DRUŠTVENE mreže i platforme su budućnost svetskog hotelijerstva i izvor za poboljšanje poslovanja jer su moćno marketinško oružje. Ovo je zaključak konferencije "Inovacije u turizmu", održane na Zlatiboru prošle sedmice, koja je okupila domaće i inostrane eksperte iz turističkog sveta. U prethodnoj godini 2,85 miliona ljudi imalo je fejsbuk-profile, a posedovanjem laptopa moglo se pohvaliti 39 odsto populacije u Srbiji. Procene su da će se u godinama koje slede ovaj broj znatno povećati, a da će papirni formulari u svim svetskim hotelima biti zamenjeni modernim aplikacijama. U prilog tome govori i činjenica da je prvo pitanje koje gotovo svi gosti, a pre svega "milenijalci", postave u prvih deset sekundi nakon ulaska u hotel: "Koja je šifra za vaj-faj?"

- Već sada se hoteli uglavnom biraju na osnovu onlajn podataka i komentara o jačini internet signala - kaže Bora Bogojević iz TR services Serbia. - Prednost je ako hoteli imaju i adekvatne aplikacije koje gostima mogu pomoći da se prijave, odjave, poruče sobnu uslugu, rezervišu turističke ture... Ovo je istovremeno i oblast u koju treba najviše ulagati.

Jedan od najpoznatijih konsultanata iz oblasti turizma profesor Andreas Fegl naglasio je da svrha ugostiteljskog biznisa ne sme biti profit već zadovoljan gost, a Zvezdan Horvat sa Instituta "Adižes" ističe da se to postiže školovanjem nestručnog kadra.