PREUZIMANjEM hotela "Ekscelzior" od strane kompanije "Akor", najavljenim otvaranjem jednog "Hiltona" u centru Beograda i početkom izgradnje hotela "V(dablju)" i "Sent Ridžis" - srpska prestonica će i definitivno stati rame uz rame sa svetskim turističkim metropolama.

Za manje od godinu dana hotelijerska scena u Srbiji se potpuno promenila. Staro pravilo da jedan svetski lanac hotela povlači dolazak i konkurencije, ponovo se pokazalo kao tačno. Naime, posle otvaranja "Meroita", koji pripada "Starvud" lancu, turistički radnici su sa nestrpljenjem očekivali koji će svetski brend otvoriti vrata gostima u srpskoj prestonici.

Međutim, pre dva dana i francuski "Akor" je preuzimanjem hotela "Ekscelzior" uspeo da raširi korporacijsku zastavu nedaleko od skupštine Srbije.

- Konačno smo došli na nivo da više nema razlike u kvalitetu smeštaja između Beograda i ostalih svetskih prestonica - kaže Gergi Genov, direktor Udruženja hotelijera i restoratera "HORES". - Svi ovi hotelski lanci podižu kvalitet usluge, obuku zaposlenih i rezervacione sisteme koji su pravo bogatstvo.

Žil Klavije je ispred "Akora" najavio da "Ekscelzior" postaje 4.245. hotel ovog lanca i da će od sada biti poznat pod imenom "Merkur".

- Naše glavno oružje je program lojalnosti od 32 miliona članova, kojih uz "Fermontove" članove imamo čak 110 miliona - ističe Klavije. - Ova baza podataka je najvažnije oružje hotelijera u današnje vreme. Članovi "lokaliti" kluba ostaju duplo duže od ostalih gostiju i uvek se vraćaju.

U narednih godinu dana Beograd će dobiti jednog "Hiltona", a zatim sledi izgradnja superluksuznog hotela W Belgrade, koji će biti najlepši objekat u "Beogradu na vodi". Takođe, najavljena je i izgradnja hotela iz lanca "Sent Ridžis". Međutim, uz Beograd kao motor, čitava hotelska scena Srbije biće promenjena, jer domaći biznismeni sve više ulažu u smeštajne objekte. Tako je, između ostalog, ove godine "MK" kupio objekat u Novom Sadu, a "A" grupa završava izgradnju ogromnog kompleksa na Zlatiboru.

STOP BACANjU PEŠKIRA

UDRUŽENjE hotelijera "HORES" juče je potpisalo Globalni etički kodeks Svetske turističke organizacije. Ovi ekološki standardi znače da u srpskim hotelima više neće biti bacanja peškira na pod, jer su obavezni da poštuju energetsku efikasnost na sve moguće načine. Takođe, podsticaće se posluživanje lokalnih namirnica. Žil Klavije je naglasio da kompanija "Akor" planira da smanji obim namirnica koje se bacaju i da će u narednom periodu gosti dobijati potrebnu i opravdanu količinu hrane.