Ko rezerviše direktno - uštedi
04. 01. 2019. u 11:12
Udruženje hotelijera započinje kampanju za dovođenje stranih gostiju bez posrednika. Rezervacioni sistemi su samo lane zaradili 15 miliona evra od turista u Srbiji
Depositphotos
NAKON što su došli do računice da su hotelski rezervacioni sistemi i sajtovi od srpskog turizma zaradili 15 miliona evra u prošloj godini, Udruženje hotelijera HORES počelo je da priprema kampanju “Rezerviši direktno”, koja našoj privredi donosi veću zaradu, a turistima povoljnije uslove smeštaja.
Ovakve kampanje (“Dajrekt buking”) već postoje u Švajcarskoj, Poljskoj i drugim evropskim zemljama. Srbiju je lane posetilo tri i po miliona turista, a polovina je smeštaj rezervisala putem rezervacionih sistema “virtuelnih agencija”, koje uzimaju od hotelijera procenat u iznosu od 15 do 40 odsto.
- Ispada da hotelijeri peru čaršave, čiste i služe doručak, a “virtuelne firme” zarađuju - kaže Georgi Genov, direktor HORES-a. - Kao da su ove “virtuelne agencije” suvlasnici naših hotela, jer samo ubiraju profit, a nemaju nikakav trošak. Mnoge zemlje su došle do istog zaključka i započele su kampanju, pa je i mi uveliko pripremamo.
Kampanja je namenjena turistima kako bi ih stimulisali da rezervišu smeštaj direktno, a ne preko rezervacionih sistema. Naime, turista koji rezerviše direktno smeštaj dobiće besplatnu večeru u hotelu, piće u obližnjem kafiću, vaučer za ulazak u muzej i razne druge pogodnosti. Kampanja će biti važna i strancima koji su već uplatili smeštaj, kako bi videli da im se, sledeći put, više isplati da dođu direktno.
- Od naše kampanje “Rezerviši direktno” će imati korist čitava zajednica, jer od turista koje dovedemo u Srbiju treba da zarađuje naša privreda, a ne “virtuelne firme” - ističe Genov. - Rezervacioni sistemi su uzeli profit od 15 miliona evra od stranaca koji su došli u našu zemlju, a milione koje su im srpski turisti dali za rezervisanje smeštaja u inostranstvu ne možemo ni da izbrojimo! Da bi ušle na naše tržište ove “virtuelne firme” plaćaju kampanje i traže hotelima minimalne provizije, da bi vremenom počele da ih ucenjuju i hotelijeri se nađu u “nebranom grožđu”.

Nažalost, naše turističke agencije su tek poslednjih godina počele ozbiljno da se bave dovođenjem stranih turista, pa nisu u stanju da pariraju rezervacionim sistemima koji sada bukvalno diktiraju uslove na tržištu Srbije.
ZAPUŠTENI HOTELI
Nažalost privatizacija hotela u Srbiji još uvek nije završena i mnogi objekti su zapušteni i propadaju.
- Između 20 i 30 hotela širom Srbije čeka privatizaciju - naglašava Genov. - Recimo, u Zvonačkoj banji, Vranjskoj banji, hotel Železničar, “Termal” u Mataruškoj banji, hotel u Vranju, u Bogutovačkoj banji, u Raškoj, kraj Vlasine... U Beogradu samo tri hotela još nisu otvorena za goste, a to su privatizovani “Splendid” kod Skupštine grada, “Bristol” koji se renovira, “Slavija” i hotel “Beograd” u Nemanjinoj ulici.
BROJKE
26 hotela lane otvoreno u Srbiji
2.000 ležajeva više u ponudi gostima
vuk
05.01.2019. 17:14
NIje to tako jednostavno. Ja prvi kad uzimam hotel u inostranstvu koristim uvek isti provereni sajt od "virtualnih" kako ih zovete. Ne pada mi napamet da idem na lokalni i gledam tamo. Jednostavno, imate veci osecaj sigurnosti, puno ocena i laku pretragu. Sve to kosta debelo, tako da nije bas da neko samo sedi i uzima pare na lepe oci. Puno srece sa tom idejom ali mislim da je dobra uglavnom za domace turiste.
Vidimo da imaju ideju da uzmu ovih 15 miliona nazad, ali ne vidimo ni slovo o tome kako misle da realizuju ovo? Srpska verzija sajta za rezervacije?
Komentari (2)