SPAVANjE u kućici na drvetu, popravka dečjeg igrališta, vikend uz samuraje ili bekstvo sa pustog ostrva - ovo su najnoviji trendovi u turizmu koji su prošle nedelje predstavljeni na najvećem svetskom sajmu u Londonu.

Turisti su usamljeni, dosadno im je i željni su kontakta sa ljudima. To su, najkraće rečeno, smernice za sve koji se bave turizmom, pa i za Srbiju koja je potpuno u skladu sa svetskim trendovima.


PROČITAJTE JOŠ:
BOŽIĆNI VAŠAR U BEČU: Miris punča za praznike

- Prema podacima Svetske turističke organizacije, do kraja godine očekuje se da broj putnika dostigne 1,4 milijarde - kaže Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije. - Svi žele manje stresa i tehnologija. Turizam u Srbiji prati međunarodne trendove u kojima turisti traže iskustva i doživljaje, pa smo upravo to predstavili na sajmu u Londonu.

Obimno istraživanje sprovedeno na najvećim turističkim tržištima pokazalo je da 71 odsto turista na putovanju želi da nešto nauči, doživi nešto neobično i da sve vreme budu u kontaktu sa lokalnim stanovništvom. Zbog toga su gradovi poput Venecije, Barselone ili Pariza, koje je “uništio” masovni turizam, potpuno “demode”. Turisti su u potrazi za filozofijom sporog života, pa su mnoge destinacije zbog toga ponudile nešto potpuno drugačije - Japan je promovisao odmor u zamku samuraja, Mongolija spavanje u jurti, Uganda odmor u selu blizu staništa gorila, Francuzi vikend sa francuskom porodicom, Bali je ukinuo bežični internet, a gradovi nude i iznajmljivanje trotineta...

Klasičan odmor u jednom letovalištu posredstvom agencije beleži drastičan pad, ali će uvek biti ljudi koji više vole da spavaju u hotelu i uplate paket-aranžman. Uporedo sa tim javljaju se agencije koje nude nešto nesvakidašnje, pa su pravi bum napravile firme koje su naplaćivale odmor zapadnim turistima tokom kojeg sve vreme rade (popravljaju igralište, grade škole, rade na njivama, čiste plaže...). Jer, 50 odsto ispitanika je spremno da plati luksuzno putovanje ali ne i luksuzne brendirane predmete!

Srbija traži šansu upravo u činjenici da se turistima smučila moderna tehnologija. Naime, avio-kompanije i hoteli su uveli samostalno čekiranje, a mnogi muzeji prodaju karte i agencije aranžmane samo putem interneta. Zanimljivo, ali 81 odsto ispitanika bi želelo da se “oslobodi ekrana” i kažu da su željni ljudskog kontakta, a 28 odsto Britanaca tvrde da su ukinuli nalog na društvenim mrežama.


PROČITAJTE JOŠ:
Uzbudljiva kapija Azije

INFLUENSERI SU PROŠLOST

TURISTI na Zapadu kažu da su siti interneta, jer su bombardovani informacijama, a “influenseri” više ne utiču na odluku čoveka gde će i kako putovati. Istraživanje u Londonu je pokazalo da je kupce sada teže prevariti “neautentičnim” sadržajima, nego što to putničke kompanije misle. Polovina ljudi uopšte više ne prati društvene mreže i blogere, a 60 odsto onih koji to rade mrze kada prepoznaju ulepšan sadržaj i generičke fotografije. Turisti žele autentične slike i korisne savete šalterskih radnika!