Na sednici gradskog parlamenta usvojen strateški Plan generalne regulacije šinskog sistema. Prva linija koštaće gradski budžet 1,3 milijarde evra

Градња метроа започеће 2020.

BG voz i metro biće integrisani u jedan sistem

METRO će se u prestonici graditi po fazama, a početak izgradnje prve linije planiran je za 2020. godinu. Ovo je precizirano Planom generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, koji je juče usvojen većinom glasova na zasedanju Skupštine grada. Osim ovoga, određena je i visina naknade za prinudne upravnike i tekućeg i investicionog održavanja zgrada.

Žestoka rasprava vlasti i opozicije vodila se oko izgradnje podzemne železnice. Opozicija je insistirala da se na dnevni red stavi i pitanje deponije u Vinči, što nije usvojeno.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić kazao je da će izgradnja metroa sigurno početi do kraja 2020. godine.

- Metro će se raditi u fazama. Biće urađeno sve što je neophodno da bismo metro počeli 2020. godine - istakao je Vesić i dodao da se procenjuje da će prva linija koštati milijaradu i 300 miliona evra, a da će obe linije koštati više od četiri milijarde evra.

Prema Vesićevim rečima, planirane su dve linije metroa i četiri linije BG voza, koji će biti integrisani u jedan sistem.

- Povezaćemo Lazarevac i Mladenovac, a imaćemo i Bg voz do aerodroma u Surčinu. Planirano je i proširenje tramvajske mreže ka Zemunu, Makiškom polju, kroz centar grada za šta su već urađene studije izvodljivosti - rekao je Vesić.

Šef odborničke grupe Saveza za Srbiju Dragan Đilas ocenio je da izgradnja prve linije metroa u Beogradu nikako ne može početi 2020. godine, kako je obećala vlast.

- Izrada Plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu trajaće 27 meseci što, kako je naveo, znači da će 1. oktobra 2020. godine biti najranija mogućnost njegovog usvajanja - rekao je Đilas. - Osim ako izgradnja metroa ne počne bez procesa javnih nabavki, tendera, izbora tenderskim putem kompanije ili firme koja će graditi metro u Beogradu, mi ne možemo nikako početi izgradnju 2020. godine.

Đilas je kritikovao trasu prve linije, od Makiša do Mirijeva, jer, prema njegovim rečima, mnogo više ljudi se prevozi od Ustaničke, preko Novog Beograda do Zemuna.

Nakon višemesečnih najava, napokon je usvojena i Odluka o visini takse za prinudne upravnike u stambenim zajednicama, čime su se stekli uslovi da ova vrsta uprave zaživi. U zgradi koja ima do osam stanova upravniku će se po stanu plaćati 240,57 dinara. U višespratnicama od osam do 30 stanova ta taksa će iznositi 288,68 dinara, dok će u zgradama sa više od 30 stanova ta cena iznositi 336,80 dinara. Minimalna visina troškova za tekuće održavanje u stambenim objektima bez lifta naplaćivaće se 360,85, a u zgradama sa liftom 469,11 dinara. Kada je reč o "krupnijim" popravkama, u fond za investiciono održavanje uplaćivaće se od tri do osam dinara po kvadratnom metru stana. Usvojena je dopuna Odluke o komunalnom redu koja se odnosi na pasaže, podzemne prolaze i javne površine.

Gradski odbornici usvojili su i Odluku o pravu na subvencije dela troškova za boravak dece u privatnim vrtićima za 2018/2019. godinu. Obrazlažući ovu odluku, Vesić je istakao da će kontrola ovih ustanova biti pooštrena. On je istakao da sada pojedini "privatnici" ne dostavljaju tačne podatke o broju dece, pa će svi oni koji budu lažno prijavljivali boravak deteta biti sankcionisani.

- Do kraja godine ćemo pooštriti uslove, jer sada imamo situaciju da se u stanovima otvaraju vrtići - rekao je Vesić. - Privatna obdaništa moraće da ispunjavaju uslove makar blizu onima koje ispunjava država. Kako se ne bi ponovio nedavni slučaj sa trovanjem dece u jednom privatnom vrtiću, proširićemo kapacitete centralne kuhinje, kako bi i oni, kao i državni, mogli da se snabdevaju hranom odatle.

Gradski sekretar za obrazovanje i dečju zaštitu Slavko Gak, istakao je da će svi koji ne poštuju propise izgubiti pravo da se nađu na listi verifikovanih predškolskih ustanova koje subvencioniše Grad.

Gradski odbornici usvojili su Predlog programa za suzbijanje ambrozije sa neuređenih površina. Za tu namenu odvojeno je 30 miliona dinara.

Na sednici je usvojeno više planova i izmena i dopuna planova generalne i detaljne regulacije za delove opština Obrenovac, Novi Beograd, Zemun, Savski venac, Surčin, Voždovac, Zvezdara, Rakovica, Mladenovac i Lazarevac.

Odbornici su odlučili da nova zgrada Filharmonije bude izgrađena u Bloku 13 na Novom Beogradu, kao i da pasaž između Jugoslovenske kinoteke i zgrade sadašnje Filharmonije na Studentskom trgu ponese ime glumca srpskog porekla Karla Maldena. Naredna sednica će biti održana već u petak, kada će na dnevnom redu biti rebalans budžeta.

POPUST ZA NAKNADU

USVOJEN je i Izveštaj o stepenu realizacije Programa uređivanja i dodele građevinskog zemljišta za 2017. godinu, kao i odluka o reprogramu duga po osnovu nakande za uređivanje građevinskog zemljišta. U ovom trenutku Direkcija za građevinsko zemljište ima više od 14 milijardi nenaplaćenih potraživanja. Od investitora, koji će na ovaj način platili dugovanja, očekuje se prihod od 600 miliona dinara.


BRANKO KOCKICA NAPUSTIO "PUŽ"

Branislav Milićević, poznatiji kao Branko Kockica, više neće biti na čelu Pozorišta "Puž", jer je podneo ostavku. Funkciju vršioca dužnosti, obavljaće Đoko Bulajić, diplomirani menadžer. Umesto Nikole Kovačevića, koji je novi v. d. sekretara za stambene i komunalne poslove, prvi čovek "Gradskog stambenog" će biti Vladimir Brašić. Posao direktora Gradskih pijaca umesto Ivana Soča, obavljaće Bojan Bajagić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (20)

tamara

27.06.2018. 16:22

jedva cekam realizaciju svega iznetog. najvise se radujem uredjenju vrtica i izgradnji metroa. verujem u ovu vlast da ce sve obecano, kao i do sada, ispunjavati

Mara

27.06.2018. 16:44

Izgradnja metroa za Beograd značiće samo stepenik više. Svi koji danas laju protiv toga, kajaće se kad se izgradi.

Mia

27.06.2018. 16:54

Mislim da gospodin Dilas nema dovoljno informacija o izgradnji metroa da bi se bavio tim pitanjem na pravi nacin!

Ivan

27.06.2018. 17:16

Ako već pravimo metro neka stvarno ide prva linija od zemuna do grada. Realno najveće gužve su na toм potezu.

Lina

27.06.2018. 23:03

Beograd ce izgradnjom metroa biti u rangu mnogih svetskih metropola i gradjani ce jos vise imati cime da se ponose i bice im veliko olaksanje sto se tice gradskog prevoza.