Ukidaju aplikaciju za internet prevoznika?

S. B. Milošević

07. 05. 2018. u 23:59

Onlajn obavljanje taksi delatnosti u prestonici nadležne inspekcijske službe uskoro bi trebalo da sankcionišu. U Ministarstvu saobraćaja kažu da se ovako protivzakonito nudi vožnja

Укидају апликацију за интернет превозника?

Taksisti su protestovali zbog nelojalne konkurencije Foto I. marinković

APLIKACIJA "Kar go", koju sve više Beograđana koristi zbog jeftinijeg prevoza i za 30 odsto u odnosu na taksi, uskoro bi mogla da bude ukinuta! Zahtev za njeno gašenje već mesecima ističu i Udruženje taksista Srbije, a poslednjih dana i Ugovorna privredna taksi komora. Iz Ministarstva saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture navode da ova aplikacija protivzakonito nudi obavljanje taksi delatnosti i da će zato biti predmet nadzora inspekcijskih službi narednih dana.

Taksi udruženja tvrde da su im aplikacije poput "Kar go" nelegalna konkurencija i da su putnici koji uslugu koriste u opasnosti, jer ne znaju ko ih vozi.

- Rad ovog servisa regulisan je Zakonom o turizmu, pa je svakome jasno da tu nisu čista posla - kaže Aleksandar Bjelić iz Udruženja taksista Srbije. - Svi taksisti i vozila koja oni koriste prolaze kroz mnogobrojne provere, vozač koji ne dođe na zakazanu vožnju biva kažnjen, a ovde... Njihov rad niko ne kontroliše. Putnik koji preko mobilnog telefona naruči vožnju ne zna ko ga vozi, i kakav je vozač. Ne zna ni da li se vozi u automobilu koji je u ispravnom stanju, jer svi njihovi vozači koriste privatna vozila za prevoz putnika. Nemaju taksimetar, oznaku. Niti ima kontrole, niti plaćaju kazne, poreze...

PROČITAJTE JOŠ - Hrvatski taksi vozi Beograđane

Začetnik aplikacije "Kar go" Vuk Guberinić, pak, tvrdi da oni nisu nelojalna konkurencija taksistima i da iskustvo njihovih korisnika jeste preporuka za njihov opstanak.

- Rast zadovoljnih korisnika pokazuje koliko smo potrebni Beograđanima - kaže Guberinić, koji je ovaj servis osnovao pre tri godine. Obaveštenje o ceni prevoza putnik dobija unapred, a sva plaćanja se obavljaju elektronskim putem, što je dodatna pogodnost za naše korisnike. Vozilo možemo da obezbedimo za pet minuta. Svi naši vozači imaju aktivni vozački staž duži od pet godina, položen test poznavanja grada, psihološki test i vlastito vozilo koje nije starije od pet godina.

Iz Ministarstva saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture, čija radna grupa zajedno sa taksi predstavnicima mesecima priprema izmenu Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, kažu da aplikacija "Kar go" nudi protivzakonito online obavljanje taksi delatnosti.

- Kontrola i sankcionisanje ovakvog vida nezakonitog obavljanja taksi delatnosti biće predmet nadzora inspekcijskih službi. Ovo uključuje i mogućnost oduzimanja vozila kojima se obavlja nelegalna delatanost. Izmenama Zakona o prevozu putnika, preciznije će se propisati i sankcionisati svi oblici nezakonitog obavljanja taksi delatnosti koje obavljaju privredna udruženja, koja za to nemaju odobrenje - kažu iz Ministarstva.


ŠTRAJK TAKSISTA I 10. MAJA?

POSLE više protestnih vožnji održanih prošle nedelje i pauze za prvomajske praznike, taksisti iz Ugovorne privredne taksi komore Srbije nisu više izlazili na ulice. Od najave da je posle praznika stupiti u štrajk, ukoliko ih niko iz Vlade ne sasluša, taksisti su odustali. Ipak, ne isključuju mogućnost da 10. maja ponovo blokiraju ulice.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (39)

miami

08.05.2018. 00:28

Zanimljivo tolerisu divlje taksiste koji naplacuju voznje od 50 do 100 evra, a sankcionisu jeftiniji prevoz, koji je postao normalna stvar svuda u svetu.

SJ

08.05.2018. 00:55

To funkcionise u celoj EU i super je a vozila su vecinom bolja i svakako cistija od Taxi vozila u Beogradu

Svasta

08.05.2018. 01:05

Ko zapravo pokriva taksiste? Stalno divljaju, rade sta hoce i uvek im se tolerise? Radije cu da idem peske po kishi nego da njima dam dinar.

zaliv.net

08.05.2018. 01:50

Zbog grupe kocijasa ljudi moraju da placaju skuplje uslugu!? Pa dokle vise!? Dozvolite svima da imaju mogucnost da se bave ovom delatnoscu a ne da neko ima povlascen polozaj...dakle ne sme biti ogranicen broj taksista i svako bi trebalo (po ustavu) da ima pravo da se bavi cime zeli a ne da ogranizavate nesto...

Realan

09.05.2018. 12:31

@zaliv.net - U pravu si...Ja hoću da budem ministar!Još bolje ministar u penziji, nemojte da ograničavate...

pera

08.05.2018. 01:55

Taksista kaze da ljudi ne znaju ko ih vozi i da li je vozilo ispravno. pa moze li ista gore da bude od taxi vozila i neljubaznih vozaca?

A šta će taksisti

08.05.2018. 05:31

kada dodje Uber ? Mogu da kukaju koliko hoće, jer će se srušiti decenijski monopol koji su imali. Tako je bilo i ovdje ( na trulom zapadu ), vozi te dužom rutom, neuredan, naplaćuje malo bogatstvo za vožnju, odbija da vozi kratke vožnje itd. Itd. A onda je došao Uber čiji je vlasnik Gugl i sve se preko noći promijenulo. Protestovali taksisti, tražili zabranu ali Gugl može priuštiti armiju pravnika veću nego što i jedna država može priuštiti. Tako, taksisti uživajte dok možete ili se promijenite.

Gradjanin

08.05.2018. 06:42

Država treba da prepozna nove poslovne modele i da iste reguliše, a ne da ometa i sprečava tok evolucije. Na isti način su se pojavili i taksi vozači, da li ih je GSP sprečavao da rade?

Gavrilo Princip

08.05.2018. 07:04

Podrška za Car:Go! Monopolisti i kartelaši neće uspeti da zaustave deljenu ekonomiju koja za cilj ima benefit za krajnjeg korisnika!

VLADIMIR

08.05.2018. 07:14

Kaze se- "da putnici ne znaju ko ih vozi".Kad bi putnici znali "proslost"velikog procenta aktuelnih taksista i njihove zatvorske biografije "Car go" bi bio svetla stranica varijante prevoza.Neko rece da taksista nisu ljudi.I u pravu je.

Dejan

08.05.2018. 07:30

Ukidanje Car GO aplikacije, bi znacilo vracanje u srednji vek, tehnoloski gledano. Izlazenje u susret taksistima koji samo znaju da protestvuju i da placu ko mala deca, ukidanjem konkurencije, nece nista dobro doneti ekonomski gledano. Konkurencija je znak otvorenog trzista i sto ih je vise cena i usluge su bolje. Srbija srednjevekovna drzava...

Milan

08.05.2018. 07:47

Ovo nije dobra odluka jer konkurencija mooze samo da utice na povecanje kvaliteta taxi usluga i smanjivanje cena.Uz cast izuzecima kvalitet taksi usluga u Beogradu je ocajan puno rada na divlje sa krsevima od auta, ceste prevare neupucenih turista i posetioca iz unutrasnjosti.Aplikacija se moze doraditi da imate sliku i ostale podatke vozaca a ne da se zdrava konkurencija guzi mesanjem drzave.

nbgd

09.05.2018. 11:40

@Milan - Beograd je ONEMUGUĆIO konkurenciju, jer umesto da limitira NAJVIŠU cenu usluge, grad je učinio upravo suprotno, PROPISAO je NAJNIŽU cenu... Posledica, taksista koji vas na vaučer vozi do grada sa aerodroma naplaćuje vam i vožnju do aerodroma. I onda kažu kako uvoder red, samo kakav, možda za šišanje gađana po volji GRADA i TAKSISTA..

Korto Malteze

08.05.2018. 08:23

Sve sto je u korist gradjana, jednostavnije, praktičnije, jeftinije... ne valja...

Johnny

08.05.2018. 08:49

OK, Sada uvedite pravilo uniformisanih taksi vozača, čistih taksi vozila.. Nemojte da branimo prava onih koji ne poštuju nikakve normative civilizovanog društva. Taksisti su nam crna rupa kada je u pitanju turizam, ako se tu ne uvede red ostaće prvi utisak svakog stranca turiste neverovatno bahati , nekulturni i dosadni taksisti! Slažem se da ne treba nikome uskraćivati pravo da zaradi za svoju porodicu, ali red se mora uvesti pod hitno! Pitajte strance šta misle o našim taksistima! I legalnim!

vuk

08.05.2018. 08:57

Pravo pitanje je zasto taxi udruzenja nemaju slicnu aplikaciju. Svi ostali argumenti su apsurdni. Taksi vozila su stara, vozaci najcesce nekulturni, ne znate da li je taksimetar nastelovan, ne znate cenu voznje unapred. Retko mozete da platite karticom. Nije samo cena voznje razlog.

Ja

08.05.2018. 09:22

Nazadna zemlja.Bolje da nas taksisti voze po njima znanim rutama i pljačkaju nego da uredno unapred znamo koliko vožnja košta i traje.

Moki

08.05.2018. 09:30

Ja u Londonu pošaljem poruku sms i isto tako mi stigne sms o ceni i broju taxija kojim sam se vozio.

maja

08.05.2018. 09:35

Ovaj Problem ce nestati kada gospoda taksisti malo koriguju cene taksi usluga. Za obicnog gradjanina cene Beogradskog taksija su prevelike. Na srecu ima gradova koji imaju i sasvim pristupacne cene prevoza (Uzice)....

igor

08.05.2018. 09:53

Haha, cujes ovoga iz taxi udruzenja... Nikad cuo nije za Uber ili Lyft, koji su samo najpoznatiji od mnostva aplikacija? Ima, Vuce, na Balkanu da se namucis sa djecjim bloestima koje je svijet davno prebolovao.

Деки

08.05.2018. 09:55

Па ће се снађемо бре, неће више народ да му гуливери скидају кожу са леђа. Следећи корак ће вероватно бити рације по београдским улицама и провера путника, гепека,. дуплог пода? Хахахаха, али најјачи је онај детаљ где из удружења таксиста упозоравају да су коришћењем апликације "кар гоу" путници у опасности и да не знају ко их вози :) А иначе су званични таксисти редом доктори наука и врсни скакавац хирурзи, питомци казнено-поправних домова и најстрожих затвора.Нису сви,наравно,али има ги разни.

Ratko

08.05.2018. 10:09

Pa da treba podrzati ovo dno dna od taksista koji maltretira Beogradjane godinama. to su ti taksisti sa zeleznicke stanice, aerodroma i ovi koji okidaju sa voznjama-nocnim posebno sa splavova. Uzas od odluke umesto da svi rade po principu ovih narudzba onlain ko zna da koristi novu tehnologiju zna ko nezna zabraniti mu radi tacka. A o bezbednosti auta pa neznam dali ih iko kontolise taksi vozaci pusetokom voznje, koriste mobilni i druge gadosti da ne spominjem a o ispravnosti krseva bez komenta

Moze strajk

08.05.2018. 10:14

Neka samo ostanu ovi onlajn 30% jeftiniji, stvarno nam ne treba skup taksi. Ne samo strajk nego da ih ne gledamo vise uopste ne samo privremeno dok strajkuju!

Taxi Mafija

08.05.2018. 10:40

Taxi mafija ce izumreti a sada se koprcaju i odupiru tehnoloskom napredku. Ali to nece dugo. Vreme im prolazi. Da je bila prava konkurencija ovo im se ne bi desilo. Nego se mafija udruzila i zajednicki su se dogovarali oko najnize cene umesto da je cenu diktirala konkurencija a ne mafijaski dogovori. E sad se iznenadili jer konkurencija uvek postoji i to tehnoloska za kojom su totalno zaostali. Izumrece ko dinosaurusi i jos nece ukapirati zasto!

Bagra polupismena

08.05.2018. 11:15

Cikam nekog da im zatrazi potvrde o neosudjivanosti. Sav drustveni "krem" se skupio medju taxiste. Steluju cene voznji, diluju drogu, prevoze poslovnu pratnju, nose oruzje tokom voznji. Ne dao vam Bog da ne platite lopovsku cenu, kada vidite da ste namagarceni, dobicete i batine. I, nikom nista, ako neko dirne osinje gnezdo, oni blokiraju ulice, i nadlezni odustanu....

Melmak

08.05.2018. 15:23

@zaliv.net ti lepo kupi autobus pa izaberi liniju gde ti najvise odgovara i stavi cenu karte 10 dinara i po ustavu vozi misko,mislim bolje to nego taxi, veci promet

Neupućen

08.05.2018. 18:23

Postovani taxi funkcioneru,izadi samo jednom na dolazni peron autobusa iz inostranstva da vidis kako ti se ponasaju clanovi(taksisti).To je sramota Beograda i cele Srbije.Tako nesto neces videti nigde u Evropi.

Willy

08.05.2018. 23:28

Taksisti gaze golubove, konobari otimaju, kradu...majmuni siluju po ulazima ja neću da ostanem u gradu...sve šljam breee !!!!

gg

09.05.2018. 09:43

Pa sad mami svojoj naplati 4000 dinara za 7 km meni koji nisam iz Bg...nadam se da si ustedeo,jer dolaze susna vremena, :*

Dragan

10.05.2018. 09:15

Naravno da treba sve one koji ne plaćaju porez ukinuti. Tako i ovu aplikaciju po kojoj svako može da bude taxis ta. Penzioner