APLIKACIJA "Kar go", koju sve više Beograđana koristi zbog jeftinijeg prevoza i za 30 odsto u odnosu na taksi, uskoro bi mogla da bude ukinuta! Zahtev za njeno gašenje već mesecima ističu i Udruženje taksista Srbije, a poslednjih dana i Ugovorna privredna taksi komora. Iz Ministarstva saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture navode da ova aplikacija protivzakonito nudi obavljanje taksi delatnosti i da će zato biti predmet nadzora inspekcijskih službi narednih dana.

Taksi udruženja tvrde da su im aplikacije poput "Kar go" nelegalna konkurencija i da su putnici koji uslugu koriste u opasnosti, jer ne znaju ko ih vozi.

- Rad ovog servisa regulisan je Zakonom o turizmu, pa je svakome jasno da tu nisu čista posla - kaže Aleksandar Bjelić iz Udruženja taksista Srbije. - Svi taksisti i vozila koja oni koriste prolaze kroz mnogobrojne provere, vozač koji ne dođe na zakazanu vožnju biva kažnjen, a ovde... Njihov rad niko ne kontroliše. Putnik koji preko mobilnog telefona naruči vožnju ne zna ko ga vozi, i kakav je vozač. Ne zna ni da li se vozi u automobilu koji je u ispravnom stanju, jer svi njihovi vozači koriste privatna vozila za prevoz putnika. Nemaju taksimetar, oznaku. Niti ima kontrole, niti plaćaju kazne, poreze...

PROČITAJTE JOŠ - Hrvatski taksi vozi Beograđane

Začetnik aplikacije "Kar go" Vuk Guberinić, pak, tvrdi da oni nisu nelojalna konkurencija taksistima i da iskustvo njihovih korisnika jeste preporuka za njihov opstanak.

- Rast zadovoljnih korisnika pokazuje koliko smo potrebni Beograđanima - kaže Guberinić, koji je ovaj servis osnovao pre tri godine. Obaveštenje o ceni prevoza putnik dobija unapred, a sva plaćanja se obavljaju elektronskim putem, što je dodatna pogodnost za naše korisnike. Vozilo možemo da obezbedimo za pet minuta. Svi naši vozači imaju aktivni vozački staž duži od pet godina, položen test poznavanja grada, psihološki test i vlastito vozilo koje nije starije od pet godina.

PROČITAJTE JOŠ - Beograd: "Mobilni" taksi zakonski ili ne

Iz Ministarstva saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture, čija radna grupa zajedno sa taksi predstavnicima mesecima priprema izmenu Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, kažu da aplikacija "Kar go" nudi protivzakonito online obavljanje taksi delatnosti.

- Kontrola i sankcionisanje ovakvog vida nezakonitog obavljanja taksi delatnosti biće predmet nadzora inspekcijskih službi. Ovo uključuje i mogućnost oduzimanja vozila kojima se obavlja nelegalna delatanost. Izmenama Zakona o prevozu putnika, preciznije će se propisati i sankcionisati svi oblici nezakonitog obavljanja taksi delatnosti koje obavljaju privredna udruženja, koja za to nemaju odobrenje - kažu iz Ministarstva.


ŠTRAJK TAKSISTA I 10. MAJA?

POSLE više protestnih vožnji održanih prošle nedelje i pauze za prvomajske praznike, taksisti iz Ugovorne privredne taksi komore Srbije nisu više izlazili na ulice. Od najave da je posle praznika stupiti u štrajk, ukoliko ih niko iz Vlade ne sasluša, taksisti su odustali. Ipak, ne isključuju mogućnost da 10. maja ponovo blokiraju ulice.