NAKON što su došli do računice da su hotelski rezervacioni sistemi i sajtovi od srpskog turizma zaradili 15 miliona evra u prošloj godini, Udruženje hotelijera HORES počelo je da priprema kampanju “Rezerviši direktno”, koja našoj privredi donosi veću zaradu, a turistima povoljnije uslove smeštaja.

Ovakve kampanje (“Dajrekt buking”) već postoje u Švajcarskoj, Poljskoj i drugim evropskim zemljama. Srbiju je lane posetilo tri i po miliona turista, a polovina je smeštaj rezervisala putem rezervacionih sistema “virtuelnih agencija”, koje uzimaju od hotelijera procenat u iznosu od 15 do 40 odsto.

- Ispada da hotelijeri peru čaršave, čiste i služe doručak, a “virtuelne firme” zarađuju - kaže Georgi Genov, direktor HORES-a. - Kao da su ove “virtuelne agencije” suvlasnici naših hotela, jer samo ubiraju profit, a nemaju nikakav trošak. Mnoge zemlje su došle do istog zaključka i započele su kampanju, pa je i mi uveliko pripremamo.

NOVI KREVETI U Srbiji je prošle godine otvoreno 26 novih hotela, čime je broj kategorisanih ležajeva povećan na skoro 2.000. Najviše kvalitetnih, kategorisanih soba otvoreno je u Beogradu, 1.100 ležajeva, a širom Srbije je sada u ponudi još 800 novih kreveta.

Kampanja je namenjena turistima kako bi ih stimulisali da rezervišu smeštaj direktno, a ne preko rezervacionih sistema. Naime, turista koji rezerviše direktno smeštaj dobiće besplatnu večeru u hotelu, piće u obližnjem kafiću, vaučer za ulazak u muzej i razne druge pogodnosti. Kampanja će biti važna i strancima koji su već uplatili smeštaj, kako bi videli da im se, sledeći put, više isplati da dođu direktno.

- Od naše kampanje “Rezerviši direktno” će imati korist čitava zajednica, jer od turista koje dovedemo u Srbiju treba da zarađuje naša privreda, a ne “virtuelne firme” - ističe Genov. - Rezervacioni sistemi su uzeli profit od 15 miliona evra od stranaca koji su došli u našu zemlju, a milione koje su im srpski turisti dali za rezervisanje smeštaja u inostranstvu ne možemo ni da izbrojimo! Da bi ušle na naše tržište ove “virtuelne firme” plaćaju kampanje i traže hotelima minimalne provizije, da bi vremenom počele da ih ucenjuju i hotelijeri se nađu u “nebranom grožđu”.

Nažalost, naše turističke agencije su tek poslednjih godina počele ozbiljno da se bave dovođenjem stranih turista, pa nisu u stanju da pariraju rezervacionim sistemima koji sada bukvalno diktiraju uslove na tržištu Srbije.

ZAPUŠTENI HOTELI

Nažalost privatizacija hotela u Srbiji još uvek nije završena i mnogi objekti su zapušteni i propadaju.

- Između 20 i 30 hotela širom Srbije čeka privatizaciju - naglašava Genov. - Recimo, u Zvonačkoj banji, Vranjskoj banji, hotel Železničar, “Termal” u Mataruškoj banji, hotel u Vranju, u Bogutovačkoj banji, u Raškoj, kraj Vlasine... U Beogradu samo tri hotela još nisu otvorena za goste, a to su privatizovani “Splendid” kod Skupštine grada, “Bristol” koji se renovira, “Slavija” i hotel “Beograd” u Nemanjinoj ulici.

BROJKE

26 hotela lane otvoreno u Srbiji

2.000 ležajeva više u ponudi gostima